• Tinnys

Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?

I morgon tänkte jag också sätta igång med denna diet, har skickat sambon för att handla keso, kesella, yogurt osv.
    Men jag har ingen våg, det kan ju bli ett problem, det får bli morgondagens projekt att införskaffa. Hur har ni andra tänt er julen? Jag kommer inte ha hunnit att gå ner till jul och får då inte äta potatis osv, men visst måste man få äta sill, gravad lax, vanlig lax, skinka, grönsaker , lite rödbetssallad, men undvika godis, nötter och proteiner... borde ju inte vara allt för svårt om man kan lyxa till det med ett glas vin.
    Har beställt boken så den borde väl komma i veckan.. spännande,

• Tinnys

Okej, nu har jag börjat, känns bra men har en fråga. Omelett är ju jättebra, blandat med kalkon eller liknande. Men man ska ju inte steka i fett, eller gör det inget att ta lite, eller  hur ska man tänka? boken kommer inte förrän i slutet av veckan.

• Tinnys

Tack knallen1 ska testa i ugnen, låter ju kanon...

En fråga till, efter attackfasen så ska man varva dagar med grönsaker med dagar utan. Hur många dagar med vilka, såg någonstans att han rekomenderar en cykel på 5 dagar, är det då 5 dagar med och 5 dagar utan, eller hur ska man tänka...?

• Tinnys

Nu har jag hållt på sen i måndags, 2.4kg. Tänkte hålla på med attackfasen i 10 dagar då jag ska gå ner så mycket som 25 kg, eller är det fel att hålla på så länge?

• Tinnys

Jag ska gå ner 25 kilo så jag har 19 kg kvar.
    Julafton gick kanon, fanns ju massa gott att äta. Jag gjorde några röror på fresh, romröra och skagenröra så att jag inte skulle sakna rödbetssalladen. På nyår blir det hummer och fläskfile med rotgratäng.
    Provade att göra en chokladmouse på ägg, kakao och sötningsmedel. Vet inte om kakao är godkänt men den blev god i allafall och kan användas som desert.
    Ett annat tips: Arlas citronyogurt 0,5% super god.
    Tycker det går jätte lätt nu, det var mest enformigt i början med keso och tonfisk, keso och kyckling osv. Nu är det allt möjligt. Gör såser till kött med champinjoner osv. 
    Det ska nog inte vara några problem att hålla på med detta fram till maj då jag räknar med att vara klar.

• Tinnys

Har idag följt denna diet i 6 veckor och har gått ner 9.2 kg. Är jätte nöjd, har dock 16 kg kvar att gå ner, men det känns bra.

• Tinnys

MINUS 10 KG i dag.....
    Så himla glad, hoppas på att komma under 80kg till alla hjärtans dag det är 2.1kg kvar.

Min dag ser ut ungefär så här.
    Frukost: Ett stort glas vatten m vitamintablett, lättfil med vetekli och linfrö (för magen).
    Lunch: Kyckling med champinjonsås, grönsaker (rekomenderar färdiga påsar, snabbt och enkelt om man är trött). Jag har fuskat lite och kört mejeri produkter med mer fett tex laga lätt för att göra sås.
    Middag: Lax med romsås (fresh, rom, dill) och grönsaker
    Kvällsfika: Ägg och lättkaviar eller en tallrik Arla citronyogurt.

Till helgen blir det ofta grönsaker med dipp.
    Har även i bland (2ggr på jul o nyår) gjort chokladmouse på ägg, sötningsmedel och kakao (har ingen aning om kakao är godkänt dock) men gott är det.
    Även ett glas vin har slunkit ner.

Men det går i rasande fart ändå. 10 kg på 7 veckor. 1.4kg/vecka i snitt, på slutet har det legat på 0.8kg per vecka.

Är inte längre fet enligt bmi.... nästa delmål är alltså att komma under 80 kg..

Lycka till allihop!!!

• Tinnys

Dukan själv säger väl non fat mejerier, men det är otroligt svårt att få tag på i sverige. Det finns en hel del 0.5% men laga lätt på 4% borde inte vara några problem. Jag har använte lätt cream fresh med smak som är 13% till såser och så och då äter jag väldigt lite.
    Jag har gått ner 10kg på 7 veckor så jag tror inte problemet med att jag från början gick upp låg i % på mejerierna utan allt runt omkring. Ät med sunt förnuft och glöm inte vitaminer och vatten.

Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?