Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?
Detta låter intressant! Har testat ett par dagar men jag blir så otroligt slut i kroppen när jag inte får kolhydrater, får mjölksyra av ingenting och värsta hjärtklappningen. Någon annan som mår dåligt av en kolhydratsfattig diet?
Sen har jag lite svårt för att helt behöva utesluta något ur min kost, blir lixom bara jättesugen på det jag inte får äta. Men jag är fortfarande väldigt intresserad av denna diet och funderar på om jag ska testa, har läst rätt mkt på internet och här i forumet.
Ni får gärna berätta vad ni har gått ner och på hur lång tid!! Jag behöver inspiration!!!
Håller ni superstrikt eller unnar ni er något på helgen, som lite vin tex?
I attackfasen var jag dock duktig och höll mig till dieten till 100%. Körde attack i 5 dagar. (hade 10 kg att gå ner)
Sedan i nästa fas har jag ätit grönsaker i stort sett varje dag, fastän det ska va varannan...
Men jag har varit bra på att utesluta socker, mjöl, pasta, ris och potatis.
Keso, rotmos (utan potatis) och grönsaksgratänger är underbart gott!
På helgerna har jag fuskat lite, dvs druckit ett halvt glas vin, ibland smakat någon bit vitlöksbröd till kycklingsalladen, ätit på restaurang ett par gånger och unnat mig klyftpotatis...
Jag har gått ner 8 kg och har 2 kvar till målvikt och mår toppen.
Det här är egentligen inte en bantningsmetod utan ett nytt sätt att leva och äta!