• ella72

Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?

GladHej

Har nu kört denna diet i 2 1/2 vecka och tappat 6kg. Körde attack fasen i 10 dagar. Försöker sedan köra varannan dag eller 2 proteiner och 2 grönsaker. Beror lite vad som står på schemat. Målet är 16 kg. Har även spinnat 3 ggr i veckan vilket inte har varit några problem. Och resterande dagar promenerat. Skönt att se att det går så bra för så många. Nu kämpar vi på.
  • ella72

Här kommer ett litet middagstipsGlad

Ungsbakad lax med minikeso blandad med gräslök. Serveras med räkor. Lovar att det är smaskens. Gjorde lite mos till barnen så kunde alla äta samma.
    Använd termometer i laxen och ta ut den när den har en innetemp på 55 grader. Då är den perfekt.

Dagens vikt -6,5 kg efter 2,5 veckor.

Ha en bra dag alla och kämpa på med vatten och proteinerGlad

• ella72

Har nu kört 3 veckor och tappat hela 7 kg. Detta är det bästa jag har gjort. Mår så bra.
    Lite tips på hur mina dagar brukar se ut.

Frukost
    Naturell lätt youghurt 0,5% 2-3 dl med kanel på, Latte på minimjölk
    Ibland ett ägg 

Lunch & Middag
    Omelett med räkor och mini keso
    Kycklingfile
    Rökt lax
    Nötfärsbiffar
    Ungsbakad fisk av olika slag
    tonfisk
    Strimlad biff med kesoröra
    Eller ngt annat kött med keso blandat med örter eller rödlök och citron eller Tzatziki.

Är det protein och grönsaksdagar så gör jag antingen grönsaker i ugnen som champinjoner, paprika, lök, rödbetor, tomater, morötter eller en kall sallad med blandade grönsaker till.

Till mellanmål kör jag antingen lite Arlas miniyoughurt med fruktsmak blandat med en klick keso, keso med kanel, youghurt eller ett kokt ägg.

Detta har funkat hur bra som helst för mig

Nu fortsätter vi att kämpa på. Tänk vad snygga vi kommer vara till sommarenGlad

• ella72

Nu har jag kört Dukan i 6 veckor och tappat 9 kg. Har som mål att tappa 6 till innan sommaren men det ska väl inte vara några problem. Har fuskat ett par ggr. I fredags tappade jag det totalt och åt massa godis men det var ganska skönt och framförallt gott. Men igår körde vi på som vanligt. Försöker träna ganska mkt också. Igår blev det spinning på fm och sen 5 km löpning på em. Idag blir det snabb promenad och imorgon spinning. Försöker spinna eller springa så gott som varje dag för att både bli lite fastare och träna upp kondisen.
    Hur gör ni med träning?

Lycka till alla och tänk på bikinisäsongenGlad

• ella72

Har nu hållt på sedan 7:e januari och idag stod vågen på -10Kg. Ett litet delmål är uppnåt. Nu är det 4 kg kvar tills 1:a April då det nalkas fest.

• ella72

Måndag morgon och en ny vecka. Måste bara säga att jag mår så himla bra av denna diet.
    Har nu hållt på sedan 7:e januari. Tappat 12 av 16 kg. Är pigg, glad och orkar träna hur mkt som helst.
    Försöker köra som ett par har skrivit iinan, proteindagar mån-tors och protein grönsaker på helgen. Funkar hur bra som helst.
    Har "fuskat" några gånger när jag verkligen har känt behov av det men har inte haft några problem att återgå.
    Vill bara skicka lite styrka till er alla och säga att det här funkar verkligen om man bara vill.

Lyck till och ha en underbar veckaGlad

Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?