Inlägg från: Ingiz |Visa alla inlägg
  • Ingiz

Din sambo önskar sig Eddie Meduza CD-skiva i julklapp - köper du?

Jag tycker Eddie Meduza är kul jag också.

Inte värre än de mammor och pappor som står med sina barn på hip-hop/rap-spelningar och sjunger med i texten "...slap/fuck that hoo" etc. Samma föräldrar kan fördöma mig för att jag/mitt barn har kläder med döskallar medan deras barn har maijuanablad på sina - dubbelmoral ja, tack.

Vill man vara moralens väktare får man inte sila myggor och svälja elefanter - inte uppenbara sådana i vilket fall.

Jag dömer ingen men jag måste inte hålla med.

• Ingiz
    Tummelisa skrev 2010-11-07 11:11:06 följande:
    Ja här håller jag helt med dig!
  • Ingiz
    Essa83 skrev 2010-11-07 20:53:11 följande:

Men menar ni allvar? Så bara för att ni inte gillar en sak så köper ni den inte till den ni älskar fast att denne önskar sig det jättemkt? Ni förstår vad poängen med presenter är va? Att man ska ge någon man tycker om något som gör DENNE glad, inte sig själv. Glädjen vännen visar borde räcka. Sen finns det såklart vissa principer man inte bör bryta. Jag skulle t.ex. inte ge någon nåt rasistiskt eller så, men en skiva med musik som jag själv inte gillar det kan jag leva med. Jisses säger jag...

Håller helt med!

Många säger ju att de inte vill bidra till den "dåliga" musiksamlingen. Det där är väl högst subjektivt. Men det är väl samma sak som en antikvitetsaffär som köper gammal skit och säljer antikviteter. 
  • Ingiz
    Gullan från Arkadien skrev 2010-11-07 21:01:31 följande:
    Jag tycker helt enkelt att det känns opersonligt att ge och få presenter som givaren inte kan stå för. 
    Ja, det får ju stå för dig. Jag hör vad du säger men håller inte med - så är det väl med allt. Tycker inte resonemanget blir bättre för det men jag förstår hur du tänker och kan acceptera att du resonerar så även om inte jag gör det. För man kan ju aldrig säga att någon tycker fel - vilket är färj@vla skönt för det hade ju blivit så tråkigt om alla tyckte lika.
  • Ingiz
    Gullan från Arkadien skrev 2010-11-07 21:22:45 följande:
    Jepp, jag accepterar att vi resonerar olika men jag ville förklara min syn på det då en tidigare kommentar fick det att låta ungefär som att man inte vill glädja med sina gåvor. Det vill jag, men jag kan inte se att en skiva som jag inte har någon relation till måste vara från mig för att glädja. Inte om jag köper presenter till någon som har egna pengar att röra sig med iallafall.  
    Förstår att du ville förtydliga! Helt ok.

Allt beror ju på vad man lägger i scenariot i TS. För att jag skulle veta att min man önskade sig en Eddie Meduza skiva så hade jag varit tvungen att fråga honom och frågar jag vad han vill ha kan jag tycka att det känns dumt att inte ge det han vill ha, eftersom vi försöker ge varandra sådant den andra vill ha.

Men hade han bara sagt rakt ut vid middagsbordet "Jag vill ha en Meduza -skiva". Hade jag nog bara sagt: "Jaha, men köp en då."

Det jag menar är att jag tycker det är skillnad om man frågat någon vad de vill ha eller köper något som man tycker passar personen utan att ha frågat dem först. Givetvis tycker jag också att man inte alltid behöver få det man önskar sig - egentligen tycker jag man ska vara tacksam för att man får presenter över huvudtaget - det är ingen självklarhet.
Svar på tråden Din sambo önskar sig Eddie Meduza CD-skiva i julklapp - köper du?