• CHARLATAN

Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?

En liten undran från er som är mer pålästa, eftersom jag är vegetarian och inte äter kött  funkar det lika bra med proteinrika bönor och linser? Det står inte nånstans att de är "godkända" men det borde väl funka eftersom de innehåller massa protein?

MAY YOUR ORGANS FAIL BEFORE YOUR DREAMS FAIL YOU
  • CHARLATAN
    CHARLATAN skrev 2011-01-27 20:11:51 följande:
    En liten undran från er som är mer pålästa, eftersom jag är vegetarian och inte äter kött  funkar det lika bra med proteinrika bönor och linser? Det står inte nånstans att de är "godkända" men det borde väl funka eftersom de innehåller massa protein?
    Glöm min fråga, jag hittade The Dukan Diet For Vegetarians!
  • CHARLATAN

Tänkte också haka på här. Börjar dieten i morgon men veg.varianten. I attackfasen blir det p.g.a. det inte mycket variation men men, man får se fram mot resultaten på vågen istället. Glad

• CHARLATAN
    morguse skrev 2011-01-30 20:32:23 följande:
    Har ni några tips till en nybörjare?
    Har varit o stor handlat nu, dom hade tyvärr ingen köttfärs 5% så får köpa den en annan dag, men räkor, kycklingfile, lövbiff, kvarg, yougort, kesella, torsk..
    Det var inte lätt med mejeri produkterna för min sambo e laktosintolerant så inte så många som hade låg fetthalt faktiskt....sen rekommenderas det inte att handla på en söndagkväll...mycket tomt i hyllorna!
    Imorgon smäller det i alla fall!! 
    Jag var också och handlade idag, och tyckte jag såg att Valios kvarg har typ 0,3% fetthalt?
  • CHARLATAN

Nu är jag föräldraledig men kan inte låta bli att oroas lite över hur det ska gå till att komma tillbaka till verkligheten där man INTE kan kissa stup i kvarten. Hur är det för er andra, lugnar det ner sig efter ett tag? Vänjer kroppen sig någonsin vid tre liter vatten per dag??

• CHARLATAN
    morguse skrev 2011-02-01 20:50:32 följande:
    Hejsan, Hur går det för er idag?
    Dag 2 har varit bra faktiskt, varit grymt chokladsugen o godis sugen men har fått stålsätta mig o inte köpt eller ätit något alls! 
    Men gjorde frukost på havrekli idag och det gick faktiskt ner! saknar o ha i lite russin...får man äta det i nästa fas?
    Sen blev det en halv grillad kyckling, åt klart inte skinnet, med  yoghurt o dragon.
    Sen till kvällsmat blev det lövbiffar kryddade med peppar o lite chilli. Sås gjort av yoghurt, vitlök, peppar o lite citronsaft. O till det havrekliplättarna.

har kommit på att fan vad det går åt mycket ägg!!! hahaha 
    Oh vi började alltså samtidigt, vad kul att ha någon att "jämföra" med.
  • CHARLATAN
    morguse skrev 2011-02-01 21:13:55 följande:
    he he ja dag två...börjar få ont i huvudet....men ja det ska bli skoj o se....hur mycket vill du gå ner då?
    Och jag bara kissar, och det är ju faktiskt värre än det låter. Jag tänkte först 15 kilo men sen har jag kollat runt och för att inte ligga precis på BMI-gränsen för övervikt så satsar jag på 20. Det låter så himla mkt men förhoppningsvis rullar det på med den här dieten. Du då?
  • CHARLATAN
    morguse skrev 2011-02-03 16:51:39 följande:
    typiskt....jag som var sugen på lax i ugnen med pesto blandad med lätt cremefraish...
    vad gör ni med lax i ugnen annars?? e sugen på lax men vet inte vad med? 
    Pesto innehåller väl bland annat olja, (parmesan) och nötter och jag antar att det inte är tillåtet.
  • CHARLATAN

Det finns minifraiche med 5% fett, är det tillåtet? Äter inte det själv, men det är den med minst % jag hittat iaf.

• CHARLATAN
    morguse skrev 2011-02-03 18:05:48 följande:
    nej jag har inte heller ätit det nu på denna dieten...men vad äter du till lax då?
    Ingenting för jag äter inte kött Flört så det kan jag tyvärr inte svara på.
Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?