• fröken sol

vad väger blöjor egentligen???

Hejsan jag försöker lista ut vad det väger att ha vanliga blöjor. Vi kör tyg och jag har därför ingen aning. Men de få gånger vi varit bortresta använder vi vanliga och det blir ju mängder med sopor. Så ni som använder vanliga, är det ngn som vet vad blöjor väger för en dag,vecka eller månad? Hade varit intressant hur mycket sopor vi inte har.
    tack på förhand

• Svar på tråden vad väger blöjor egentligen???
  • PVeraB

en ny blöja utan kiss minsta storleken väger mellan 17-21 gram. Med kiss kan de väga upp till det dubbla. 53 kanske?
    Vet för min son hade dropp och de vägde blöjorna för att se att han inte samla på sig vätska

• fröken sol

okej vägde nämligen en nyligen och den vägde 150 med kiss...men det kanske var fel på min våg då...hm

• fröken sol

ett vanligt brev väger ju 20 g. så 50 känns lite lite måste jag erkänna

• PVeraB

Fröken sol
    Hur gammalt är ditt barn då? Min son var ju alldeles nyfödd. :) Är inte tvärsäker på vikten med kiss i men vikten utan kiss är jag tvärsäker på.

• fröken sol

mitt barn är 5 månader. vägde blöjan tom, den vägde 50 den jag vägde nu.

• PVeraB
    fröken sol skrev 2010-11-06 21:28:37 följande:
    mitt barn är 5 månader. vägde blöjan tom, den vägde 50 den jag vägde nu.
    :) Okej då har du ju ditt svar alldeles själv. Det var en liten lurig fråga svara på eftersom du inte skrev hur gammalt din gullunge var :)
    Då är det bara kvar att räkna hur många blöjor det går per dag och sen har du hur hårt det belastar miljön.
    Lycka till
Svar på tråden vad väger blöjor egentligen???