Inlägg från: Beatrissan |Visa alla inlägg
  • Beatrissan

Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?

Spännande..

Får testa att googla det här nu.
    Har inte ätit dagens frukost än så jag borde ju kunna börja redan idag =)=)

• Beatrissan

Hoppas vi blir fler som kör denna dieten snart, kul att höra hur det går, få tips på recept mm.

Idag, min dag 1 har jag ätit kycklingfile med vitlöksås, lax och 2 ägg.
    Har druckit massa vatten nu på kvällen oxå.

Imorn blir en bättre dag, fick en snabpromenad till ICA innan o köpte på mig, fisk, nötkött, lättnaturell Youghurt för att fixa såser på plus en lättyoughurt utan tillsatt socker o bitar med smak =)

Ska fixa lite havrekli med...  Nån som vill lägga in lite recept tex på plättarna?!

• Beatrissan

Måste tipsa om

Arlas Yoggi lågkalori mindre än <1% fett med jordgubb/citron hiiiiimla god!! (ät inte frukterna bara...)

Sen tänkte jag på en grej

Stod o jämförde havrekli med vetekli i affären förut och min tolkning av innehållsförreckningen  visar att vetekli är bättre än havrekli? Vetekli innehöll mindre kalorier/100g mer kostfibrer,mindre kolhydrater och mindre varav sockerarter. Jag köpte därför vetekli.

Nån annan som märkt det?

• Beatrissan

Hej på er,

jag tycker inte det verkar dyrt... köper ett pkt med 4 laxfiléer för 70 spänn ca (finns billigare) och de räcker till två måltider, sen köra en pannkaka till. Känns perfa...

1,5 kycklingfilé mättar min mage länge o väl  på en måltid med..  En låda kycklingfilé köper jag för 130 spänn (finns billigare) och den räcker långt..

För min del känns det som att om jag bara köper kött, fisk, ägg mm så motsvarar det ändå kostnaden för
    pasta,  ris, potatis, bröd, godis, chips, bulle, kakor mm mm som man lätt köper o slänger i sig då o då..
    Jag har iaf inte haft några svårigheter med att gå in p ICA och plocka på en påse godis för 50 spänn....

Men jag tycker ni ska testa iaf!!

Förrästen testade jag naturell yoghurt, vitlök och peppar som sås till plättar o kyckling idag (INTE SÅ GOD)

• Beatrissan

Hejsan

Dag 3 nu då,
    känns hur bra som helst, inga sug, inget ont nånstans mm.

Dock har jag märkt av lite störningar i sömnen? "halv-sover" någon timme.. Vet inte om de beror på detta, men, men.

Är intresserad av ett recept på färsbiffar det var nån om nämnde det tidigare (elelr läste jag det nånannanstans?)

Dags för stekta ägg och yoggi!!

• Beatrissan
    MitaB skrev 2010-11-18 09:44:21 följande:
    Middagarna tycker inte jag är så svåra att variera. Däremot har jag snart tröttnat på mina 2 kokta ägg och keso varje morgon och lunch...
    Tips?!

Vad dricker ni andra? Förutom vanligt kranvatten och kaffe?
    Ramlösa, Loka mm med smak =)
    Man kan tydligen dricka lightläsk med, har integjort det dock, men får ta till det om man blir sugen nångång..

Kan du inte göra dem här plättarna med kanel o yoggi till frukost? (kesella, havre/vetkli ägg)

Har köpt rökt lax, ska bli så gött o mumsa på de till middag sen =)
  • Beatrissan

Funderar på attg öppna en kompletterande tråd, där man kan skriva vad man ätit under dagen och lägga in lite recept....

Okej, jag gör de så får ni joina om ni vill och om INTE så behöver man givetvis inte =)

Gott att det e ett gäng här iaf

• Beatrissan
    3barnsmamman skrev 2010-11-18 21:07:31 följande:
    Jag har snart gjort tre veckor. Har hittills gått ner 5,5kg. Jag skickade efter boken, den finns tyvärr bara på engelska. Jag försöker gå efter den. Jag äter bara yoghurt som har mindre än 0,01%fett. Lightkeso åt jag i början tills jag fick boken och läste att det ska vara "non fat". Jag börjar bli ganska trött på att bara äta kött eller kött och grönsaker, men är absolut inte sugen på något. Jag som älskar bröd, pasta, godis och glass...
    5,5 kg är ju skitbra! Grattis!!
    Tänk på va tungt det är egentligen..
    Äter du bara Kött som i kött.. inte fisk, skaldjur, ägg, kyckling tex?
    mamita64 skrev 2010-11-18 22:56:29 följande:
    Om man kan äta keso så bör man kunna äta creme fraiche också eller?
    Lätt Creme freich är 15%
    Mini Freich har bara 5 % fetthalt,  MEN Lätt Keso naturell har endast 1,5% fett..
    Gillar egentligen inte Keso, men testade igår med lite krydda till o då funkade några msk..

• Beatrissan
    mamita64 skrev 2010-11-19 11:43:28 följande:
    Ok, ja jag är inte alls förtjust i lättprodukter.
    Keso vet jag faktiskt inte om jag gillar eller ej, men man kan ju ta yogurt och låta den rinna av i ett kaffefilter och sen krydda den, så gör ajg när jag gör tzatziki och det blir kanongott. Ja, om man inte gör som jag gjorde förra julen och råkar ta vaniljyogurt
    Haha... nja vaniljyogurt =)=)
    Ta vanlig lättyoghurt..köte 1 L från arla...
Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?