Inlägg från: Josefine Hedlund |Visa alla inlägg
  • Josefine Hedlund

Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?

Hej!
    Har läst lite på denna tråd och även googlat lite på dukandieten och bestämt mig nu för att köra! Ska bli spännande, då det verkligen verkar som det funkar. Sen tror jag också att detta är ett levnadssätt som man verkligen kommer funna följa.

Såg att någon av er hade en lista på vad man kunde äta i attackfasen och jag skulle vara jättetacksam om nån ville inboxa den till mig. Tänkte köra igång på måndag, då jag är inne i en tung jobbhelg nu, men sen ledig ett par dagar

Kul att haka på! Och heja er alla! Detta fixar vi!

Nellie 091119 Mitt allt
  • Josefine Hedlund
    Verkligen skrev 2011-01-08 23:09:58 följande:
    Hejja Jossan! Vi får peppa varandra..
     Absolut! Ska bli najs att komma igång! Och du verkar ju ha kickat igång ordentligt! Har det avrit svårt?
    Nellie 091119 Mitt allt
  • Josefine Hedlund
    Verkligen skrev 2011-01-09 10:38:28 följande:
    Nja, både och. Dieten är lätt att hålla men jag har haft huvudvärk och yrsel i 4 dagar nu. Är inne på 4e dagen men snart borde jag må bättre. Sen är jag väldigt sugen på choklad men det är ju bara att glömma..
    Jag har inte orkat röra på mig mer än att jag vart ut med hunden på ganska korta promenader eftersom jag mår dåligt. Nu är jag sjuk dessutom med feber och ont i halsen.

Men jag ser ljust på den här dieten och tror att jag kommer nå mitt mål för första gången. Blir säkert ännu lättare när jag får äta grönsaker varannan dag..

Ska du börja i morgon med dukan?
    Ja det är säkert en chock för kroppen- därav skallebang. Borde väl ge med sig efter attackfasen. Hur länge ska du köra den?

Ja jag ska börja i morrn. Efter jobbet ikväll ska jag handla på mig ägg och havrekli. HAr dessutom massa proteinpiulver hemma så kommer väl bli nån shake eller så till mellis. JAg kommer nog köra attackfasen nu i tre dagar då jag är ledig.. Harf jag gått ner ca 2 kg då så hoppar jag på fas 2, ananrs kör jag attacken i 1-2 dagar till..

Hoppas du blir frisk från feber å skit
    Nellie 091119 Mitt allt
  • Josefine Hedlund
    Verkligen skrev 2011-01-09 20:28:48 följande:
    Åh, om bara godissuget kunde försvinna. Jag skulle kunna hugga av mig högra handen för lite choklad!
    Nej nu är det slut med narabou polka=)
    Nellie 091119 Mitt allt
  • Josefine Hedlund

Nu har jag beställt dukan diet boken och en receptbok. Tror mkt på denna livsstil och känner att jag vill vara ordentligt insatt innan jag kör igång. Så att jag verkligen går in för det denna gång!
    Nån som har boken?
    Känenr mig verkliogen motiverad nu!

Nellie 091119 Mitt allt
  • Josefine Hedlund
    XXX09 skrev 2011-01-13 12:55:52 följande:
    Nej det är nära nu, söndag då ska jag frossa i grönsaker :P 
    Jag har beställt protein ifrån MMsport.se, Optimum Nutrition 100% Whey heter proteinet och det bästa är att det innehåller per portion:  
    Kalorier: 120 kcal
    Protein: 24 g 
    Kolhydrater: 3 g 
    Fett: 1 g 

Min sambo säger att det är det bästa proteinet, så får väl lita på honom Nu får jag bara hoppas det smakar gott med Jag blandar också med minimjölk, fast kör hälften vatten & hälften mjölk :)

Kör också med det pulvret! smakar lite syntet, men det är smällar man får ta=)
    Bekvämt att bara blanda till en shake
    Nellie 091119 Mitt allt
  • Josefine Hedlund

Nu så har jag äntligen också kört igång. Ville vänta tills vi hade varit i sälen med familj och släkt samt att mina dukan böcker kom med posten.

