Inlägg från: vildovacker1 |Visa alla inlägg
  • vildovacker1

Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?

Yeeyh... Har läst alla inlägg. Kommer läsa mer på nätet sen. Är gravid nu men en diet jag kommer prova sen efter. Kommer följa tråden, berätta gärna hur det går för er :)

Lycka till alla!

• vildovacker1

Jag tror du äter för lite, tänkt på det tidigare när du skriver vad du ätit. Följer din blogg:) Det är nog meningen att du ska bli mätt. Försök öka frukosten iallafall så inte kroppen ställer sig på svält. Skulle jag vara dig skulle jag gå vidare till nästa fas men ät!! Så du blir mätt o slipper huvudvärken. Lycka till :)

• vildovacker1

Kör inte dieten själv men om man nu får ta lite light saft så är det supergott tillsammans med kesella :) blir som glass. Gott som mellis eller kvällsgott. Vad jag vet så är kvarg o kesella precis samma sak, olika namn bara.

• vildovacker1

Nu tänkte jag prova. jag ammar men tror inte det ska vara någon fara ändå. Jag har 10 kg jag vill gå ner och enligt Dukans hemsida så ska jag vara i mål 10 oktober. 

Dag ett
    Frukost: Yoghurt
    Lunch: Revbensspjäll med keso
    Middag: Hemmagjorda köttbullar och två stekta ägg

Måste bli duktigare på mellanmål känner jag.

Ev blir det en lite skål yoghurt nu ikväll innan jag lägger mig.

Kaffe är väl ok? 

• vildovacker1

Hur har det gått för dig? Är peppad men ammar o lätt att fuska tyvärr då det blir en del luncher ute. Har dessutom ingen våg som triggar. Borde handla en. Imorgon ska jag försöka gå på ett pass för första gången sen graviditeten men är duktig med promenader. Får försöka ta tag i det här igen.

• vildovacker1

Jag har kommit ner till startvikten på 66 kilo innan grav. Och det med en hel del fusk o promenader men med dieten i bakhuvudet. Hoppas på 4 till :)

• vildovacker1

Du kan vara lugn, tänker mycket på mitt barn. Har inte gått ner mer än max 0,5 per vecka. Gör heller inte dieten fullt ut, och har stått still i vikt sista tiden. Äter bär o frukt samt grönsaker varje dag i alla mål. Drar in på pasta o bröd.

Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?