• Gudmorsan90

Några riktigt bra halstabletter?

Nämn jätte gärna bra halstabletter. Skulle bli väldigt tacksam!

• Svar på tråden Några riktigt bra halstabletter?
  • Em00
    ingénieux skrev 2010-11-07 00:59:24 följande:
    Hehe jag tycker inte bafucin är lika effektiva, men ja! :P
    Alla tycker olika! =)
  • Solan01

Zyx Citron, finns på apoteket. De är fenomenala.

• Linda1976
    ingénieux skrev 2010-11-07 00:08:33 följande:
    Nej nej nej, den allra bästa är Zyx, i andra hand Mucoangin! De båda har en lokalbedövande effekt som lindrar smärtan i halsen vid halsont! :D
    zyx smakar ju bara godis. Mucoangin kräks jag av, det är ju som att stoppa krita i munnen
    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Jezamine
    Mrs Statham skrev 2010-11-06 22:37:19 följande:
    Bafucin är helt klart bäst, oslagbara.
    På andra plats kommer alla andra halstabletter som inte är sockerfria.
    Sockret hjälper till att bedöva nämligen..

Annars kan man äta grumlig honung, det hjälper också
    Kan du länka till den plats där det står att socker bedövar?
    Jag är INTE avstängd
  • mimbo

Jag tycker aldrig att halstabletter hjälper...
    Två alvedon och en kopp honungsvatten är typ det enda som funkar på mig när jag har ont i halsen.

• Mrs Statham
    Jezamine skrev 2010-11-07 09:36:58 följande:
    Kan du länka till den plats där det står att socker bedövar?
    Det är bevisat att sockerfria halstabletter har mindre effekt än de utan skumma sötningsmedel.
    Vill du ha belägg för det får du använda google scholar alldeles själv. Har mycket annat viktigare för mig än att leta upp vetenskapliga artiklar till dig, tyvärr.
  • Moonis

Lite synd att många verkar ha kommit bort från naturligt fungerande grejer istället för konstgjordaObestämd

• Mrs Statham
    Moonis skrev 2010-11-10 17:16:18 följande:
    Lite synd att många verkar ha kommit bort från naturligt fungerande grejer istället för konstgjordaObestämd
    Vadär det som klassas som naturligt då?
    Kemikalier är ju också naturligt i en viss mening.
    Dessutom tycker jag att det är väldigt mycket godare att ta en halstablett istället för att gurgla saltvatten, whisky eller what ever. Dessutomtycker jag att en bafucin lidrar väldigt mycket mer än tex honung.
    Så varför ska man inte välja "kontgjorda" grejer, när det är de som hjälper allra bäst?
    Det vore ju somatt gå tillbaka till att rengöra tänderna med olivolja istället för tandkräm. Inte alls lika effektivt, men det är naturligt och det funkar, hyfsat.
  • Moonis
    Mrs Statham skrev 2010-11-11 11:22:44 följande:
    Vadär det som klassas som naturligt då?
    Kemikalier är ju också naturligt i en viss mening.
    Dessutom tycker jag att det är väldigt mycket godare att ta en halstablett istället för att gurgla saltvatten, whisky eller what ever. Dessutomtycker jag att en bafucin lidrar väldigt mycket mer än tex honung.
    Så varför ska man inte välja "kontgjorda" grejer, när det är de som hjälper allra bäst?
    Det vore ju somatt gå tillbaka till att rengöra tänderna med olivolja istället för tandkräm. Inte alls lika effektivt, men det är naturligt och det funkar, hyfsat.
    Allt som innehåller onaturliga ingredienser. Bafucin kan va skönt för stunden men tex. honung tar bort det onda långsiktigt. Det är min erfarenhet i alla fall
  • cockaby

Jag tycker att det kan vara riktigt skönt att äta lite filmjölk när jag har ont. Lite samma effekt som när man äter glass men dels blir man inte lika frusen och dels håller effekten i sig lite längre.

Bra när man tröttnar på att knapra halstabletter

• Mrs Statham
    Moonis skrev 2010-11-11 11:30:16 följande:
    Allt som innehåller onaturliga ingredienser. Bafucin kan va skönt för stunden men tex. honung tar bort det onda långsiktigt. Det är min erfarenhet i alla fall
    Ja men vad är onaturliga ingredienser?
    Natriumklorid tex,naturligt eller onaturligt? sackaros?
    Allt kommer ju från en början från naturen. Sen är ju hur pass miljövänligt det ena eller det andra är en helt annan diskussion.
    Och nej, jag kan inte riktigt hålla med om att honung skulle hjälpa mycket alls, ännu mindre långsiktigt. Men det är ju bara min erfarenhet. Placebo är mäktiga saker det där...
  • Moonis
    Mrs Statham skrev 2010-11-11 12:27:16 följande:
    Ja men vad är onaturliga ingredienser?
    Natriumklorid tex,naturligt eller onaturligt? sackaros?
    Allt kommer ju från en början från naturen. Sen är ju hur pass miljövänligt det ena eller det andra är en helt annan diskussion.
    Och nej, jag kan inte riktigt hålla med om att honung skulle hjälpa mycket alls, ännu mindre långsiktigt. Men det är ju bara min erfarenhet. Placebo är mäktiga saker det där...
    Borde nog läsa på lite innan du nämner placebo.

