• tussill

Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?

Mysgosmys skrev 2011-01-25 19:01:23 följande:
    Vad är det för träningsvideo då? Jag har funderat på att ta upp zumba igen kanske... Eller köra de där klippen på youtube med 8 minuters pass.. Men man ska ju som sagt inte träna då det äter muskler, men vanlig motion såsom gå och cykla ska ju vara ok.. zumba bör också vara ok tkr jag då det är dans.. menmen..

Jag är ju hemmafru jag, så jag har ju inget arbete, därför så promenerar jag istället. Men funderar på om det räcker med promenader eller om man borde göra mer... Ska ner ca 30 kg så vill ju hjälpa fläsket lite på traven ;) 
    Billy blanks boothcamp hihi jag har tre olika varianter. Den jag körde idag är speciellt för magen. Har zumba med hemma men tyckte det var för snabbt och svårt och hänga med.
    Billys träning finns också på youtube.

Min mage har det lite jobbigt ikväll , den låter som tusan men jag är inte hungrig längre. Något ni har varit med om? Är rädd för och bli dålig i magen då det mullrar som sjutton. Annars har dag 2 gått jätte bra!
  • tussill
    Frida2009 skrev 2011-01-25 22:00:20 följande:
    Jag tror det blir lagomt.
    Sedan ska du köra en dag protein och en dag protein+grönsak.
    För bästa effekt 5 dagar vardera.
    Alltså menar du vartannan dag? (fas två protein/grönsak sedan bara protein och sen grönsaker till igen?)
     Jag tänkte om jag kör fas 1 tills fredag då är det fem dagar och sedan börjar fas två, är det för lite?
  • tussill
    Milli10 skrev 2011-01-26 08:49:25 följande:
    Hej på er!

Jag började på denna dieten i måndags, har hittills gått ner 1,8 kg men det är ju mest vätska än så länge fast ett minus är alltid kul ändå :) Har 20kg som ska bort!!

Vet inte hur jag snubblade in på just denna diet..såg någon länk på nätet och tyckte det lät vettigt. Jag har tidigare försökt med lchf och visst det är helt ok men man går ner rätt sakta för man får i sig så mkt kalorier när man äter så mkt fett och dessutom så går man upp jättemycket om man fuskar, troligtvis pga av att man redan äter så mkt fett och så lägger man dessutom till kolhydrater... Sen av någon anledning är det svårt att äta begränsat av allt det goda som är tillåtet, tex ostar och nötter. På något vis är det enklare att följa en diet där man måste utesluta allt det goda...iaf i början är det enklare tycker jag.

Måste säga att jag är förvånad att jag inte är hungrig på denna diet, på lchf var jag mkt mer hungrig och sugen de första dagarna. Någon som upplevt samma?

En till fråga, hur är det med fet fisk som makrill får man äta det? Det är ju rätt kaloririkt...

Nu ska jag tipsa er om en god dessert som jag gjorde igår, ni kanske redan har testat den men ändå hihi. Jag tog kesella 1% vaniljpulver (inte socker) och lite sötningsmedel och blandade. Faktiskt gott!

Hade varit kul oxå att få veta hur mycket alla gått ner och hur länge ni hållit på? Glad
    Ja jag tror du har rätt i att det är lätt att det blir för mycket kolhydrater med lchf. Den kosten skulle aldrig passa mig då jag inte tål fett i större mängder.
    Började i måndags jag med och jag tror det börjar kännas bättre nu, första dagen åt jag för lite så då vart jag så hungrig.

Den här desserten du tippsat om är bas i en efterrätt som är urgod. När man får äta mer kolhydrater så passar rätten bättre men jag håller med om att den blandningen är god.
    Orginal receptet ska man ha kesella/kvarg blanda i vaniljsocker eller köpa färdig kesella vanilj, ha i lite vispad grädde och sommar varianten har man i jordgubbar, banan, blåbär osv.
    I julas åt jag den fast då hade vi i plommon, det är så himla gott. Men nu ska vi inte prata onyttigheter merFoten i munnen
    Men man kan ju göra den i light version när man kommer till det stadiet.

