Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?
Jag kör GI men har uteslutit fett , kanske jag får tänka mer så som ni gör....
Jag stekte en hel sida lax i folie med kryddor i ugnen..
Till det tog jag keso 0,04% som jag hittat på lidl . Gjorde en sås på kvarg och dijon senap....
Min åttonde dag i attack fasen , hemkommen från jobbet nu och helt utan styrka.
Är inte direkt sugen på att äta men saknar STYRKA .
Vet inte hur det känns att bli centrifugerad i tvättmaskinen , men kan slå vad om att man känner sig som jag gör....
Från måndag börjar jag lägga till grönsaker..
Grattis till alla som går neråt och blir mindre både här och där.
Jag är nöjd med mina resultat än så länge.
Är inne på dag tio i attack fasen , men fortsätter en dag extra.
Jag jobbar från fyra idag till i morgon kväll 22.00 och det känns jobbigt och börja med andra fasen där så jag kör en dag extra.Fån 8 jan. fram tills nu har jag gått ner 5,4 kilo då jag började med GI och sedan gick över till dukan.
I midjan har jag minskat 8 cm. Börjar känna att byxor som satt åt känns mer bekväma.
Det gäller att ta med sig en del mat till jobbet idag så att man inte ballar ut.
Ha en trevlig helg alla kämpare.....
Småbörjade på attackfasen idag... 2 ägg till frukost och plättar till lunch..
Men nu undrar jag, får man äta plättarna o brödet under attack fasen?
Hittade bara 5% Fraich, 1,5% Keso & 1% Kesella idag... Får dessa ätas? Och hur gör ni sås/dressing isf?
Läst att man inte får äta fläskkött... men man borde väl få äta magert fläskkött & fläskfilé.
Har hitills i år inte ätit kolhydrater men har bara gått ner 2kg. (Vilket jag gick upp under jul)
Så nu måste det hända något...
När det gäller ägg i attack fasen så får man bara äta max fyra ägg gulor i veckan , äggvita får du äta.
Har för mig på en sida som jag har kollat är det max 2-3 ägg om dagen som sagt max fyra ägg gulor i veckan.
På lidl har dom kvarg 0,02 % , keso 0,04%. Laktosfria produkter har också produkter som innehåller 0,05% fett. Plättar vet jag inte riktigt om man får äta i attack fasen ,men jag har inte gjodag idag rt det och det här var min tionde
dag i denna fas. Dijon senap kan du använda som smaksättare och lök olika örter kryddor och vitlök...Bröd vet jag att man inte får äta samt fläsk kött , anka .Resten får man äta fast utan skinn.
Inte mycket salt , jag brukar inte salta kvargen utan smaksätter med vitlök , peppar ,örter ,lök , dijon senap eller citron och andra kryddor....
Jag äter vändstekta ägg ,tar bort gulan medan jag steker dom.
När du gör omellet kan du ta en ägg gula och två vitor....
idag är det min elfte dag och tog några små tomater på jobbet till maten och lite gurka ,det var gott , mjölk till kaffet som är 1.5% fett kändes nästan som grädde.....
Saknar fortfarande frukt , längtar efter ett stort saftigt äpple....
Äggvitor obegränsade mängder står det här, gulor max. fyra om dagen .
Småbörjade på attackfasen idag... 2 ägg till frukost och plättar till lunch..
Men nu undrar jag, får man äta plättarna o brödet under attack fasen?
Hittade bara 5% Fraich, 1,5% Keso & 1% Kesella idag... Får dessa ätas? Och hur gör ni sås/dressing isf?
Läst att man inte får äta fläskkött... men man borde väl få äta magert fläskkött & fläskfilé.
Har hitills i år inte ätit kolhydrater men har bara gått ner 2kg. (Vilket jag gick upp under jul)
Så nu måste det hända något...