• Callina

Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?

Någon som registrerat sig på www.dukandiet..co.uk och fått coachning därifrån?
    Står i valet och kvalet... vet inte vad det kostar än heller.

• Callina

Bead: hur länge har du kört attackfasen nu och vad är resultatet? :)

• Callina

Det låter ju väldigt bra, grattis, bra jobbat!
    Jag fick 4 dagars attackfas - men om jag orkar kör jag några fler. Kör igång på allvar i morgon.

• Callina

Nu är jag peppad inför i morgon.
    Det får bli ägg till frukost, kanske omelette i ugnen för att undvika fett då?
    Ägg och kryddor får väl bli det enda innehållet i den omeletten.

Har köttfärsbiffar hemma men det är fetaost i dessa så jag får väl komma på något annat antar jag.

• Callina

Kör du lättyoggin med fruktbitar?

• Callina

ehum kände att jag behövde lite hjälp av linfrön så igår kväll ställde jag 1 msk hela linfrön i blöt och drack dom i morse. Men det verkar inte hjälpa direkt. Några tips? :)

• Callina
    Shorona skrev 2011-01-03 18:46:55 följande:
    Callina, om du vill ha fart på magen kan du ta två-tre matskedar physylliumfrön på yoghurten.
    Tack för tips, köpte vetekli idag, hoppas det har samma effekt :)
  • Callina
    Beatrissan skrev 2011-01-05 12:02:56 följande:
    Oj, kan inte se mina tidigare inlägg, skumt...

Dag3 då  så fortsätter vi att kämpa, jag har sjuk jävla jobbig huvudvärk, ska försöka att få i mig minst 2 litervatten idag iaf och inget uttorkande kaffe på det...

Hur ser eran matdag ut?

Ska iväg o köpa yoggi, kör den lågkalori med mindre än 0,01% fett äter aldrig bitarna, gillar inte det!!
    Jag är på dag 4 idag så vi är nästan i fas, kul :)
    Jag har också huvudvärk, hoppas går över snart!!
    I dag har jag ätit havrekliplättarna till frukost med en röra på lättkvarg 0.1%och lite funlightsaft.
    Till lunch blev det chilistekta räkor med en röra på 1 burk lättkeso, 1 liten hackad rödlök, massa hackad bladpersilja och rivet skal från en halv citron. Supergott. Åt det igår också men då hade jag strimlat nötkött till som var kryddat med svartpeppar och när det var färdigstekt hade jag pressad citronsaft över. Mums!

Har också köpt yoggi med så låg %, fast hittar inga fruktbitar i min, köpte björnbär.

Jag är så grymt sugen på kakor så jag kan dö..
  • Callina

Härligt att det rör sig lite i tråden, jag känner att behöver lite pepp varje dag
    Är nu inne på min dag 4, när jag fyllde i min vikt och målvikt på hemsidan så skulle jag köra attacken i 4 dagar. Så i morgon blir det grönsaker till proteinet, vilken lyx!!

• Callina

Vad härligt Cindra att du gått ned 7 kg, det är ju mycket! Hur länge körde du attackfasen? Och vilken fas är du i nu? 2a?

• Callina
    Verkligen skrev 2011-01-06 13:30:55 följande:
    Har ni några bra tips på mellanmål om man blir hungrig mellan måltiderna eller bara helt akutsugen?

Vet ni. Jag bestämde mig för att börja idag ändå eftersom jag ändå startade dagen så bra. Varför skjuta upp det egentligen. Så nu har jag tagit fram kyckling till kvällen. När sambon slutar jobba ska jag åka och handla sånt jag behöver för att klara mig den här veckan. Kommer nog längta tills andra fasen men en vecka går ju relativt fort.
    Säkert lättare i längden att börja idag, annars kanske du får dras med sockerabstinens 1 vecka och sedan kohydratsabstinens en vecka till, lika bra att ta det på en gång :)

Andra mellanmål kan vara lättkeso som man blandar i kanel eller kardemumma i., Rullade kalkonskivor med lättkeso i, jag har faktiskt även ätit lättkeso med lite funlightsaft i, har läst olika om det är ok eller inte men jag är i alla fall på dag 4 och har hamnt i ketos så det måste ju funka så länge man inte tar för mycket. Och då borde man kunna äta lättkesella (finns ju även annan kvarg med bara 0,1 % fett) med lite lightsaft i. Jag gillar inte lightprodukter i vanliga fall och undviker dom men har tagit lite i attackfasen bara.
  • Callina

Om du lägger upp lite tex rökt kalkon (vanligt smörgåspålägg) och lättkeso på en tallrik och så pepprar du keson, äter det samtidigt så blir inte kesosmaken så stark.

Någon annan som vet hur det egentligen är med lightsaft?

• Callina
    smulpaj01 skrev 2011-01-06 17:11:37 följande:
    Jag och sambon är bara i första attackfasen. Ikväll ska vi fira en sak och tänkte äta oxfilé...... men vad kan man ha till ???
    Tror jag kanske skrev det tidigare men:
    1 burk minikeso
    1 liten hackad rödlök (självklart efter smak men jag hade ganska mycket)
    1 stor näve hackad bladpersilja
    Rivet skal från 1 citron
    Blanda detta och ät till, jättegott tycker jag.

Annars kan ni göra någon sås på lättkesella, kanske ha i riven pepparrot och lite färska kryddor?
  • Callina

Eller om ni gillar curry så massa curryn i lättkesellan, har inte provat själv men det borde ju bli gott.

Jag har en lista som jag hittade i en annan tråd om dukan dieten, den är lång så vill inte lägga den in ett inlägg men jag kan inboxa den till den som vill.

• Callina

Ja kanske passar det bättre till kyckling men det är ju lite svårt när man inte har så många valmöjligheter, eller fantasti eller kunskap. Det finns säkert jättemånga alternativ men jag kommer inte på några fler :-/
    Jag inboxar listan till dig.

• Callina
    Verkligen skrev 2011-01-06 19:49:51 följande:
    Jag vill gärna ha..=)
    Ok - men det är bara vad man ska och inte ska äta i attackfasen, den kommer :)
  • Callina

Jaha då ska jag börja med grönsaker idag då är det meningen.. hur gör ni andra när ni lämnar attackfasen, kör ni varannan dag bara protein eller en proteindag i veckan?

mamita: det är "ok" att äta mager skinka, lowfat med fettet bortskuret. Deli skinka, lufttorkad skinka eller rökt skinka är inte tillåtet.  Fast sen vet jag inte hur mycket roll det spelar..

• Callina
    Callina skrev 2011-01-07 11:53:25 följande:
    Jaha då ska jag börja med grönsaker idag då är det meningen.. hur gör ni andra när ni lämnar attackfasen, kör ni varannan dag bara protein eller en proteindag i veckan?
    .
    Alltså, förtydligande, jag menar enbart protein varannan dag och protein och grönsaker varannan dag. Eller köra 6 dagar protein och grönsaker och 1 dag enbart protein. :) Hur gör ni?
Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?