Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?
Någon som registrerat sig på www.dukandiet..co.uk och fått coachning därifrån?
Står i valet och kvalet... vet inte vad det kostar än heller.
Någon som registrerat sig på www.dukandiet..co.uk och fått coachning därifrån?
Står i valet och kvalet... vet inte vad det kostar än heller.
Bead: hur länge har du kört attackfasen nu och vad är resultatet? :)
Det låter ju väldigt bra, grattis, bra jobbat!
Jag fick 4 dagars attackfas - men om jag orkar kör jag några fler. Kör igång på allvar i morgon.
Nu är jag peppad inför i morgon.
Det får bli ägg till frukost, kanske omelette i ugnen för att undvika fett då?
Ägg och kryddor får väl bli det enda innehållet i den omeletten.
Har köttfärsbiffar hemma men det är fetaost i dessa så jag får väl komma på något annat antar jag.
Kör du lättyoggin med fruktbitar?
ehum kände att jag behövde lite hjälp av linfrön så igår kväll ställde jag 1 msk hela linfrön i blöt och drack dom i morse. Men det verkar inte hjälpa direkt. Några tips? :)
Härligt att det rör sig lite i tråden, jag känner att behöver lite pepp varje dag
Är nu inne på min dag 4, när jag fyllde i min vikt och målvikt på hemsidan så skulle jag köra attacken i 4 dagar. Så i morgon blir det grönsaker till proteinet, vilken lyx!!
Vad härligt Cindra att du gått ned 7 kg, det är ju mycket! Hur länge körde du attackfasen? Och vilken fas är du i nu? 2a?
Om du lägger upp lite tex rökt kalkon (vanligt smörgåspålägg) och lättkeso på en tallrik och så pepprar du keson, äter det samtidigt så blir inte kesosmaken så stark.
Någon annan som vet hur det egentligen är med lightsaft?
Eller om ni gillar curry så massa curryn i lättkesellan, har inte provat själv men det borde ju bli gott.
Jag har en lista som jag hittade i en annan tråd om dukan dieten, den är lång så vill inte lägga den in ett inlägg men jag kan inboxa den till den som vill.
Ja kanske passar det bättre till kyckling men det är ju lite svårt när man inte har så många valmöjligheter, eller fantasti eller kunskap. Det finns säkert jättemånga alternativ men jag kommer inte på några fler :-/
Jag inboxar listan till dig.
Jaha då ska jag börja med grönsaker idag då är det meningen.. hur gör ni andra när ni lämnar attackfasen, kör ni varannan dag bara protein eller en proteindag i veckan?
mamita: det är "ok" att äta mager skinka, lowfat med fettet bortskuret. Deli skinka, lufttorkad skinka eller rökt skinka är inte tillåtet. Fast sen vet jag inte hur mycket roll det spelar..