• Mysgosmys

Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?

Enligt det där testet så ska jag köra attackfasen i 6 dagar, men jag hade tänkt köra den ca 10 dagar... Är det dumt om man inte gör exakt som han säger? Blir det några biverkningar om jag kör i 10 dagar tro?

• Mysgosmys
    Beatrissan skrev 2011-01-23 00:40:42 följande:
    Pröva. oftast har man huvudvärk dag 3-5 sen e det över.... Börja du och känn efter, tror inte att blir några speciella biverkningar, då utgår jag från mig själv o vad jag har hört....
    Jojo men det är väl som med nutrilett, då brukar jag kunna ha huvudvärk ett par dagar.. Men huvudvärk har aldrig besvärat mig, jag har det så sällan så jag tycker nästan att det är lite mysigt när jag väl har det... ;)

Jo men jag tänkte på "schemat" som nu lagts upp.. Ifall det rubbas eller nåt så att det tar ännu längre tid ?
    Jag tycker förstås att det borde gå lite fortare men man vet ju inte.. ^^ 
  • Mysgosmys
    Beatrissan skrev 2011-01-23 01:23:32 följande:
    Nä, för fas 2 ska du bara köra tills du gått ned så mycket som du vill, det är lite du själv som bestämmer hur länge du ska hålla på beroende på hur mycket du vill ner..

Seså, sätt igång :)
    Haha =) Ja, det kan ju inte skada att försöka iallafall.. Denna diet är jag faktiskt peppad på, har testat allt annat som finns ungefär... 

Ska börja på måndag som sagt!
    Frågan är om man ska pausa bebisverkstan så länge kanske.. Hmm... 
  • Mysgosmys

Jag börjar också imorgon! :) 
    Men ska handla imorgon. har ägg hemma, så det blir det till frukost :)

Lyllos dig, enl Dukan så har jag gått ner alla mina i aug.. Och då har jag ändå¨tänkt mig ett par till, så i sep kanske jag är klar.. :)

• Mysgosmys

Men jag funderar litegrann... När man sen ska tillföra kolhydrater igen, går man inte upp allt igen då??
    Och vad är det för skillnad på det man äter då och de "valfria måltiderna"? Då äter man ju redan allt igen ju...? 

• Mysgosmys

Men får man inte äta fläskkött? Det är ju så billigt och bra.. 

Lax har 12g fett per 100g, medan tex fläskkarré har 11,2g fett per 100g.. Men får kanske inte äta lax heller? 

• Mysgosmys

Kollar man fett o kolisar per 100g eller hur ska man veta vad man får o inte får äta? =P Tuggummi tex har ju 92 kolhydrater per 100g, men det är ju sån liten mängd man tuggar på så det borde man väl få.. eller?

• Mysgosmys
    Mamma Cia skrev 2011-01-24 14:55:02 följande:
    Jo det får man om jag fattat det rätt, men inte fettet på den, så Bacon är väl inte det bästa med tanke på hur mycket fett det är i det, men fläskfile borde vara ok om man skär bort fettet
    Men laxen då? Hur får man bort lax-fett? =P
  • Mysgosmys
    Beatrissan skrev 2011-01-24 18:08:44 följande:
    Asså enligt Dr Dukan ska man inte äta fläskkött. Sen gör man ju som man vill.
    Man ska inte äta förmycket mejeriprodukter heller.

Grunden i dieten är ju att man ska äta massor av protein, det är en proteindiet. 
    Man ska undvika fett, socker och stärkelse.

Godkänt är bla
    Ägg, Nötkött/stek, Fisk, Skaldjur, Viltkött, Kyckling, Kalkon, Mejeriprodukter med så lite fett/kolhydrater som möjligt <1% (keso, kesella, lätt-yoghurt), Vete/Havrekli

Det är skrivet ganska många gånger i tråden tidigare om vad man ska äta osv..
    Sen finns det forumet jag länkade innan till där det finns tips på mat mm.

Nej det är ju det där jag också har läst. Men fläskkött har ju lika mycket kolhydrater som annat kött, och det har mindre fett än vad lax har. 

Så jag undrade hur det är med lax, får man äta det trots att det är mer fett än vad det är i tex fläskkarré? 
  • Mysgosmys

Jag började ju med denna diet idag och tycker att det har gått hyfsat.. Men frågan är om jag missuppfattat nåt!

Till frukost åt jag ett kokt ägg, två omega 3 kapslar och en multikvinna  tablett.

Till lunch åt jag ett stekt ägg (stekt utan smör el. olja och utan salt).

Till middag hade jag köpt färdiggrillad kycklingfilé, får man äta det? Och till det hade jag ca tre matskedar mini-keso med en halv hackad rödlök i och currykrydda på. Samt tzatsiki.

Jag har för mig att jag läst att man får äta lök och vitlök i små mängder, men jag kanske har fel? Och den färdiga kycklingen hade ju inget skinn, men däremot kryddor.. Borde jag ha skippat den också och gjort själv istället?

Sen har jag tagit två st promenader idag, den ena på 30 minuter och den andra på 40 minuter...
    Sen har jag bara druckit tre glas kranvatten och två glas ICAs kolsyrade vatten, så det måste jag bli bättre på.

Känner mig väldigt peppad iaf, hoppas att jag lyckas känna såhär längre än en vecka den här gången! 

Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?