http://www.nyfikenvital.org/?q=node/1467

Finns att läsa om honungens goda effekter på många ställen och även andra naturläkemedel. Det är inte för inte man ska vara försiktig med naturläkemedel, vissa naturliga växter tex. kan vara dödande i högre doser men hjälpande i låga.
    Själv hade jag glömt att fänkål även hade effekt mot ångest vilket gjorde att det krockade med min sertralin när jag använde den mot illamående. Att ingefära kan användas mot åksjuka (illamående) är också känt sen länge. Själv testar jag helst först naturliga huskurer framför tillverkade med diverse tillsatser men alla avgör ju själva vad dom vill stoppa i kroppen. Tycker ändå personligen att naturliga grejer avfärdas när det är dessa naturliga växter osv. som ligger till grunden för modern medicin. 
  • Mrs Statham
    Moonis skrev 2010-11-11 13:28:09 följande:
    Borde nog läsa på lite innan du nämner placebo.

www.nyfikenvital.org/

Finns att läsa om honungens goda effekter på många ställen och även andra naturläkemedel. Det är inte för inte man ska vara försiktig med naturläkemedel, vissa naturliga växter tex. kan vara dödande i högre doser men hjälpande i låga.
    Själv hade jag glömt att fänkål även hade effekt mot ångest vilket gjorde att det krockade med min sertralin när jag använde den mot illamående. Att ingefära kan användas mot åksjuka (illamående) är också känt sen länge. Själv testar jag helst först naturliga huskurer framför tillverkade med diverse tillsatser men alla avgör ju själva vad dom vill stoppa i kroppen. Tycker ändå personligen att naturliga grejer avfärdas när det är dessa naturliga växter osv. som ligger till grunden för modern medicin. 
    Jo, jag har full koll på att honung har antiseptiska egenskaper och allt det där.
    För mig hjälper inte honung lika mycket som bafucin för att jag är övertygad om att bafucin hjälper bättre. För sin del hjälper honung bättre för att du är övertygad om att det hjälper bättre, alltså placebo, eller om du kan hitta någon bättre logisk förklaring, så var så god. Alla läkemedel kommer ju förlora styrka om du inte tror på att det ger resultat.
    Jag säger inte att det inte funkar, bara att det inte är lika effektivt som läkemedel med tillsatser.
    Det jag frågade var vad som ska räknas som onaturligt. För även tillsatserna i läkemedlena kommer ju någonstans ifrån naturen. Kvicksilver t.ex. skulle jag kalla väldigt naturligt, sen kan man ju diskutera hur normalt det är att ha i typ tuggummin, men det är lika naturligt för det.
  • evani

zyx funkar bra tycker jag, mucoangin är äckliga och tungan domnar bort...

Linnéa föddes 090127
  • Hoppfull84

bafucin! det finns i två smaker, båda är goda, de är bedövande så har man ap-ont får man lindring snabbt. De är även bakteriedödande så du blir frisk fortare! helt klart bästa kombon!

• Linda1976
    Mrs Statham skrev 2010-11-11 14:59:38 följande:
    Jo, jag har full koll på att honung har antiseptiska egenskaper och allt det där.
    För mig hjälper inte honung lika mycket som bafucin för att jag är övertygad om att bafucin hjälper bättre. För sin del hjälper honung bättre för att du är övertygad om att det hjälper bättre, alltså placebo, eller om du kan hitta någon bättre logisk förklaring, så var så god. Alla läkemedel kommer ju förlora styrka om du inte tror på att det ger resultat.
    Jag säger inte att det inte funkar, bara att det inte är lika effektivt som läkemedel med tillsatser.
    Det jag frågade var vad som ska räknas som onaturligt. För även tillsatserna i läkemedlena kommer ju någonstans ifrån naturen. Kvicksilver t.ex. skulle jag kalla väldigt naturligt, sen kan man ju diskutera hur normalt det är att ha i typ tuggummin, men det är lika naturligt för det.
    Precis. Kokain är också naturligt.
    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Moonis
    Linda1976 skrev 2010-11-11 16:20:27 följande:
    Precis. Kokain är också naturligt.
    Och används också för sina verksamma ämnen inom medicin. Som jag skrev, naturliga växter mm. kan även vara farligt i höga doser men hjälpande i lägre.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Kokain
    Mrs Statham skrev 2010-11-11 14:59:38 följande:
    För mig fungerar inte bafucin lika bra som honung, placebo för dig med kanske
    Eller, så är kanske alla olika och olika saker fungerar olika bra, en tanke  
  • Glittrax

zyx är bra, sen mucangugin... stavas? även om de smakar illa som tusan så är det de enda som hjälper om man harsuperont i halsen tycker jag.. som taggtråd..

bafucin funkar ibland, om man har lindrigt halsont, tur det finns i mint. den andra sorten är hemsk!

Svar på tråden Några riktigt bra halstabletter?