• MitaB

Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?

Hej...
    Har fastnat för denna typen av viktminskning. Har ca 5 kg att gå ner för att komma ner till min vikt innan graviditet men sen även ca 5-6 trivselkilo efter det =)
    Ni som testat.
    Kan ni inte vara jättegulliga att dela med er av lite meny tips? Har så svårt för att veta vad man får och inte får äta nu så här innan man börjar. Vill försöka göra upp en plan på några veckor framåt och verkligen ge järnet....

Mycket tacksam för hjälp... O ett stort lycka till, till er andra som kämpar på =)

Life is not about how many breaths you take, it´s about the moments that takes your breath away
  • MitaB

Vad härligt!!! Du gör mig verkligen super taggad!!! =) Tror jag låter veckan gå MEN på måndag!! Då börjar mitt nya liv =)
    Tack för tips och inspiration... Jag fortsätter att titta in i tråden sen... Kanske kan vi tipsa varandra om nya mat vi kommer på!!??
    Ha det så bra och TACK igen!!

Life is not about how many breaths you take, it´s about the moments that takes your breath away
  • MitaB

JISSES!!!
    Jag vägde mig igår på "Min Dag 1" och vägde mig idag igen på "Dag 2"... 2,7kg... ??!! ??!! Kan detta verkligen vara möjligt?
    I vilket fall som helst så gör det ju mig om möjligt ännu mer taggad =)
    Ska ge mig på ett recept på Havrekli plättar tänkte jag. Läste om en man som kryddade dem olika och det verkar vara ett bra tilltugg om suget skulle falla på =)

Här hemma försöker jag anpassa min mat mot Dukan hållet men ändå utan att behöva göra massa olika rätter när jag lagar till resten av familjen.
    Hur gör ni andra?

Lycka till!!!

• MitaB

Idag har jag ätit kycklingfilé med havrekliplättar och tzatziki till middag.
    Jättegott...
    Ett tips till er andra

• MitaB
    mamita64 skrev 2010-11-16 22:19:23 följande:
    Men gör du tzatzikin med yogurt och gurka eller ?
    Japp, det gör jag. Piffar till den med lite lök också
  • MitaB

Är fortfarande i attack fasen och mitt största problem är att jag inte får äta frukt och grönsaker. Är det någon som hittat någon bra förklaring på det? Brukar inte det annars vara något bra? Eller är det jag som tänker galet?

2,9 kg på tre dagar Woooohoooo

• MitaB

Middagarna tycker inte jag är så svåra att variera. Däremot har jag snart tröttnat på mina 2 kokta ägg och keso varje morgon och lunch...
    Tips?!

Vad dricker ni andra? Förutom vanligt kranvatten och kaffe?

• MitaB
    Beatrissan skrev 2010-11-18 10:49:47 följande:
    Ramlösa, Loka mm med smak =)
    Man kan tydligen dricka lightläsk med, har integjort det dock, men får ta till det om man blir sugen nångång..

Kan du inte göra dem här plättarna med kanel o yoggi till frukost? (kesella, havre/vetkli ägg)

Har köpt rökt lax, ska bli så gött o mumsa på de till middag sen =)
    Jo det skulle man ju kunna göra! Köpte hem havrekli igår så det får jag testa till lunch sen... =)
    Vad bra att man kan ta till light läsk, kranvatten en mysig fredag kväll låter väl sådär =)
  • MitaB
    Knallen12 skrev 2010-11-23 10:21:43 följande:
    Hej

I boken står 1,5 liter om dagen. Och att man ska promenera 20 minuter om dagen under attack. Man får inte heller äta griskött under denna fasen om jag förstått det rätt?

Jag har skrivit lite till mig att ha på kylen så jag slipper titta i boken hela tiden. Om någon är intresserad och jag har det kvar på andra datorn så kan jag maila vad jag skrivit till er.
    Jag tar gärna emot det i inboxen med!!! Tack =)
Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?