• Snuttan76

Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?

malin1974 skrev 2010-11-25 16:50:19 följande:
    Någon som fortfarande håller på med denna diet? Är inne på min 4:e attackdag och tycker att det går bara bra... ska köra imorgon med och sedan blir det cruise varvat med atack i några veckor. Målet är att gå ner ca 10 kg... Hur är era mål satta?
    Jag är inne på min andra dag, mitt mål är också att gå ner 10 kg. Har du gått ner något ännu?
  • Snuttan76

Är nu inne på dag 8 och har gått ner mellan 2-3 kg. Jag blir mätt när jag äter men det svåraste är sötsuget, jag vill gärna gå ner 10 kg totalt. Längtar efter lite grönsaker nu och ska försöka stå emot fredagsmyset med barnen ikväll. Är det någon som vet om det är ok att dricka ett glas vin eller en drink? Ska bort imorgon på middag och undrar om det är ok med lite alkohol.

• Snuttan76

Tinnys:
    Det är som jag, har oxå gått ner 6-7 kg på 1 månad. Det är helt otroligt, har bara 3-4 kg kvar. Fuskade lite på julafton och kommer även att fuska lite på nyårsafton.
    hur mycket ska du ner?

• Snuttan76

Jag dricker en stor kopp kaffe med mellanmjölk, naturell yogurt med havrekli och ett kokt ägg. Ibland äter jag yogurt med fruktsmak. Till lunch blir det oftast kycklingfile med keso eller egengjorda pannbiffar, eller tonfisk. När jag får äta grönsaker brukar jag koka morötter, palsternacka och kålrot och mosa ihop med lite salt. Det blir mycket keso som sagt och mycket ägg. Ibland kan jag lyxa till det med gurk eller morots stavar. Rödkål med morötter och lite vinäger och salt och peppar blir en god sallad.

• Snuttan76

Har ätit efter Dukan sedan 25 november, fuskade julafton, nyårsafton och trettondagen och idag stod vågen på -8kg. Bara två kg kvar. Känns så himla bra.......
    Jag följer även proteinbloggen med mycket bra tips, annars är det ju bara att ta bort fettet, potatis, pasta, ris osv och äta som familjen. Jag upplever det som jätte lätt.

• Snuttan76
    Mysgosmys skrev 2011-01-27 23:47:57 följande:
    Det går ju jättebra för alla verkar det som! :)
    Men det verkar inte vara någon här som hållt på en längre tid.. Hoppas inte det innebär att de flesta ger upp efter en viss tid ^^

Jag har ätit en skål kvarg med fun light nu till en film vi kollade på ikväll :)
    Maken frågade om jag får äta nåt godis öht.. och jag sa nej.
    Då undrade han om inte malaco truly skulle kunna vara godkänt.. Och det vet jag ju inte. Nån som har nån koll? I  fas 2 kanske eller 3? Det hade ju varit underbart, jag är smått lakritsberoende :P 
    Jag har kört Dukan sedan 26 november, har gått ner 8 kg, men har stått still ett tag nu. Fuskade på julafton, nyårsafton och nyårsdagen. Har 2 kg kvar men ser det inte som något problem, jag trivs bra med att äta så här, visst ibland så tryter fantasin och det blir mycket kyckling.  Är det någon som har några trevliga recept så tar jag gärna emot.Glad
  • Snuttan76
    EmilieG skrev 2011-01-28 13:48:18 följande:
    Vad roligt, vi började exakt samma dag
     och jag fuskade också på julafton, nyårsafton och även några dagar innan och efter nyår
    då jag var hos min syster som hade en massa godsaker hemma jag inte kunde motstå
    och även en massa god mat :)

Jag äter väldigt mycket kyckling jag med. Så enkelt och man kan krydda det på så olika vis
    så det ändå blir lite variation. Annars blir det lite färsbiffar, lövbiff, pepparbiff ibland.

