Inlägg från: Anonym (snart målvikt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (snart målvikt)

Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?

Milli10 skrev 2011-02-18 09:14:50 följande:

Detta låter intressant! Har testat ett par dagar men jag blir så otroligt slut i kroppen när jag inte får kolhydrater, får mjölksyra av ingenting och värsta hjärtklappningen. Någon annan som mår dåligt av en kolhydratsfattig diet?

Sen har jag lite svårt för att helt behöva utesluta något ur min kost, blir lixom bara jättesugen på det jag inte får äta. Men jag är fortfarande väldigt intresserad av denna diet och funderar på om jag ska testa, har läst rätt mkt på internet och här i forumet.

Ni får gärna berätta vad ni har gått ner och på hur lång tid!! Jag behöver inspiration!!! Skrattande 

Håller ni superstrikt eller unnar ni er något på helgen, som lite vin tex?

Jag har kört en lite egen variant av Dukan...! Har också svårt för att vara benhård och helt utesluta sånt jag älskar.
    I attackfasen var jag dock duktig och höll mig till dieten till 100%. Körde attack i 5 dagar. (hade 10 kg att gå ner)
    Sedan i nästa fas har jag ätit grönsaker i stort sett varje dag, fastän det ska va varannan...
    Men jag har varit bra på att utesluta socker, mjöl, pasta, ris och potatis.
    Keso, rotmos (utan potatis) och grönsaksgratänger är underbart gott!
    På helgerna har jag fuskat lite, dvs druckit ett halvt glas vin, ibland smakat någon bit vitlöksbröd till kycklingsalladen, ätit på restaurang ett par gånger och unnat mig klyftpotatis...
    Jag har gått ner 8 kg och har 2 kvar till målvikt och mår toppen.
    Det här är egentligen inte en bantningsmetod utan ett nytt sätt att leva och äta!
  • Anonym (snart målvikt)
    Milli10 skrev 2011-02-18 20:14:20 följande:

Morguse:
    Hellooo :) Kul att ses här åxå!! Ja jag är lite nyfiken på denna metod. Jag läste om den för några veckor sen och nu känner jag att jag behöver en liten kick för att verkligen få igång min viktminskning.  Problemet är ju då att jag har så svårt för de där dagarna då man mår dåligt, blir riktigt sjuk av lite kolhydrater - yr och hjärtklappning, håller på att svimma, mm. (jag e så klen haha) Men de två dagar jag provade dukan, för några veckor sen, så var jag inte hungrig eller sugen överhuvdtaget så det var najs :) Det är ju så skönt att inte vara sugen och att inte behöva räkna kalorier eller points.
    Så Dukan-Hbg here we come haha :) Funderar  på att starta på måndag och köra attack fem lr sex dagar. Lär behöva massa pepp!! :)

Idag kollade jag på foton då jag var smal (ca 2 år sen)...DET är motiverande om nåt!!!

Vad skönt att du äntligen gick ner lite igen. Grattis!! :) Hur länge har du hållit på nu, ett par veckor lr??

Snart målvikt:
    Hur länge har du hållit på? Viktnedgången är riktigt bra ju! Jag lär nog också köra en egen variant i så fall, för jag kan inte låta bli att unna mig ibland. Men jag vet samtidigt att jag måste komma ifrån det här beteendet med helgmys, det är min största fiende. Men Dukan + ett par glas gott vin på helgen kanske är nåt för mig hihi. det kan ju inte förstöra så mycket tänker jag.

Jag har hållit på sedan december! Då har det ju också varit jul och då fuskade jag en del... Men som sagt, att njuta och unna sig ( i rimlig mängd o inte för ofta!) är viktigt för mig, mycket viktigare än att snabbt gå ner i vikt! Jag SKA ner på min målvikt under vårvintern, sedan är mitt stora mål att HÅLLA den vikten! Jag väger mig varje morgon, vet av erfarenhet att kilona kan smyga sig på så nu ska jag ha koll!
    Har kommit igång att simma nu och så snart snön o kylan ger med sig ska jag återuppta löpträningen.
Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?