Hannah8401 skrev 2014-03-14 22:08:00 följande:
Zwillinge, jag tycker det är dåligt att du inte får prova pergotime om du har problem med äl. Och även ev älspruta. Där har den läkaren jag haft vart väldigt bra, hon ville först prova att få min kropp att ägglossa själv trots lågt amh, för hon mena på att det bara behövs ett ägg. Och hon hade ju rätt.
Vad har läkarna att förlora på att skriva ut det till dig?
Jag vet att du kan få tag i det ändå, men det hade vart fint och få lite uppföljning med progesteronprov och vul för att se hur man reagerar.
Marina80, precis! Det borde verkligen mätas på kvinnor som inte haft problem att bli gravida också, jag tror faktiskt det skulle visa lågt på många av dom med, och då kan läkarna ta sitt amh och köra upp nånstans
Jag verkade ju inte heller ha några problem att bli gravid när jag väl fick äl, 2 ggr på 4 månader med 0,16 i amh.
Jag är kanske lite som hästarna synd bara att kroppen reagerar så, men det är väl en anledning till det.
Frazze, för mig var det tvärtom jag hade aldrig haft en svampinfektion förut, men när jag tog crinone vaginalt så fick jag det!
Men jag har ju klarat mig hela tiden tills nu när de är slut. Har ju levt på flucozanol i över ett år innan det och innan det fick jag tiodagars kurer och östrogen. Har inte lidit sen jag började ta flucozanolet, men nu får jag ju inte ta det mer. Men det får det vara värt om allt bara går väl med min el mina "små" i magen.