• Linn73

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Jag och min man fick avbryta första vårt IVF-försök (långa metoden med Synarela och Gonal F, högsta dosen) eftersom det endast bildades en fullmogen follikel. Tester visade att mitt AMH-värde endast låg på ynka 0,4. Känner mig helt knäckt och har svårt att acceptera situationen. Konstigt nog har jag haft regelbunden mens varje månad och dessutom ägglossning (teststickorna visar det i alla fall).

Ska träffa läkaren i morgon för att diskutera hur vi ska gå vidare och jag är livrädd att han inte vill ge oss en chans till med IVF.

Skulle uppskatta om ni som lyckats bli gravida trots lågt AMH ville dela med er av era framgångshistorier! Är också intresserad av att höra hur det går för alla andra som är i samma situation som jag. Har ni övergett IVF för att gå över till äggdonation? Kämpar ni på med IVF? Har någon bildat tillräckligt med ägg för ET?

Kramar till alla ni som kämpar därute!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 13:19
    Ett nytt AMH-prov i juni 2011 visar att mitt värde har stigit från 0,41 till 0,84. Jag fattar ingenting! Men det enda som räknas i slutändan är ju hur pass bra jag svarar på hormonstimuleringen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-22 19:54
    Jag skriver den här uppdateringen drygt två år och sex månader efter att jag startade den här tråden. Det kändes under en lång tid som att jag aldrig skulle få berätta min egen solskenshistoria. Men nu får jag äntligen göra det!! Den 17 april 2013 fick jag för första gången se ett starkt plus på stickan. Det tog åtta IVF, ett FET och slutligen en äggdonation innan vi lyckades. Är så innerligt tacksam att vi har fått den här möjligheten. Till alla er andra med lågt AMH - ge aldrig upp hoppet! Den här tråden är full av exempel på att det kan gå ändå - oavsett om det är med dina egna eller donerade ägg.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-15 16:37
    Så kom äntligen dagen som jag och min man har väntat på i fem år - vår efterlängtade son föds! Han kom flera veckor för tidigt men visade sig ändå vara en pigg och stark liten krabat.

Mina tankar går också till er som fortfarande kämpar. Jag hoppas att ni på ett eller annat sätt också får uppleva samma glädje som jag fått göra. Styrkekram till er och ge aldrig upp hoppet!

• Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH
  • småsteg

Vilken solskenshistoria förresten Jennifer69! Hoppas vi andra kan följa dig i graviditetsspåren någon gång...

• albatross74

Själv har jag planerat ÄP nästa vecka om allt går som det ska.

Konstigt nog så är jag inte så nervös, det känns så overkligt på något vis så jag kan inte ta in någonting. Vilket på ett sätt är rätt skönt, att vara lite likgiltig. Förmodligen är det bara ett försvarssystem för att inte behöva bli besviken sen.

• Linn73

Småsteg: Jag är så ledsen för din skull... Vet precis vad du går igenom. Låter som att ni har samma plan som oss framöver, testa en sista gång innan det blir ÄD-kö. Ev provar vi privat medan vi står i ÄD-kö, förutsatt att de tar emot oss. Eftersom man inte direkt blir yngre...

albatross74: Nu håller vi alla tummar för ditt ÄP nästa vecka!!! Helt rätt av dig att inte oroa dig eftersom det är bortom din kontroll nu.

Jennifer69: Hurra för din solskenshistoria!!

linköping69: Vad jobbigt för er... måste kännas förjäkligt.. Har ni funderat på att gå vidare med ÄD?

Kan verkligen rekommendera att åka på semester. Vi var i väg några dagar och det var så skönt att få byta miljö och komma bort i från alla rutiner!

Kämpa på alla! Och glöm inte att bara för att vi har mindre ägg betyder det inte att de är av sämre kvalitet!

Solskenskramar Solig

• albatross74

Hoppas alla har en skön ledighet, så välbehövligt. Var bortbjuden på middag, så jag fick smita in på toan med mitt sprutkitt. Inte det enklaste att ta sprutan under tidspress. Det känns till och från magen så jag hoppas att det händer ngt, UL visade fyra äggnlåsor. Ska på koll på tisdag igen.

• Nelle

albatross74: Nu håller vi tummarna stenhårt för att det ska fungera för dig!

småsteg: Skönt att ni får fler försök och att läkaren verkar ta sig an er. Bättre lycka nästa gång!

