MitaB skrev 2010-11-10 16:20:49 följande:
Hej...
Har fastnat för denna typen av viktminskning. Har ca 5 kg att gå ner för att komma ner till min vikt innan graviditet men sen även ca 5-6 trivselkilo efter det =)
Ni som testat.
Kan ni inte vara jättegulliga att dela med er av lite meny tips? Har så svårt för att veta vad man får och inte får äta nu så här innan man börjar. Vill försöka göra upp en plan på några veckor framåt och verkligen ge järnet....
Mycket tacksam för hjälp... O ett stort lycka till, till er andra som kämpar på =)
Tråkigt kanske men jag äter i princip alltid ägg/keso/tonfisk till lunch bara för att det är så smidigt när man är på språng med barnvagnen. Är också föräldraledig och försöker bli av med de sista kilona. Till middag varierar jag mig mer dock.
Har so far ätit:
Torsk i ung med lätt creme fraiche/olika varianter på kryddningar
Chilistekta räkor med keso
Fläskytterfilé med tzatziki
Köttfärsbiffar (gjorde med ägg) med tzatziki
Köttfärsås med keso som tillbehör
Tonfisksås med keso
Kassler med yoghurtsås (kan oxå kryddas i oändlighet)
Lövbiff med tzatziki
Kycklingfilé i ugn med keso
Ööhum, det är de middagar jag kan komma på nu att jag har käkat. Mycket keso, jag gillar keso och det är enkelt att slänga till. Verkligen ingen svält eller överdriven fett diet med andra ord. Tzatziki på lätt yoghurt är oxå ett bra tips, mycket smak och mättande. Gott till all sorts kött.
Ser alltid till att ha med mig kokade ägg i väskan, för att kunna ta till om suget kommer. Har även en vattenflaska med mig på vagnen som är på ½ liter vatten, den ska jag dricka upp varje dag. Sedan ställer jag in 1liter vattenkaraff i kylskåpet för att verkligen vara säker på att få i mig vatten. Är dålig på det annars.
Måste verkligen säga det igen, jag mår SÅ BRA! Inga humörsvallningar, aldrig panikhungrig, inte svårt att stå emot godissug. Jag känner mig dunderstark!