Milli10 skrev 2011-01-26 08:49:25 följande:
Hej på er!
Jag började på denna dieten i måndags, har hittills gått ner 1,8 kg men det är ju mest vätska än så länge fast ett minus är alltid kul ändå :) Har 20kg som ska bort!!
Vet inte hur jag snubblade in på just denna diet..såg någon länk på nätet och tyckte det lät vettigt. Jag har tidigare försökt med lchf och visst det är helt ok men man går ner rätt sakta för man får i sig så mkt kalorier när man äter så mkt fett och dessutom så går man upp jättemycket om man fuskar, troligtvis pga av att man redan äter så mkt fett och så lägger man dessutom till kolhydrater... Sen av någon anledning är det svårt att äta begränsat av allt det goda som är tillåtet, tex ostar och nötter. På något vis är det enklare att följa en diet där man måste utesluta allt det goda...iaf i början är det enklare tycker jag.
Måste säga att jag är förvånad att jag inte är hungrig på denna diet, på lchf var jag mkt mer hungrig och sugen de första dagarna. Någon som upplevt samma?
En till fråga, hur är det med fet fisk som makrill får man äta det? Det är ju rätt kaloririkt...
Nu ska jag tipsa er om en god dessert som jag gjorde igår, ni kanske redan har testat den men ändå hihi. Jag tog kesella 1% vaniljpulver (inte socker) och lite sötningsmedel och blandade. Faktiskt gott!
Hade varit kul oxå att få veta hur mycket alla gått ner och hur länge ni hållit på?

Ja jag tror du har rätt i att det är lätt att det blir för mycket kolhydrater med lchf. Den kosten skulle aldrig passa mig då jag inte tål fett i större mängder.
Började i måndags jag med och jag tror det börjar kännas bättre nu, första dagen åt jag för lite så då vart jag så hungrig.
Den här desserten du tippsat om är bas i en efterrätt som är urgod. När man får äta mer kolhydrater så passar rätten bättre men jag håller med om att den blandningen är god.
Orginal receptet ska man ha kesella/kvarg blanda i vaniljsocker eller köpa färdig kesella vanilj, ha i lite vispad grädde och sommar varianten har man i jordgubbar, banan, blåbär osv.
I julas åt jag den fast då hade vi i plommon, det är så himla gott. Men nu ska vi inte prata onyttigheter mer

Men man kan ju göra den i light version när man kommer till det stadiet.
Jag har inte vägt mig än ska göra det i slutet på veckan då jag har nyligen börjat. Men det är kul och se så många fler som hoppat på dieten