Nej inte alls kul att vara en av de få som så tidigt fått så trötta äggstockar. Tänkte efter att ha hamnat i den här tråden att det kanske är vanlugare än man tror, så jag slutade tycka synd om mig själv, men nu känner jag minsann att det visst är lite synd om mig, och om oss alla här inne.... Hannah: mina läkare har inte ägnat en sekund åt att försöka förklara mitt amh-värde som är 0,62. De verkar ärligt talat inte bry sig, mer refererat till att jag dragit en nitlott i livets lotteri. Läste i nån tråd att döttrar till kvinnor som rökt under graviditeten kan få dålig äggreserv, vet inte om det finns belägg för det men min mamma rökte iaf. Kan inte säga att jag levt ett tufft liv, men jag har absolut haft motgångar från tidigt i livet. Kan det påverka äggreserven menar du? Har du själv några teorier om varför du har dålig äggreserv? Jayt: ja jag såg att du pratat med din gamla klinik. Har nämnt för min läkare att du fått info om att det slarvats med prover på Karolinska, påpekade också att jag tog mitt priv i samma veva, men min läkare tyckte inte att det spelade någon roll. Hon menade att eftersom första ivf-försöket fick avbrytas pga för få äggblåsor (2 mogna) så visar det att jag har dålig äggreserv varför hon anser attmitt amh-värde stämmer. Själv håller jag inte riktigt med, då 0,62 inte ett uruselt värde men 2 äggblåsor är kass. Tänker dock inte tjata om att ta om det då jag inte vill riskera att få ett ännu sämre värde. Men det går riktigt dåligt för oss. Första försöket avbrutet innan ÄP och andra försöket har dragit ut på tiden då jag inte svarar på nedregleringssprayen. Har sprayat en månad nu :( Börjar bli riktigt säker på att det är nåt som är fel, att de missat nåt i utredningen. Upplever tyvärr att RMC inte är så tillmötesgående. De tycker att de har hittat orsaken till att vi är barnlösa och det behandlar dom med långa protokollet, punkt slut. Hur går det för er, ni skulle genomgå IVF fastän att ditt amh inte var dåligt va? Lite kunskapsinsamling: Normalt väljer läkarna vid ivf långt eller kort protokoll samt olika läkemedel och dagar att starta behandling på, eller hur!? Ett annat val är förska eller frusna ägg då en del läkare förespråkar ET och andra FET, finns det någon forskning som fastställer att det ena skulle vara bättre än det andra? Undrar även om det genom forskning är fastslaget vilket protokoll som är bäst? Förutom att läkarna även kan välja att skriva ut Dhea, göra neupogensköljning och rispa slemhinnan, finns det mer inslag i behandlingen att resonera kring? Försöker sammanställa lite inför eventuellt kommande försök, och ni andra besitter så mycket erfarenhet och kunskap att det vore idioti att inte använda er. Du som är så påläst Cff, kanske beskriva sköljning och rispning lite närmare? Hoppas att du får bra känsla för CHR, har eller ska du få en second opinion av dem? Skype-konsultation låter spännande; tycker du inte att det är svårt språkmässigt? Även om jag kan bra engelska så har jag problem bara att förstå fackspråket... Om jag förstår dig rätt är de experter på "för tidigt klimakterium/dålig äggreserv", även om det sannolikt även innebär att man är "svårstimulerad"? Ska bli intressant att höra vilka metoder de som experter på vår problematik förespråkar, delge oss gärna hur det går :) Är intresserad av all forskning kring dålig äggreserv, så att jag är påläst att förespråka nya metoder inför kommande privatfinansierade försök. Lycka till med kommande rispning förresten!