Är inne på den tredje och sista dagen på attackfasen. Det har gått bra, men blivit lite enformigt. Har väl aldrig saknat grönsaker så mkt som nu=) Lite matoga sallader med magert kött, ägg och eller skaldjur känns ju som man kan leva på ett tag! Med litre goda lätta såser till. Och omelatt med grönsaker, kycklig med tzatziki osv.. Sen när man närmar sig de sista och långvarnade faserna kommer man säkert börja längta efter potatis å ris osv.. Men den som vänta rpå nåt gott!

Hur har det gått för er i attackfasen? Vad kan man liksom "vänta sig" för resultat på ett ungefär? Tänkte väga mig i morrn bit när jag går in i fas 2.

Jag har dukanreceptoken (på engelska dock) så hojta till om ni behöver nåt recept!

Kram på er och fortsätt kämpa på! Jag har 10-12 kilo som ska väck!

Nellie 091119 Mitt allt
  • Josefine Hedlund
    Mamma Cia skrev 2011-01-26 20:05:25 följande:
    Hmmmm.. men det där kändes ju inte så Dukan ? Man får ju inte äta Frukt förrens i sammanslagningsfasen ? 
    sammanslagningsfasen är det fas 3? Jag har en bok på engelska och kan därför inte de svenska namnen på faserna så kallar dom fas 1,2,3 och slutgiltiga=)

Hur länge kör ni fas 2?
    Nellie 091119 Mitt allt
  • Josefine Hedlund
    liisen02 skrev 2011-01-26 20:24:31 följande:
    Jag har kört dukandieten i  ca 1½ vecka nu och har gått ner 3 kg. Funkar ju hur bra som helst detta, och har till och med fuskat med godis och fika i söndags. Verkar omöjligt att misslyckas. 

Kolla gärna min sida:

www.dukan.nu 
    Åh vilken bra sida! Tack så mkt! Har böckerna, men skönt att läsa lite förenklat på svenska också!
    Nellie 091119 Mitt allt
  • Josefine Hedlund
    liisen02 skrev 2011-01-26 20:24:31 följande:
    Jag har kört dukandieten i  ca 1½ vecka nu och har gått ner 3 kg. Funkar ju hur bra som helst detta, och har till och med fuskat med godis och fika i söndags. Verkar omöjligt att misslyckas. 

Kolla gärna min sida:

www.dukan.nu 
    Ett tips till de rena proteindagarna är att köpa protienpulver som man blandar med vatten och ev lite lättmjölk. Funkar bra som mellis eller frukost. Dessutom får man i sig lite vätska i samma veva!
    Nellie 091119 Mitt allt
  • Josefine Hedlund

Jag har ätit light mejeri prokukter nu under attackfasen. KOmmer fortsätta med det även nu under fas 2 som jag börjar med idag. Har kört attack i 3 dagar och gått ner 1,7 kg! "bara" 10 kvar nudå=)

Kommer köra varannan dag nu med enbart protein och varannan med protein och grönsaker. Så idag blir det en god sallad med magert kött och keso. Mums!

Nellie 091119 Mitt allt
  • Josefine Hedlund

Hmmm tycker du? Jag signade upp mig på dukansforum och fick då en plan. Där stod det 2 dagar i attackfasen, så jag la ändå till en dag. Är väl olika vad man väger och vad man ska gå ned

Nellie 091119 Mitt allt
  • Josefine Hedlund

Åh vad det kändes lyxigt att idag kunna äta grönsaker till maten. Känns nästan som vanligt ju!=)

Till lunch (på stan) blev det sallad (ingen pasta, lite extra sallad) med kalkon och kyckling. Fuskade lite med en aning vitlökssås till. Gjord på gräddfil, jag frågade=)

Var mätt länge så lev bara en kopp kaffe på eftermiidan. Och till middag lövbiff med grönsaker och hemmagjor kall sås på minfraiche,lök,gurka och vitlök. Riktigt gott!

Och nu lyxar jag med en mugg miniyoggi innan sånggående.

I morrn blir det stenhårt proteindag igen. Kommer kanske fuska med en liiiien tårtbit. Min kompis dotter fyller 1 år och hon som gör tårtorna är helt gudomlig! Och riktiga mästerverk!

Det kommer ju gå det här, eller hur?
    Vi är duktiga! Tänk på delmålet/målet!

Nellie 091119 Mitt allt
Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?