Jag har inte vägt mig än ska göra det i slutet på veckan då jag har nyligen börjat. Men det är kul och se så många fler som hoppat på dieten
  • tussill

Hej på er igen!
    Somna visst på soffan ett tag efter jobbet så fick bli senare inloggning idag. Är inne på dag 3 idag och känner mig nöjd/mätt. Gjorde färsbiffar till middag, koka ägg igen och kall sås mmmm så gott.
    Fått lite socker sug men som gick över efter någon sekund. Killarna på jobbet vill ha med en på pizza på fredag men jag tacka nej. Är lite svårt och hitta käk ute när man kör attack fasen men inte gör dig mig något. För jag har köpt hem räkor till fredagen.
    Dum som man är så tycker man borde börja se resultat men och andra sidan har det bara gått tre dagar.
    Ska hem till en vän på fika imorn kväll men då blir det bara the! Får hinka i mig lätt yogurth innan hihi

Nej nu ska jag blogga lite här på fm med, det håller mig taggad att skriva om detta

• tussill
    Mysgosmys skrev 2011-01-26 21:48:37 följande:
    Haha ja jag känner också att det borde visa resultat snart.. ;) Det är väl det som gjort att man gett upp med dieter, resultaten kommer inte snabbt nog. 
    Men alltid när jag börjat banta/gå på diet, så känner jag mig genast smalare och gladare.. Haha.. Det är nästan så att jag inbillar mig att kläderna redan sitter lösare, trots att jag vet att det är en omöjlighet!

För två år sedan var jag nöjd med mig själv, och nu är min övervikt det enda jag går och tänker på dagarna i ända.. Jag sitter och läser på om dieten på all min fritid (dvs när jag inte donar eller promenererar), har en full anteckningsbok som jag skrivit en massa i och det är nästan det enda jag talar om här hemma!

Ja mannen min vill få ut mig på lunch imorgon, men jag sa att han kan väl vänta tills nästa vecka iaf när attackfasen är över, för då kan jag äta en kycklingsallad. Funderade på om jag skulle beställa en kycklingsallad imorgon, men sen inte äta salladen. Men det skulle aldrig funka.. Så tänkte om jag beställer en tallrik kyckling då, men det skulle ju bara kännas dumt xD
    Ja precis det är väl därför man har givit upp så snabbt! Låter som dom flesta här har väldigt lätt att gå ner mycket på en gång. Tror inte jag har tappat något, känns inte så. Sitter mest och stirrar på magen men den är pluffsig ändå. Men nu ska jag inte ge upp!
    Tycker det känns bättre och skriva med er andra, då blir man mer peppad. Istället för att försöka helt själv och inte ha någon att bolla med.
    Är som sagt bortbjuden på fika ikväll, så jag måste va stenhård och låta bli smaka. Bara the får det bli!
    Tänkte leva på fisk idag, dag 4!
    Har ni något bra och enkelt recept? Är så dålig vad det gäller fisk.
    Jag håller med om att det känns dumt och äta ute vid attack fasen. Mina killar på jobbet vill att jag ska med och äta pizza på fredag, men har fått sagt nej två gånger redan.
  • tussill

Måste bara skriva, -1,5kg idag!Skrattande Och inne på dag fyra, hmm dieten kanske funkar på mig med. Hihi så
    STOLT -1,5! Nu måste man ju bara fortsätta.

Jaså var det därför man skulle dricka så mycket (vatten depoerna). Hade varit bättre om det hade börjat
    gnaga på min rumpa, lår och mage haha

Stekte upp lite fisk nyss, hade den i en form, hällde på rödlök och lätt kesella. Nu återstår det och se hur det smakar.

• tussill
    Mysgosmys skrev 2011-01-27 11:35:11 följande:
    Jag äter naturell lätt yoghurt med vetekli till frukost, idag hade jag även i en nypa kokosflingor (en sån liten mängd bör ju inte spela någon roll) och så en tredjedels tesked sötningsmedel... Kanske för mycket fusk? :P I min värld så borde det inte vara så farligt och yoghurten blir såå mycket godare! Den lilla mängden kokos är mest för att lura mig själv, så när jatg tuggar på vetekli så tror kroppen att det är kokos och då smakar det kokos också ^^

Sockerfritt godis? Njaa.. Det är väl fett i det också eller? Men det vore ju trevligt om det kunda vara tillåtet, jag är ju en sån godisgris så att få fuska nån gång med det vore inte helt fel.. ;) Läsk slutade jag ju med för över ett halvår sen, så cola light har jag inte ens tänkt på..

tussill: Intressant, tala om hur resultatet blir! Kanske ska prova nåt liknande jag också.. :) Fast med vitlök då :) 
    Det vart gott faktiskt, märkte att det var gott kallt med hihi. Tog kokta ägg och tzatziki till med, mums. Ska unna mig lite yogurth nu innan läggdags med. Vart så sent för mig idag, kom hem från stan för 40 min sen. Och inte smaka jag på nåt fika bröd heller även fast vi tog fika nere på stan. En stor mugg the fick det bli!
    Så det var dag 4 det Flört