Jennifer69: Vilken framgångshistoria! Du verkar ha haft tur som träffade en positiv, förstående gynekolog! Jag har läst om Pergotime här, men ingen läkare har någonsin pratat om det med oss.

Linn73: Härligt att er semester blev lyckad och att du kände att du kunde skingra tankarna lite!

linköping68: Alla dessa tester verkar inte hjälpa oss, utan mest vara ett slags sorteringssystem. Förstår att du är irriterad!

Castor: Det verkade nog som en konstig fråga när jag undrade om vallningarna. Jag är lite nyfiken på vad detta med lågt AMH-värde ger för symtom i övrigt, de flesta av oss som skriver här verkar ju inte ha några andra tecken på att fertiliteten håller på att avta som förkortad menscykel eller liknande. Tack för att du håller tummarna! Många här och på Huddingetråden har skrivit bra saker om P-O och det känns ju lovande.

I mitten på juli börjar jag spraya inför nästa försök. Fram till dess ska jag göra vad jag kan för att njuta av sommaren, dricka vin, sola på bryggan, semestra, läsa böcker och ha det bra. Visst satsar vi på det allihopa nu?

Stora kramar!

• längtar74

Håller helt med dig, Nelle - det som behövs just nu är bara sommarmys o att ta det lugnt. Vin, bok o brygga låter som en perfekt kombination:)
    Vi har börjar dra lite i ÄD-trådar. Har mailat till AVA i både Finland o Lettland o väntar nu på svar. Mycket blandade känslor för min del - men samtidigt känns det skönt att göra något konkret o samla information.

Albatross74 - håller tummarna för dig!

Jennifer69 - tack för att du delade med dig!

Kramar till er alla!

• albatross74

Tack Nelle och längtar74, det kan behövas.

Har fått tid för ÄP på fredag, det blir två dagar extra med sprutor jmf med förra försöket. På fyra dagar hade äggblåsorna växt rejält, jag hade hoppats på att det skulle bli ÄP på torsdag, det känns i hela magen nu och jag vill bara få det gjort nu.

En annan sak som jag såg att ni skrev om för någon vecka sedan, tror det var Nelle och Castor, angående att komma i sina kläder. Jag vet inte vad som har hänt men det känns som att magen står ut + att det har hamnat några extra kilon där. Undrar om det är pga beh.

Ha det så gott!

• småsteg

Nu har jag hunnit smälta misslyckandet lite. Jag känner, precis som du Linn73, att tiden tickar i väg. Jag hoppas verkligen att vi får tid för "konsultation" innan de sommarstänger, men med största sannolikhet så blir det ju till hösten.

Jag håller också tummarna för dig albatross74! Hoppas du kan bryta den negativa trenden här. Appropå det du skrev om att magen står ut och att det har hamnat några extra kilon där, så upplever jag exakt samma sak. Vågen står iofs på i princip samma siffra, men magen har liksom blivit större... Förhoppningsvis är det pga behandlingen och förhoppningsvis går det till sig snart - annars har jag väl helt enkelt ätit för mycket... :S

Ha det så bra alla!

• albatross74

Ja magen är som en ballong, uppsvälld på något vis. Känner mig allmänt plufsig. Nu har jag tagit ägglossningssprutan så äntligen lite ledigt från sprutandet. Gruvar mig lite inför ÄP men det är väl bara att göra det. Helt otroligt vad mycket man går igenom. Ska bli skönt när allt är gjort för denna gång.

Jag tror det kommer att gå utmärkt för er efter sommaren, avslappnade och glad

Kram

• Linn73

albatross74: Jag kände precis samma sak, plufsig och uppsvälld. Snyggare har man ju känt sig... Stort lycka till med ÄP! Det kommer att gå bra ska du se.

småsteg: Hoppas att ni får komma på återbesök snart. Troligen får vi komma redan nästa vecka. Det känns bra att vara stand by och kunna köra igång igen efter semester.

Nelle: Förhoppningsvis följs vi åt i juli-aug! Min mens beter sig väldigt konstigt nu bara. Jag hoppas att det rättar till sig snart. Nu senast fick jag mens 21 dagar efter äggplock. Vanligtvis har jag en cykel på minst 28 dagar. Vore perfekt att få börja spraya i juli så att man är redo med sprutorna tills att Huddinge öppnar igen.

Kram till er alla!

Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH