• MrsMumrik

Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?

Hej! Jag är en inbiten LCHF:are som börjat snegla lite på Dukan Så nyfiken på att höra hur det går för er. Är det någon som är i fjärde fasen? Håller ni vikten?

Jag börjar första fasen idag. Det känns lite ovant med lightprodukter, men jag hoppas på lite viktnedgång. Har +10 kg sedan min dotter föddes för 7,5 månad sen.

Är det någon av er som äter vegetariska produkter som proteinkälla?

• MrsMumrik

Jag har en fråga till er erfarna Dukanare... jag avslutar imorgon min attackfas, endast -1kg tyvärr, men jag hoppas på fortsatt nedgång under cruisingfasen. Har redan gått ned 13 kg med LCHF, men sen tog det stopp.

Anyway, frågan - får man äta vetekli och majsmjöl under veg+prot dagarna i cruisingfasen? När man kollar i folks bloggar så äter de Dukan muffins, kakor, bröd och gröt under cruisingen och även på mydukan sidan så verkar det ok. Hur gör ni? Ni som äter detta har ni gått ned i vikt?

• MrsMumrik

Känner mig lite osynlig här inne, men jag fortsätter väl skriva ändå Ingen som vet om man får äta vetekli och majsmjöl under veg+prot dagarna? Har idag gått ned 3,7 kg och ska avsluta min attackfas. Känner mig nöjd med det, men lite orolig att gå upp allt igen om jag börjar lägga till grönsaker.  Väger nu 68,5 kg och har satt målvikten på 60 kg  (är endast 159 cm lång). Får se hur det går!

• MrsMumrik

Är det någon som vet varför man ska äta just havrekli för att få i sig fiber? Igår gjorde jag ett bröd med pofiber och fiberhusk och det var så sjukt gott! Räknade ut hur mycket kolhydrater det är i i jämförelse med de bröd man gör på havrekli som är ok enligt Dukan och det var typ 1/3! Mao mer bröd för mindre kolisar och jag är verkligen en brödoman. Jag äter detta bröd ofta och går ändå ned i vikt. Fiber som fiber eller?

• MrsMumrik

Mullemuppan - poweryogans "plankan" är jättebra för att stärka rygg och magmuskler och det gör ju att man ser slankare ut i det området.

Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?