Inlägg från: arandjelina |Visa alla inlägg
  • arandjelina

Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?

Mamma Cia skrev 2011-01-19 08:06:37 följande:
    Vad är det för proteinpulver ni äter ? Jag ahr Whey 80 hemma, är det ok ? Äter det till frukost varje morgon
    Det är mycket mer proteiner i whey 100 , fast det är dyrare. 
    Jag kör GI men har uteslutit fett , kanske jag får tänka mer så som ni gör.... 
  • arandjelina
    Mamma Cia skrev 2011-02-02 11:23:44 följande:
    Japp jag har kört GI innan, 
    Jag tycker jag känner igen ditt namn från GI tråden för ett tag sedan när jag körde GI. 
    Arandjelina hette jag  hela tiden och gör det fortfarande....(Anonym jag) blev jag för att jag inte visste om jag skulle köra seriöst eller inte... 
  • arandjelina

Jag stekte en hel sida lax i folie med kryddor i ugnen.. 
    Till det tog jag keso 0,04% som jag hittat på lidl . Gjorde en sås på kvarg och dijon senap....
    Min åttonde dag i attack fasen , hemkommen från jobbet nu och helt utan styrka.
    Är inte direkt sugen på att äta men saknar  STYRKA .
    Vet inte hur det känns att bli centrifugerad i tvättmaskinen , men kan slå vad om att man känner sig som jag gör....
    Från måndag börjar jag lägga till grönsaker..

• arandjelina
    morguse skrev 2011-02-03 19:47:21 följande:
    ah, ja jag gjorde kvarg nu med lite citronsaft, lite dill, peppar o lite salt....får vi se om det blir gott....

jag vet hur du känner dig, så kände jag mig igår! jag e så fruktsugen! känns som en apelsin nu hade inte varit fel...men man får inte äta frukt! känns konstigt
    Jo det är sant när det gäller frukten! Jag skivade ett stort saftigt äpple igår på jobbet och det kändes som att all svaghet kom efter dettaObestämd ,,,,frukt,frukt,frukt! Jag är inte sugen på godis men just frukt. Jag körde GI innan så jag har inte ätit frukt ett tag....Hoppas maten smakade gott..... 
    Vad ska jag laga för mat idag ?
    Börjar jobba 12.15.... Kyckling och kalkon smakar inte gott längre inte nöt kött heller. Vill gärna ha lite fläskkött känner jag...
  • arandjelina

Grattis till alla som går neråt och blir mindre både här och där. 
    Jag är nöjd med mina resultat än så länge.
    Är inne på dag tio i attack fasen , men fortsätter en dag extra.
    Jag jobbar från fyra idag till i morgon kväll 22.00 och det känns jobbigt och börja med andra fasen där så jag kör en dag extra.Fån 8 jan. fram tills nu har jag gått ner 5,4 kilo då jag började med GI och sedan gick över till dukan.
    I midjan har jag minskat 8 cm. Börjar känna att byxor som satt åt känns mer bekväma.
    Det gäller att ta med sig en del mat till jobbet idag så att man inte ballar ut.
    Ha en trevlig helg alla kämpare..... 

• arandjelina
    Balaika skrev 2011-02-05 16:47:48 följande:

Småbörjade på attackfasen idag... 2 ägg till frukost och plättar till lunch..

Men nu undrar jag, får man äta plättarna o brödet under attack fasen?

Hittade bara 5% Fraich, 1,5% Keso & 1% Kesella idag... Får dessa ätas? Och hur gör ni sås/dressing isf?

Läst att man inte får äta fläskkött... men man borde väl få äta magert fläskkött & fläskfilé.

Har hitills i år inte ätit kolhydrater men har bara gått ner 2kg. (Vilket jag gick upp under jul)
    Så nu måste det hända något...

