• Jonna79

Världens bakslag med "potträningen"

Sonen fyllde 3 i juni och blev torr innomhus i somras. Han hade fortfarande blöja på ute. I oktober flyttade vi och han bytte dagis. Då blev allt tillbaka på noll igen. Kissar och bajsar på sig utan att ens bry sig. Iofs så funkar det bra när han är naken men har han kalsonger eller byxor på så kissar han och säger inte till att han har gjort det.

Jag har börjat ställa en äggklocka, mest för min egen skull, och när den piper går vi till toaletten. Oftast kissar han men så en stund senare kan han kissa på sig ändå. Jag har haft klockan på 1,5 h. Funderar nu på att dra ner, kanske till och med till 30 min men undrar om det verkligen är bra.....
    Det kan ju inte vara det bästa att gå och småskvätta varje halvtimme heller.

Jag känner att jag blir så frustrerad av det här, han HAR ju kunnat. Jag har svårt att dölja min besvikelse när han gågn på gång misslyckas....

Tips, tack!

• Svar på tråden Världens bakslag med "potträningen"
  • Oj vad det blåser

Låt barnet vara naket och ställ pottan i lekrummet. När ni gårut, så ta med pottan ut på gården och påminn om var den står ofta.

• Mammat3

Jag skulle nog gå lite oftare. Små skvättandet försvinner ju av sig själv så var det för oss iallafall. Min son blev blöjfri vid 3 år efter mycket slit. Men som sagt kåt honom gå ofta så minskas ju risken för att han kissar på sig och tillslut får han in rutinen på att gå på pottan igen. Lycka till förstår din frustration hade detta problem med att lära sonen att bajsa på pottan försökte nog allt inget funkade men sen började han gå helt självmant :)

Svar på tråden Världens bakslag med "potträningen"