• XXX09

Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?

Hej alla!

Jag är inne på min dag 2 på attackfasen och änsålänge känns det väldigt bra. Känns jättekul att det finns ett forum med fler som håller på med samma diet, kan man stötta varandra när motivaionen tryter och matideérna sinar.
    Är det någon som har tränat på t ex gym eller liknande under attackperioden? Hur reagerade ni isåfall? Jag älskar att träna men är lite orolig hur kroppen reagerar i början utan kolisar i samband med träning? 

• XXX09
    Beatrissan skrev 2011-01-11 00:28:37 följande:
    He...
    Man ska inte träna under attackfasen, endast någon promenad är ok.. kroppen är tillräckligt pressad pga den snåla dieten.... under fas 2 är det nog bättre att träna, men tror inte man ska hårdträna utan bara motionera lite... kroppen orkar inte förmycket...

Jag la ner träningen helt nu och går endast promenader... tror inte kroppen klarar det.. iaf inte min....
    Hej!
    Jag tänkte dock inte köra hårdträning, men att motionera på löpbandet & köra igenom kroppen lätt med styrkemaskinerna. Jag vill helst inte att de "få" muskler jag har ska brytas ner under denna dieten. Men tänker dock vänta med träning till nästa vecka :)

Tänkte tipsa om en god kall sås jag gjorde till dagens middag:
    Lätt cremefraice, rödlök, pressad lime, cayennepeppar samt salt & peppar!
    EmilieG skrev 2011-01-11 14:19:45 följande:
    Är det några fler som har köpt Dr Dukans böcker?
     Jag har inte köpt den än men funderar på att göra det, ska känna efter hur det känns efter attackfasen! Tänkte väga mig imorgon på dag 4 för och se hur det ser ut efter 3 dagar =)
  • XXX09
    Beatrissan skrev 2011-01-11 21:55:44 följande:
    Vill inte sitta här o vicka fingret, men ifall att ni inte skulle veta....
    lätt creme freich är inte godkänt enligt Dr Dukan, sen gör alla som de vill ändå givetvis, men bara för att informera så innehåller den för mycket fett än godkänt.. eller är det nåt special-märke som jag inte hittat?? ...
    Haha! I know! Men jag tror faktiskt inte att det lilla som jag äter tar inte direkt ngn skada! Hade en stor creme fraiche hemma och det kändes väldigt onödigt att kasta bara för att :)
  • XXX09
    Cindra skrev 2011-01-12 13:32:17 följande:
    Hahhaha!!!   Solig

Idag nådde jag mitt delmål, 60,0 kg!  Minus 7 kg på 8 veckor och då har jag ätit MASSOR av god mat och hela tiden varit mätt o nöjd!
    Nu ska jag ner iaf 3 kg till...nånstans mellan 55 och 57 kg, där mår jag som bäst!
    Åå Grattis! Måste kännas härligt, ligger själv på 65 kg och vill gärna också ner till 55-57 kg. 
    Då antar jag att du tycker dieten är underbar? :) 
  • XXX09
    Beatrissan skrev 2011-01-12 11:34:52 följande:
    Nä säkerligen inte, typ samma som att jag faktiskt äter fläskkött och det fungerar likabra... =)
    Ibland måste jag lite "bara så ni vet"- nörda mig, så ta mig inte på fullaste allvar då Flört
    Nej då, det gör jag inte. Tur att jag inte är så känslig av mig ;)
  • XXX09
    EmilieG skrev 2011-01-13 11:48:03 följande:

Jag vägde mig idag, wohooo Skrattande
    Jag har nu nått mitt delmål, jag har gått ner hälften av vikten jag ska gå ner .
    Jag har gått ner 8kg och ska allt som allt gå ner 15 :)
    Känns underbart, nu är det bara hälften kvar :)

Grattis :D Det måste kännas jätteskönt:) Hur länge har du kört Dukan? 
    Jag är inne på min 5:e dag på attackveckan och har hittils gått ner 1,2 kg och det känns bra, dock läääängtar jag ihjäl mig på grönsaker varannan dag  

Jag har även beställt hem proteinpulver som jag ska ta på morgonen och som ett mellanmål. Tycker annars att jag framförallt på morgonen nästan bara får i mig yoghurt & ett ägg. Vill gärna ha mer protein direkt på morgonen. Någon annan som kompletterar med proteinpulver? 
  • XXX09
    EmilieG skrev 2011-01-13 12:43:11 följande:
    Tack, ja det känns verkligen jätte skönt.
    Förstår att du längtar till grönsakerna. Men det är inte långt kvar nu tills du får lägga till det :)
    Jag är inne på dag 39 i fas 2. :) Har hållt på sen slutet av november ungefär, så snart 2 månader. 
    Jag kör med proteinpulver ibland till mellis och gör proteinshake med minimjölk.
    Vad är det för proteinpulver du har köpt?
    Nej det är nära nu, söndag då ska jag frossa i grönsaker :P 
    Jag har beställt protein ifrån MMsport.se, Optimum Nutrition 100% Whey heter proteinet och det bästa är att det innehåller per portion:  
    Kalorier: 120 kcal
    Protein: 24 g 
    Kolhydrater: 3 g 
    Fett: 1 g 

Min sambo säger att det är det bästa proteinet, så får väl lita på honom Nu får jag bara hoppas det smakar gott med Jag blandar också med minimjölk, fast kör hälften vatten & hälften mjölk :)

• XXX09
    Josefine Hedlund skrev 2011-01-14 23:33:48 följande:
    Kör också med det pulvret! smakar lite syntet, men det är smällar man får ta=)
    Bekvämt att bara blanda till en shake
    Hihi tycker du? Jag fick hem det igårkväll, och jag tyckte det var gott :) Väldigt enkelt att dricka då det inte klumpar sig alls :)

Hur går det för alla med dieten? Jag tycker alltid att det är extra jobbigt på helgerna, då vill man ju äta massa onyttigt i soffan :P Haha får helt enkelt ta mig en smarrig proteinshake :)

Imorgon är det 1 vecka sen jag började med dieten, siktar på en viktnedgång på ca 1,6 kg. Känns bra :)  
  • XXX09

Wiie! Har gått ner 2 kg på en vecka, så mkt har jag aldrig gått ner mer på en diet på en vecka förrut, det roliga är att nu stod min vikt exakt på min inskrivningsvikt när jag väntade dottern :) Har verkligen längtat efter att iaf komma ner till inskrivningsvikten

Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?