Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?
Äter alla här lagad mat till både lunch och middag?
Jag äter det en gång per dag, har alltid gjort så.
Ja, utom ibland när jag jobbar och äter den lagade maten vid elva
Äter alla här lagad mat till både lunch och middag?
Jag äter det en gång per dag, har alltid gjort så.
Ja, utom ibland när jag jobbar och äter den lagade maten vid elva
Fattar inte riktigt detta ed griskött. På den engelska sidan fick jag uppfattningen att man kunde äta mager sånt och vad är mager skinka om inte griskött?
Idag blev jag bjuden på middag hos ena dottern, potatisgratäng, fläskfilé och ananaspaj till efterrätt. Säger inte nej när någon annan lagar maten
Igår testade jag keso med chilli, stark, det var ok, men uh konsticensen, fy attan alltså. Blundade och åt
Med fläskfilé till, svårt att bli mätt, hade behövt hela filéen inte bara halva
Jajag har ätit protein, men någon gång bakat, lussebullar igår fulltårta.
jag tror inte jag har förlorat ett enda gram, har ju ingen våg, men borde känna på kläderna i så dall
En sak förstår jag bara inte
Om man inte får äta fläskkött
Hur i hela friden kan man då " få lov" att äta skinka? Undra om herr Dukan missat vad skinka är gjort av?
Som några tonårstjejer för några år sen, de skulle vara vegetarianer. Så sa deras mamma till dem att då kan ni inte äta Ebbesskinka( min pappa röker skinka mm och det är många som fastnat och måste ha) Men den är väl vegetarisk, svarade flickorna då
Så om, man önskar tillräckligt mkt så .....
Småbörjade på attackfasen idag... 2 ägg till frukost och plättar till lunch..
Men nu undrar jag, får man äta plättarna o brödet under attack fasen?
Hittade bara 5% Fraich, 1,5% Keso & 1% Kesella idag... Får dessa ätas? Och hur gör ni sås/dressing isf?
Läst att man inte får äta fläskkött... men man borde väl få äta magert fläskkött & fläskfilé.
Har hitills i år inte ätit kolhydrater men har bara gått ner 2kg. (Vilket jag gick upp under jul)
Så nu måste det hända något...