Hur ofta äter ni skräpmat under graviditet?
Jag brukar äta ute hamburgare/pizza 3 gånger i veckan samt godis varje dag... hur ofta käkar ni skräpmat?
Jag brukar äta ute hamburgare/pizza 3 gånger i veckan samt godis varje dag... hur ofta käkar ni skräpmat?
Allvarligt? Det tycker jag är alldeles för mycket ens om du inte var gravid. Jag kanske åt som max 2 gånger hamburgare i månaden. Och det kan jag tycka är mycket emellanåt.
Äter som innan graviditeten så mitt svar blir typ aldrig.
Jag är diabetiker så jag äter varken skräpmat eller godis.
men när jag väntade min son hade jag inte diabetes och åt skräpmat kanske 1 ggr/månad, och godis lika ofta...
godis blir väl kankse var 4 dag, skräpmat beror på max 1 gång i veckan. Beror på hur man räknar för gör hemmagjord pizza å de kan ju med klassas som slräpmat.
Förra graviditeten åt jag mer å mycket men gick ju upp därefter å ammningen hjälpte inte mig att gå ner i vikt så denna graviditet är jag mer försiktig. Vill inte kämpa som sist för att gå ner de sista 5 kg. Denna gång har jag gått upp 9 kg å har 4 veckor kvar till snitt.
Okej, jag har inte gått upp någonting och har kommit ganska långt i graviditeten..... Så undra var all mat tar vägen:)
Många av mina vänner äter skräpmat lika mycket som jag, trodde de var fler som var sugna på fet mat under graviditeten:)
Jag fick noja på skräpmat i alla mina graviditeter eftersom det var i princip det enda jag kunde äta utan att må illa.
Så det blev 2-4 ggr i veckan.
En gång under hela graviditeten blev det för mig (burger king). Godis kanske två ggr/mån.
Förstår inte riktigt varför du vill utsätta din kropp för så stora mängder skit. An mindre ditt barn..
jag var sugen på fet mat under graviditeten speciellt mcdonalds. och min kompis som va gravid ett år innan mig var oxå jätte sugen på skräpmat och en annan kompis var oxå sugen på skräpmat. så ja känner iaf tre med mig själv som var sugna på skräpmat när vi var gravida vet inte hur ofta vi åt det men tror iaf de blev varje vecka om inte två gånger i veckan.