Det här med såser är inte lätt, har mest blivit tzatziki för min del. Men jag tänkte på det här med dipp färdig som man kan blanda i något lätt. Den här med sour creme är det bara 5% fett per 100g pulver. Borde inte den va tillåten då?
    Orkar inte blogga ikväll, är så trött efter tufft arbetspass med och bära spisar, badkar och annat skräp.
  • tussill

Härligt Mysgosmys att du har tappat vikt du med! Man blir mer peppad då!
    Dag 5 idag och sista dagen i attack fasen, imorgon får man handla grönsaker.
    Är det tillåtet med falafel då? Någon som vet, det är ju så gott.
    Har planerat räkor tills idag men sambon vill ha färsbiffar med, haha det får väl bli både och.
    Undrar om man har tappat mer i vikt? Men visst borde det räcka med 5 attack dagar om man vill gå ner 10kg?
    Och hur är det med frukt, när får man äta det?

• tussill
    Mamma Cia skrev 2011-01-28 08:37:24 följande:
    WOW !! Grattis, jag landar nog på samma som dig. Dock har jag struntat i att mäta mig, för ajg blir så knäpp när jag håller på med min våg & mitt mätande hela tiden

Imorse låg jag på minus 2,8Kg iaf. & det var min dag 4.

Igår var jag på McD med barnen, köpte 2st 10kr hamburgare & åt bara köttet & slängde resten Duktigt av mig som älskar McD !!

Idag är det fredagsfika på jobbet & jag vet inte riktigt hur jag skall göra ? Är lite pinsamt att inte äta nåt eller bara äta skinka då det är mitt intiativ & jag känner mig lite löjlig att berätta för alla (15 grabbar) att jag Dietar IGEN, vet inte hur många ggr som har hört mitt tjat om detta. Tycker det är pinsamt. så jag har legat lite lågt med att berätta om detta denna gg. Hoppas dom ser resultat istället så kan man ta upp det då. 

1 macka med skinka på, kan det verkligen göra skada ? Kommer ju inte & har inte ätit nåt liknande innan heller.
    Kommer köra mina 10 dagar Attack. 
    Kul och höra en till som har gått ner i vikt!
    Jag förstår dig mycket väl med och berätta för grabbarna att man kör diet. Själv jobbar jag med 7 karlar hihi
    Och idag ska dom gå äta pizza, men jag ska inte följa med då det inte direkt finns något på en pizzeria som passar attack fasen.
    Så igår hade dom köpt tårta, tacka nej puuh och då förklara jag att jag går på diet. Fick till svar "varför då" du är ju fin som du är" hihi lite smicker skadar ju inte. Men jag gör ju det här för min egen skull och att jag vill komma iform.
    Unna dig en smörgås, du kan ju skippa smöret och bara ta skinkan.
  • tussill
    Mamma Cia skrev 2011-01-28 09:21:18 följande:
    Jo jag vet ju att dom säger så till mig med, men samtidigt så vet jag ju oxå att dom tycker ja väger för mycket.

Dom är väldigt modemedvetna & viktmedvetna killar 6 tränare en massa & äter Proteinpulver osv. så visst skulle dom nog förstå. Men jag tycker det är pinsamt ändå, för dom har ju hört om mina dieter om & om igen & jag lyckas ju aldrig med nån, så det känns bättre att skriva dom på näsan sen än att ta upp det & behöva "förkalra" sig, då är det ju det enda det pratas om på fikat sen.... 
    Så sant så. Tänkte lite så jag med att man vill inte gå ut med att man går på diet för tidigt. Men jag kom på det sen efter mina karlar fick reda på dieten. Att det kan man ju ha som morot med! Men så länge man inte gör sig själv besviken.
    Vi får peppa varandra här! Så ska vi nog tappa vikten, eller hurDrömmer
    Jag hoppas ni inte tycker jag blir tjatig som skriver varje dag, men det är så skönt och ha er och skriva med!
    Jag har väldigt dålig karaktär och detta ska bli ett seriöst försök och inte bara en vecka och så är det bra.
    Vet du- igår skulle två av killarna beställa kebab och den andra killen försöker komma iform med. Efter att jag skoja med dom och sa "kebab vad flottigt" (där dom skulle beställa är kebab tallriken riktigt flottig).
    I alla fall så kom dom tillbaks med mat men det var ju vanligt husmanskost! Då ville dom inte äta onyttigt dom heller, hahaha och så skyller dom på mig {#emotions_dlg.djavulsk} hahaha som svar vart det "jag trodde ni hade mer stake än så där och kunna själva bestämma vad ni ska äta." Vi har alltså väldigt rå humor på jobbet men så jag trivs med mina grabbar. Så idag ska dom unna sig pizza och jag ska vara nyttig hihi
Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?