Nube skrev 2017-03-26 11:00:09 följande:
Tack! Och grattis till dina fina ägg! Vilken skillnad det blev, ger mig också hopp!Tack och grattis till ditt fina resultat! Tänk vilken skillnad det blev, mig mig hopp! Enligt min läkare ska jag endast göra långt protokoll pga låg amh men har läst att många får bra resultat av kort protokoll också. Vi får se hur det går denna gång och sedan byter vi kanske till privatklinik (kör landstingsfinansierad nu). Får jag fråga vilken klinik har nu? Visst gick du i Uppsala förut?
Men det känns roligt att komma igång, började med synarela idag igen..
När har du test dag? Hoppas hoppas, håller tummarna för dig :) Kram
Tack! Ja, privat klinik och landstinget är som natt och dag. Jag går på en klinik som heter IvfStockholm och ligger i Hammarby sjöstad. Väldigt trevlig och kompetent personal som individanpassar behandlingen och är villiga att testa lite högre doser även om det kanske inte funkar på alla. Det var väldigt viktigt på Uppsala att vänta en mens emellan men här tyckte dom att det kunde vara värt att prova ett kort protokoll direkt på ett långt och det gav ju verkligen resultat! Höll på att svimma när dom sa att dom hittat 5 ägg utav 6 blåsor,är ju 5 gånger fler än vi haft våra tidigare 3 försök.
Så fråga din läkare om du kan få testa det om nu inte det första försöket går vägen förstås:)
För oss har långa inte gett fler ägg än korta men det verkar ju vara väldigt individuellt!
TD 6/4 för oss men jag har alltid fått rosa flytningar rd 11 och mensen har kommit rd 12 dvs exakt en vecka efter ÄP:( Så om en vecka vet vi!!
Kram