Gullan från Arkadien skrev 2010-11-07 21:22:45 följande:
Jepp, jag accepterar att vi resonerar olika men jag ville förklara min syn på det då en tidigare kommentar fick det att låta ungefär som att man inte vill glädja med sina gåvor. Det vill jag, men jag kan inte se att en skiva som jag inte har någon relation till måste vara från mig för att glädja. Inte om jag köper presenter till någon som har egna pengar att röra sig med iallafall.
Förstår att du ville förtydliga! Helt ok.
Allt beror ju på vad man lägger i scenariot i TS. För att jag skulle veta att min man önskade sig en Eddie Meduza skiva så hade jag varit tvungen att fråga honom och frågar jag vad han vill ha kan jag tycka att det känns dumt att inte ge det han vill ha, eftersom vi försöker ge varandra sådant den andra vill ha.
Men hade han bara sagt rakt ut vid middagsbordet "Jag vill ha en Meduza -skiva". Hade jag nog bara sagt: "Jaha, men köp en då."
Det jag menar är att jag tycker det är skillnad om man frågat någon vad de vill ha eller köper något som man tycker passar personen utan att ha frågat dem först. Givetvis tycker jag också att man inte alltid behöver få det man önskar sig - egentligen tycker jag man ska vara tacksam för att man får presenter över huvudtaget - det är ingen självklarhet.