Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?
Hej allihopa, tänkte haka på denna tråden! Sitter här vid datorn och mumsar på kvällens snack, Kesella 1% med lite rivet citronskal och en skvätt Fun Light. För 2 v sen bestämde jag mig för att lägga om kosten, hade äntligen insett att kolhydrater var min fiende o planen var att köra pulverdricka (typ Naturdiet) varvat med protein& grönsaksmåltider. Fick sen nys om Dukan och övergick till att bara äta protein & grönt & mejeri & lite frukt. Har på detta vis droppat ca 2 kg (från BMI 29.4 till 28.7) Blev då nyfiken på vilka resultat det kunde ge att följa Dukans regler om attack och cruisefas. Så efter mkt funderande har jag idag min första attackdag. Vet inte om jag kommer köra Dukan fullt ut tills jag når min målvikt (BMI 23.5), då jag misstänker att proteindagarna kommer bli jobbiga.
Förresten, för er som är nya och inte vet det så är det INTE fri mängd ägg som gäller. EN gula, men obegränsad mängd äggvitor per dag!!!! Jag kommer nog dock fortsätta med 2 ägg de flesta dagar, kanske inte alla. Känns inte som det behövs på PV-dagar (ProteinVegetable).
Se gärna www.dukandiet.co.uk som är den officiella brittiska hemsidan, där under bla "Community" kan man läsa massor me bra grejer om dieten. Tex varför havrekli är så förbaskat bra och måste ätas varje dag.....