Mysgosmys skrev 2011-01-26 19:08:52 följande:
Jag är också på dag 3 i attackfasen, har dock inte vägt mig ännu. De fyra första dagarna är väl mest vätska som försvinner, så jag tänkte väga mig efter en vecka, kör även attackfasen i 10 dagar även fast jag egentligen ska köra i 6 dagar.. Men tänkte fuska lite på fredag och dricka alkohol (ska på dejt med mannen) så då får jag "straffa" mig själv med några extra dagar attack :P
Du kan väl skriva om du hittar nåt recept på efterrätter eller nåt liknande som man kan äta i fas 2! Vete tusan om det ens finns, men det hade varit kul. Själv har jag inte varit sugen på något ännu, men misstänker att det kommer... Kesella och fun light ska jag prova imorgon, men nåt annat hade ju också varit skoj.
Ett förslag på efterrätt: skala och skiva äpplen tunt, bred ut i en liten form och strö på MASSOR med kanel.
(ev lite sötningsmedel, men jag tycker inte det behövs, äpple i sig är ganska sött, framför allt känns det så nu när man helt fått bort sockersuget!)
Kör i micron några minuter tills äpplena blivit lite mjuka! Vill man lyxa till det så ät lite kesella vanilj till desserten!