Inlägg från: Mamma060812 |Visa alla inlägg
  • Mamma060812
    Tinnys skrev 2011-01-17 17:49:49 följande:

Har idag följt denna diet i 6 veckor och har gått ner 9.2 kg. Är jätte nöjd, har dock 16 kg kvar att gå ner, men det känns bra.

Wow !  det är ju superbra jobbat !! Vi har lika mycket att gå ner du & jag... 

Tänkte jag skulle börja på måndag, för jag har tjejefest i helgen så jag skippar o starta innan dess 
  • Mamma060812
    Beatrissan skrev 2011-01-21 00:20:52 följande:
    Å himla skönt, jag går till en dietist nu under tiden, mest för att få lite stöd och för att jag gick innan och inte ville sluta pga dieten... Min dietist tycker faktiskt denna diet är bra?! Det trodde jag ALDRIG att hon skulle säga (iof så tror hon att jag äter grönsaker till varje måltid ist för ris/potatis/pasta/bröd och heller inget fett..
    Från att jag började med denna dieten i slutet av november så är det -8,5 kg och det känns skitbra!
    TYcker inte längre att et är jobbigt att inte äta de där kolhydraterna och stärkelserna, kanske stämmer det som dem säger att det tar 21 dagar för en människa att ändra ett beteende oavset om det gäller matvanor eller levnadssätt....

Jag känner mig iaf enormt peppad och specielt när man får sån go bekräftelse från sjukhusdietisten =)

Tillägg hade en "paus" under julveckan och lite därtill och jag har ätit godis 2ggr dock inte alls i den mängden som förr och nästa helg ska jag fira mig själv o då blir det kalas på fredan och fest på lördan, men det ska bli gott och unna sig!

Kämpa på era Dukans och glöm inte köpa Må bra tidningen som skulle ha reportage om dieten i nästa nummer som det tipsats om i tråden! 
    Jag fick Må Bra i brevlådan i veckan & det var pga den som jag fick upp ögonen för detta, hade aldrig hört talas om det innan !!
  • Mamma060812

Åh vad kul o se att det blåst lite liv i tråden

Själv börjar jag imorgon. Var & handlade hem en massa mat i torsdags, så nu skall det minsann köras på !

Tänkte jag skulle försöka blogga dag för dag oxå o lägga upp bilder på maten osv. Tror det gör det lättare att följa sig själv då.

Enl Dukan  skall jag ha gått ner alla mina kilon till Juli Ja önska kan man ju 

• Mamma060812
    Glad

Har inte riktigt bestämt vad jag skall äta imon, men det blir nog ägg % makrill & keso/yoggi. Biffar till kvällen

Ser fram emot morgondagen & nästkommande  10 dagar !
  • Mamma060812

Sitter här hemma nu & äter mellanmål, gröt på vetekli & vatten med en liten skvätt mjölk.

Till frukost åt jag 2 ägg, lättfil samt vetekli & psyliumfrö.

Kom på en sak jag funderade över, är det ok att äta sötningsmedel ? Får man äta Kaviar ? Rom ?

• Mamma060812
    Ja, aspartam är tillåtet tror jag. Cola light /zero är tillåtet och däri är det aspartam.
    Jag äter lite kaviar på ägget och samma borde ju funka med rom... Började med kaviar härom veckan och har då redan hållt på i 2 månader..

KOlla gärna in www.familjeliv.se/Forum-4-46/m55690543.html för lite mattips osv..
    Hur är det med Ägg ? Läste någon stans att man bara skulle äta Max 3 om dan ? 
  • Mamma060812
    Mysgosmys skrev 2011-01-24 14:22:50 följande:
    Men får man inte äta fläskkött? Det är ju så billigt och bra.. 

Lax har 12g fett per 100g, medan tex fläskkarré har 11,2g fett per 100g.. Men får kanske inte äta lax heller? 
    Jo det får man om jag fattat det rätt, men inte fettet på den, så Bacon är väl inte det bästa med tanke på hur mycket fett det är i det, men fläskfile borde vara ok om man skär bort fettet
  • Mamma060812

God morgon !!

Första dagen avklarad utan problem !!

Nu går vi på dag 2, tror inte jag skall ha några problem här heller faktiskt

Jag kommer köra Attack i 10 dagar då jag har 25Kg att gå ner. Jobbigt tror jag det kommer bli, men va sjutton, vill man bli fin får man lida pin

Ang. Majonäs så finns det ju fettfri sådan, inte för jag är så förtjust i det dom stoppar i istället men vill amn så vill man. Kaviaren räknade jag ut själv att den inte gick bra efter att ha läst innehållsförtecknignen, den innehåller ju socker.

Idag blev det  Ägg & Fil till frukost. Till mellis blir det makrill & till lunch Biffar. Ikväll tror jag att det blir nåt med Lövbiff för det ligger i kylskåpet hemma.

Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?