Inlägg från: Anonym (Bojkott!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bojkott!)

    Bojkotta Nobelfesten!

    Eftersom Nobelfestkommittén beslutat att utesluta SD från festen uppmanar jag härmed till bojkott av festligheterna den 10:e december!

    Tycka vad man vill om SD´s politik men vi har yttrandefrihet och rätt att tänka och tycka vad vi vill. Nobelkommittén visar med detta att de inte bryr sig om grundlagen. Alltså uppmanar jag till allmänn bojkott!

  • Svar på tråden Bojkotta Nobelfesten!
  • Anonym (Bojkott!)
    Houdini skrev 2010-11-06 00:59:27 följande:
    Nobelkommiten är en privat stiftelse somfår bjuda in vilka dom vill till sina fesligheter.

    Och Nobelstiftelsen anser att SD inte delar Nobels synsätt så vad har då SD där att göra?

    Så nej ingen bojkott
    De har "makt" i Sverige. Varför tillåta att kungafamiljen som lever på bidrag från SVenska folket ska besöka en fest där man öppet visar att man skiter i grundlagen?
    Grätchen skrev 2010-11-06 01:01:34 följande:
    Jag är ju inte ens bjuden.
    Inte personligen men via tv och annan media kanske....
  • Anonym (Bojkott!)
    Grätchen skrev 2010-11-06 01:06:45 följande:
    På vilket sätt påverkar jag menar du genom att stänga av tv?
    De får mindre uppmärksamhet. Uppmärksamhet är skälet till att det sänds i tv varje år!
  • Anonym (Bojkott!)
    MammaG skrev 2010-11-06 01:04:28 följande:
    Kan också påpeka att det inte står i grundlagen att man har rätt att gå på alla fester man skulle vilja närvara vid
    Alla dina fester är inte tvsända.... Sveriges kungafamilj deltar....
  • Anonym (Bojkott!)
    aldrigmer skrev 2010-11-06 01:21:58 följande:
    I en av våra grundlagar garanteras yttrande och åsiktsfrihet. Detta gäller även Nobelkommiten. De har rätt att bjuda vem de vill. Lille Jimmie får väl göra som Carl Bildt gjorde då han inte blev bjuden, fixa en egen fest. Att propagera för bojkott och gnälla för att SD inte är inbjudna drar bara ett löjets skimmer över SD och dess supportrar.

    Patetiskt.
    Visst får de göra det, men utan mina statliga skattepengar. De har fått mig att ge SD min röst!
  • Anonym (Bojkott!)
    Nightmare skrev 2010-11-06 09:06:35 följande:
    Anonym skrev 2010-11-06 08:11:45 följande:
    Eh VEM kollar på den skiten ens? har ni inget bättre för er än att kolla på redan rika personer som äter gott för våra skattepengar??
    Men hur oallmänbildad får man vara?
    Tror ni att allt i det här landet finansieras med skattepengar?

    sv.wikipedia.org/wiki/Nobelstiftelsen

    Förövrigt kan jag bara påstå att ni är pinsamma, Nobelfesten är ingen politisk tillställning, så Jimmie och hans gelika får nog gråta mycket de närmaste 4åren över fester de inte är bjudna på.

    Dessutom hade det varit att gå emot Nobels testamente att bjuda in SD
    SVT finansieras av skattepengar... Kungahuset finansieras av skattepengar...

    Kungens mor Sibylla medverkade vid olika nazityska evenemang i Sverige, ihop med folk från NSDAP AO. Hon hyllas i nazitidningen ”Der Deutsche in Schweden”. (Jag tillhör dem som fick känna på Sibylla:s människosyn under min tid som Högvakt på slottet. Hon kunde inte tala svenska och jag var en untermensch).


    Sibyllas far
    ">Hertigen av Coburg
    stödde nazisterna och var Hitlers favorit bland aristokratin. Hertigtiteln fick han av Hitler.


    Även kungens far Gustav Adolf hade nazisympatier.


    Silvias pappa Walther Sommerlath gick med i tyska nazistpartiet NSDAP redan 1934.


    Alfred Nobel skulle vända sig i sin grav om han fick veta att kommunister och ättlingar till nazister dansar på hans grav.


    Jimmie Åkesson har inga kända nazistiska eller kommunistiska ideal, och han har varit drivande i uppgörelsen med SD:s rötter.
    Partiet definierar idag sig som ett invandringskritiskt parti, i likhet med många andra demokratiska partier i Europa.
    Vuxenmobbningen mot Jimmie Åkesson säger mer om Nobelstiftelsens människosyn än om Jimmie Åkessons....


     



  • Anonym (Bojkott!)
    puss skrev 2010-11-06 10:57:54 följande:
    men har vissa inte fattat nånting?? nobelfesten är inte politisk.
    den är privat och bjuder in precis vilka dom vill.
    Alfred Nobel skulle vända sig i sin grav om han fick veta att kommunister och ättlingar till nazister dansar på hans grav.
  • Anonym (Bojkott!)
    Mrs Moneybags skrev 2010-11-06 12:11:41 följande:
    Bojkotta Nobelfesten...?

    Är du inbjuden eller?  
    Ja!
Svar på tråden Bojkotta Nobelfesten!