När det gäller ägg i attack fasen så får man bara äta max fyra ägg gulor i veckan , äggvita får du äta.
    Har för mig på en sida som jag har kollat är det max 2-3 ägg om dagen som sagt max fyra ägg gulor i veckan.
    På lidl har dom kvarg 0,02 % , keso 0,04%. Laktosfria produkter har också produkter som innehåller 0,05% fett. Plättar vet jag inte riktigt om man får äta i attack fasen ,men jag har inte gjodag idag rt det och det här var min tionde
    dag i denna fas. Dijon senap kan du använda som smaksättare och lök olika örter kryddor och vitlök...Bröd vet jag att man inte får äta samt fläsk kött , anka .Resten får man äta fast utan skinn.
    Inte mycket salt , jag brukar inte salta kvargen utan smaksätter med vitlök , peppar ,örter ,lök , dijon senap eller citron och andra kryddor....

• arandjelina

Jag äter vändstekta ägg ,tar bort gulan medan jag steker dom.
    När du gör omellet kan du ta en ägg gula och två vitor.... 

idag är det min elfte dag och tog några små tomater på jobbet till maten och lite gurka ,det var gott , mjölk till kaffet som är 1.5% fett kändes nästan som grädde.....
    Saknar fortfarande frukt , längtar efter ett stort saftigt äpple....

• arandjelina

Äggvitor obegränsade mängder står det här, gulor max. fyra om dagen .

• arandjelina
    Mysgosmys skrev 2011-02-06 19:21:31 följande:
    Det där stämmer inte!
    Man får äta max 3 ägg om dagen, men bara 2 äggulor om dagen. Dvs inte 4 äggulor i veckan, vart har du fått det ifrån?

Sen de som inte har lidl.. Ica har kvarg med 0,1% och keso mini 0,5% som går utmärkt att använda.
    Balaika skrev 2011-02-05 16:47:48 följande:

Småbörjade på attackfasen idag... 2 ägg till frukost och plättar till lunch..

Men nu undrar jag, får man äta plättarna o brödet under attack fasen?

Hittade bara 5% Fraich, 1,5% Keso & 1% Kesella idag... Får dessa ätas? Och hur gör ni sås/dressing isf?

Läst att man inte får äta fläskkött... men man borde väl få äta magert fläskkött & fläskfilé.

Har hitills i år inte ätit kolhydrater men har bara gått ner 2kg. (Vilket jag gick upp under jul)
    Så nu måste det hända något...

JA, du får äta plättarna och brödet i attackfasen. Antar att det är galetterna du syftar på, och carlbrödet. :)
    Och de där mejeriprodukterna du räknar upp får du också använda. Max 5% får produkterna vara, men så lågt som möjligt är ju bra :)
    Herre gud vad du hetsar upp dig!!!! 
    Det är varken du eller jag som har skrivit boken .
    Jag har läst på serbiska och kroatiska sidor på nätet och en vännina har boken översatt på polska.....
    I vissa andra länder har dom inte ens så magra light produkter som vi har hemma .Men man tar det som har minst fett, eller hur.....
    Jag sa bara vad som stog där ,alla  får följa det dom tror på.... 
    Men du verkar vara väldigt obehaglig person ....  Jag sågar inte det du säger ,man kan konversera som en vuxen men det verkar du ha problem med.... 
    Ha det braFlört 
  • arandjelina
    Mamma Cia skrev 2011-02-07 08:30:26 följande:
    Hej på er !

Helgen är över & jag har FUSKAT !!  Men det var ett medvetet val. Jag tog en "ätardag" i lördags, men jag fick skit för det emd då jag spydde på natten sen tror inte riktigt magen klarade av alla kolhydrater 6 annat onyttigt.

Dock visade vågen bara +0,6Kg så jag är nöjd. Men det var nog inte värt att må illa för det  

Man behöver ju itne stoppa i sig allt man ser abra för det, menar jag

Fortsätter  som vanligt sen igår igen. Har dock röda veckan på besök, så jag känner mig lite sådär... Ont i amgen, mår illa o extra sugen på allt onyttigt.
    Har klarat mig i elva dagar utan riktigt fusk.... 
    Men redan nu har jag fått i mig en bulle och smörgås och jag vaknade 8 . 00 .... 
    När jag har jobbat så här många timmar så känner jag mig mör i kroppen och mår inte bra .Ofta slutar det med att jag äter onyttigt .... 
    Hoppas det inte blir mer onyt tigheter idag  för det klarar nog inte min mage heller....
Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?