Vad skönt att du bara har 2 kilo kvar.
    Jag har gått ner drygt 10 kg men har ca 4kg kvar, så det tar nog drygt en månad till
    innan jag är nere på min måvikt skulle jag tro.
    Idag gjorde jag oopsis tror jag att det heter, 3 ägg, 1 dl kvarg/kesella, salt och lite kardemumma. Smakade ok lite fluffigt och funkar bra som smörgås faktiskt, för smörgås är något jag verkligen har saknat.
  • Snuttan76
    morguse skrev 2011-01-30 18:52:13 följande:
    Hejsan, 
    Hänger på här med, både jag o min sambo! Vi har till o med köpt "The Dukan Diet" boken. Min sambo håller på o plöjer igenom den! Ska åka iväg till maxi ikväll för att storhandla inför starten med Dukan dieten imorgon!! Önska mig lycka till :)
    Lycka till det kommer gå alldeles utmärkt. Man kommer in i det fort, på 2 månader har jag tappat 9 kgGlad
  • Snuttan76
    morguse skrev 2011-02-04 18:02:58 följande:
    Brödet var riktigt gott ju!! men muffinsen var inte så där spännande....
    men nu ska jag göra något med räkor....några ideer? får kanske bli räkomelett....

Något som jag har ätit är Oppsis och till det gjorde jag en röra på kvarg, lite mini creme fr, salt, pappar, persilja, krabbstick, rödlök och en vitlöksklyfta. Till det skalade jag räkor. Först la jag röran på "brödet" och sen toppade jag med räkor. Hur gått som helst, verkligen värt att prova.
  • Snuttan76
    morguse skrev 2011-02-10 19:03:59 följande:
    Har ni sett the recepie of the week på dukans hemsida?? Den chokladtårtan såg smaskig ut!!! ska prova o göra den imorgon!!!
    Meddela hur den smakar sen. Du kan väl skriva ner receptet här om den är godFlört
  • Snuttan76

Har nått min målvikt, jag har gått ner 10 kg och väger nu 60 kg Glad. Så imorgon går jag in i nästa fas. Hoppas att det går bra för er andra också. Jag kommer att ha min proteindag på måndagar, en bra start på veckan tänkte jag och så tänkte jag äta min festmåltid på lördagar med efterrätt. Lycka till alla, Kan jag kan ni.

• Snuttan76
    tussill skrev 2011-02-14 09:59:17 följande:
    Grattis!
    Hur länge har du kört dieten nu? Man blir inspirerad av att se att folk faktiskt lyckas med denna diet, härligt!
    Sedan slutet av nov. Jag fuskade julafton, nyårsafton och nyårsdagen. När man väl har kommit in i det går det av bara farten.Glad
  • Snuttan76

Igår var en väldigt bra dagGlad, jag har nått min målvikt och samma kväll så blev det två streck på stickanGlad.
    Jag är alltså gravid.......Är det någon som vet hur man går tillväga nu med dieten? Är det någon som har boken? Står det något där om Dukandiet och graviditet? Har läst någonstans men hittar inte tillbaka ditRynkar på näsan. Vill ju inte äta fel nu? Någon som vet?

• Snuttan76
    morguse skrev 2011-02-15 19:19:01 följande:
    Ja gud vad sugen jag e på spagetti o köttfärsås! Men jag får hitta på något till bollarna....tack....tyckte det var någon som sa att man inte fick använda grillkrydda?!
    Snuttan76 skrev 2011-02-15 10:40:04 följande:
    Igår var en väldigt bra dagGlad, jag har nått min målvikt och samma kväll så blev det två streck på stickanGlad.
    Jag är alltså gravid.......Är det någon som vet hur man går tillväga nu med dieten? Är det någon som har boken? Står det något där om Dukandiet och graviditet? Har läst någonstans men hittar inte tillbaka ditRynkar på näsan. Vill ju inte äta fel nu? Någon som vet?
    Gud vad kul!! Grattis!! DEt är mitt mål oxå att plussa! :) Lycka till o ett stort grattis!!!
    Det kommer du också att göra, kämpar med att inte falla för något gott att äta.
    Kommer fortsätta äta efter Dukan, men inte ha ren proteindag men äta mycket grönsaker, frukt och lägga till kolhydrater ibland några gånger i veckan, något jag också har gjort när sötsuget faller på är att köpa t ex en proteinbar, typ Nutrilett brownie, det räcker med bara en liten liten bit för att bli nöjd. Vet inte om det är tillåtet men det kanske är bättre att ta en sådan bit än att kanske snabba en hel dag med onyttigheter.
Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?