• Anonym

koka sina barn till döds

Jag har SÅ många gånger sett små barn som ligger i vagnarna och föräldrarna har täckt över halva vagnen med ett relativt tjockt tyckstycke som de hängt över suffletten. Förmodligen i en önskan om att stänga ute solen.

Men herregud, vilken hetta det måste bli där innanför!! Där ligger barnen och sover i en liten bastu, med luft som varken kommer in eller ut, men däremot värms upp mer och mer. Vad tänker de/ni med?!

Stackars barn säger jag bara.

* Bäst man är anonym så man inte får massa påhopp*
  • Svar på tråden koka sina barn till döds
  • Anonym

Det går så bra så Ingen överkokning här inte, gäller att välja vilket tyg man använder och att det finns luft som cirkulerar emellan.

• Anonym

Jag håller med dig ts. Själv har jag ett jätte tunt tyg när solen e framme och han kan andas genom det. Skulle aldrig få för mig att ha nåt tjockt tyg stycke för vagnen

• Anonym (Mia)

Jag håller faktiskt med. Kan inte begripa var detta påhitt kommer ifrån. Varför inte använda ett parasoll eller dra ner sufletten en bit, men barnet måste ju fortfarande få luft. Tror dessutom det inte är bra vid att barnen vänjer sig vid att sova där det är helt tyst och kolsvart.

Min dotter har aldrig sovit med filt för vagnen. Och hon somnar utan några problem, och kan sova i vilka miljöer som helst.

• Anonym

håller med om att det är vansinne, tom inomhus på köpcentrat här i stan har jag sett det flera flera gånger... där man själv måste ta av sig ytterkläder för att det är så varmt... hur varmt är det då i vagnen!?!

• Anonym

Det finns extra suflettskydd att köpa till ;)

• Anonym
    Anonym skrev 2010-11-07 21:23:58 följande:
    håller med om att det är vansinne, tom inomhus på köpcentrat här i stan har jag sett det flera flera gånger... där man själv måste ta av sig ytterkläder för att det är så varmt... hur varmt är det då i vagnen!?!
    nu pratar jag om tjocka fleecefiltar som hängs helt för öppningen....
  • straw2008

har personligen aldrig fattat fenomenet, men endast för att det är så djävulskt FULT!

speciellt när de tar en sarong fån 80 talet i bjärta färger liksom...

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Sigvard10

på våran vagn finns det ett luft filter som man kan öppna i suffleten,  dom som lägger över en filt tex kanske oxå har det öppet? vi har en vanlig vagn Emmaljunga city cross  jag brukar lägga över myggnätet om det är sol för det är svart så det blir lite mer behagligt o luftigt

22/3-2008 Kom min Prinsessa 21/7-2010 Kom min Prins
  • Anonym

Jag har haft ett tunnt tyg under sommaren, använt ett gammalt babylakan som jag fäste med klämmor så att det blåste in frisk luft men ingen stekhet sol i vagnen. Fungerade utmärkt.

• Förälskad

Låt ungarna få solen på sig istället, det är ju för fasiken inget gift och när det blir för mycket så vänt vagnen bort från solen.

Svar på tråden koka sina barn till döds