Inlägg från: beccagranen |Visa alla inlägg
  • beccagranen

Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?

Hej
    Jag är inne på dag tre med Dukan dieten, och har redan tappat 1,5 kg
    Inte nog med det så känner jag mig väldigt energisk, mätt och tycker det är så simpelt att äta efter. Tänker inte ens på att jag bantar. Love It

• beccagranen

Btw. I förra nummret av Kropp & Hälls tidningen hade dom repotage och recept på Dukan Dieten :)

• beccagranen
    Knallen12 skrev 2010-11-23 10:21:43 följande:
    Hej

I boken står 1,5 liter om dagen. Och att man ska promenera 20 minuter om dagen under attack. Man får inte heller äta griskött under denna fasen om jag förstått det rätt?

Jag har skrivit lite till mig att ha på kylen så jag slipper titta i boken hela tiden. Om någon är intresserad och jag har det kvar på andra datorn så kan jag maila vad jag skrivit till er.
    Kan du inte inboxa det här?
  • beccagranen
    Anonym skrev 2010-11-10 15:18:49 följande:
    igår

Frukost: två kokta ägg, 3dl lätt yoghurt, två stora glas vatten
    Lunch: En burk tonfisk, 1 dl keso, 2 kokta ägg (blev lite mkt ägg igår, bara för att det är lätt att ta med när man ska i väg.)
    Mellis: En burk lätt kesella med lite sötningsmedel (vet dock ej om det är tillåtet med sötningsmedel)
    Middag: 5 skivor fläskytterfile, tzatziki
    Kvällen: En liten skål yoghurt mest för att jag var sugen

Det var en dag under attackfasen, i dag har jag kört den i 10 dagar och ska således gå över med att lägga till grönsaker i morgon.
    Enligt diet boken så ska man äta max 2ägg, varav en äggula om dagen. Och inget fläskkött under attackfasen. Har dock själv fuskat lite med det..

Är på dag 6 under attackfasen, igår fick jag mig ett riktigt sötsug och var nära på att ge upp. Men jag koprommisa med mig själv och gjorde stavar av gurka med dipp till (på naturell yogurt). Undra om jag supmat hela dieten nu :/
  • beccagranen

Hej

Är inne på dag 7, och det börjar svikta lite nu i alla jul frestelser. Har hittils inte fuskat, men det känns som att det är på gränsen när det närmar sig julbak. Kanske inte var den bästa idén att starta innan jul :/

Kan iaf tippsa om mitt bästa mellanmål:
    -  2dl Kvarg (köps på bla. Lidl)
    - 1 tsk Fun Light saft (favoriten är smaken Love)
     Blanda ihop och du får en yogurt som smakar som vanlig söt fruktyoggy! =)

Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?