• Anonym (Klådan)

Underlivet kliar som tusan, inte svamp.....

Ja mitt underliv kliar som fan, och är irriterat. Ju mer jag kliar desto mer irriterat och desto mer klåda. Det är inte svamp, det är jag ganska säker på. Svamp har jag haft och det är inte alls såhär som det är nu. Ph-balansen kanske? Hjälper Lactal?

Åhhh någon som vet? Eller kanske haft såhär också?

Tack tack tack, för era svar...

/ klådan 

• Svar på tråden Underlivet kliar som tusan, inte svamp.....
  • Anonym (Klådan)
    Anonym skrev 2010-11-07 21:48:32 följande:
    Lactal kan man köpa en vanlig daglig varuhandeln.
    Inte där vi bor Rynkar på näsan
  • Bulle i ungnen
    Anonym (Klådan) skrev 2010-11-07 21:54:03 följande:
    Någon affär måste ha det.
  • Anonym
    Anonym (Klådan) skrev 2010-11-07 21:54:03 följande:
    Typ alla mataffärer där jag bor (och det är inte stor stad) har den tvålen.
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-11-08 13:51:26 följande:
    Lactal är ingen tvål. Du tänker kanske på Lactacyd.
  • MajaMaria79
    Du tänker kanske på Lactacyd. Det är en tvål.

Men ts jag tror absolut att Lactal är grejen. Jag var likadan förra veckan, kändes liksom torrt och svullet samtidigt som det kliade. Först höll jag på med Pevaryl, men det hjälpte inte eftersom det inte var svamp Oskyldig. Men så tog jag lactal och efter en enda dos kändes det bättre och nu är jag helt återställd.
  • Anonym (Klådan)
    Lactal är inte någon tvål. Det är en behandling som finns på apoteket emot obalans i underlivet.
  • Anonym (Klådan)
    MajaMaria79 skrev 2010-11-08 14:00:52 följande:
    Du tänker kanske på Lactacyd. Det är en tvål.

Men ts jag tror absolut att Lactal är grejen. Jag var likadan förra veckan, kändes liksom torrt och svullet samtidigt som det kliade. Först höll jag på med Pevaryl, men det hjälpte inte eftersom det inte var svamp Oskyldig. Men så tog jag lactal och efter en enda dos kändes det bättre och nu är jag helt återställd.
    Tack snälla du Skrattande Jag har köpt Lactal nu och ska behandla senare idag. Jag hörde på apoteket och dom sa också att det kunde lika gärna vara obalans eftersom jag inte har andra symptom än just klåda och torrhet. 

Tack för ditt svar !! 
  • Anonym (samma här)

Då ska jag nog också testa Lactal... min BM trodde att det var svamp, eller hon antog väl det eftersom att jag är gravid, men jag tror faktiskt inte rikigt att det är det. Herpes har jag inte heller, då jag är testad mot det (har gjort ryggmärgsprov) 
    Men hur tar man lactal? är det också vagiatorer?  

• MajaMaria79

Lactal är en sorts kräm som kommer i typ pipetter, så man för upp öppningen i slidan och trycker ut krämen.
    Den är lite rinnig så man ska ta den till natten så att den stannar kvar medan man ligger ner.
    Innehåller mjölksyrabakterier.

Superbra är den hur som helt. Hoppas att det hjälper på er också. Kan ju klia något så infernaliskt.

• Anonym (Klådan)
    MajaMaria79 skrev 2010-11-08 15:47:31 följande:
    Lactal är en sorts kräm som kommer i typ pipetter, så man för upp öppningen i slidan och trycker ut krämen.
    Den är lite rinnig så man ska ta den till natten så att den stannar kvar medan man ligger ner.
    Innehåller mjölksyrabakterier.

Superbra är den hur som helt. Hoppas att det hjälper på er också. Kan ju klia något så infernaliskt.
    Jag testade krämen nu i eftermiddags och jag känner inte av någon klåda nu faktiskt. Helt underbart !! 
  • Anonym (samma här)
    Anonym (Klådan) skrev 2010-11-08 17:52:10 följande:
    Jag testade krämen nu i eftermiddags och jag känner inte av någon klåda nu faktiskt. Helt underbart !! 
    Vad bra! Min klåda har faktiskt hållt sig borta några dagar också, utan någon kräm... 
    Så jag kanske inte behöver köpa :) 
    Och då är det väl definitivt inte svamp heller, va? för den kan väl inte bara försvinna utan behandling?

Jag har ingen aning för jag har själv inte haft svamp förut.  
  • Anonym (Klådan)
    Anonym (samma här) skrev 2010-11-09 15:14:17 följande:
    Vad bra! Min klåda har faktiskt hållt sig borta några dagar också, utan någon kräm... 
    Så jag kanske inte behöver köpa :) 
    Och då är det väl definitivt inte svamp heller, va? för den kan väl inte bara försvinna utan behandling?

Jag har ingen aning för jag har själv inte haft svamp förut.  
    Nej svamp försvinner inte utan behandling bara sådär. Om inte annat så blir det värre med tiden. Det kan lindra besvären genom att lufta och återfukta men det försvinner inte helt. 

Hoppas det håller sig borta nu i fortsättningen då. Man känner sig lite snuskig när det kliar och man kommer på sig själv att sitta och riva utanpå trosorna. Skrikandes 
  • Anonym (samma här)
    Anonym (Klådan) skrev 2010-11-09 20:33:58 följande:
    Nej svamp försvinner inte utan behandling bara sådär. Om inte annat så blir det värre med tiden. Det kan lindra besvären genom att lufta och återfukta men det försvinner inte helt. 

Hoppas det håller sig borta nu i fortsättningen då. Man känner sig lite snuskig när det kliar och man kommer på sig själv att sitta och riva utanpå trosorna. Skrikandes 
    Okej, vad skönt att jag vet att det inte var svamp då. 
    Jo, man får ju hoppas. HAHA, ja verkligen! Men man blir ju helt rabiat när det kliar sådär hemskt.

Läste på nätet om underlivsbesvär och att det ev. kunde vara bakterier som orsakade besvären och att man skulle ta kontakt ifall flytningarna blev gula, men hur gula menar de? alltså när mina flytningar är vita när dom är "färska" men har de torkat lite i trosan så ser det lite gult ut. 
    Borde jag uppsöka läkare då eller? Trots att det inte kliar längre?  
  • MajaMaria79

Nja jag tror inte du behöver gå till läkaren då. Jag har fått lära mig att det ska funka som filmjlk ungefär, när de är nya är de gennomskinliga eller vita och när de torkat blir de gulaktiga. Så jag tycker det verkar som att du har läkt av dig själv.

• Anonym (samma här)
    MajaMaria79 skrev 2010-11-10 10:25:29 följande:
    Nja jag tror inte du behöver gå till läkaren då. Jag har fått lära mig att det ska funka som filmjlk ungefär, när de är nya är de gennomskinliga eller vita och när de torkat blir de gulaktiga. Så jag tycker det verkar som att du har läkt av dig själv.
    Okej, skönt att höra! För jag tycker att jag luktar normalt också i alla fall :) 
Svar på tråden Underlivet kliar som tusan, inte svamp.....