• CHARLATAN

Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?

morguse skrev 2011-02-04 11:32:06 följande:
    Dag 5 och vågen visar sammanlagt -3,5 både på min o sambons! Vad härligt!

Det där bröder lät spännande, var det gott? får man äta den i attackfasen?  
    Tänkte något med räkor ikväll...några förslag?
    Lite frukost nu kanske...havrekligröten med mjölk o kanel blir det, den var så god :)

Sen i cruise fasen, får man använda passerade tomater då? 
    Grattis!
    Tycker inget av Dukan bröden, muffinsen eller kakorna är goda, men det är ju en smaksak. Haha, äter det iaf för att få lite annan konsistens på maten.

Har för mig att i en av bloggarna med Dukan-recept så finns det ett med torsk och krossade tomater, så det är nog OK.
    MAY YOUR ORGANS FAIL BEFORE YOUR DREAMS FAIL YOU
  • CHARLATAN

Fuskade med kakor, fanta och vanlig mjölk i kaffet i går men hade trots det minskat lite på vågen. För mig går det lååångsamt neråt, kanske för jag kom från vv-diet och hade stannat av i viktminskandet redan där? -2 kg sen i måndags iaf inklusive lite fuskande iaf.

• CHARLATAN
    CHARLATAN skrev 2011-02-05 11:34:08 följande:
    Fuskade med kakor, fanta och vanlig mjölk i kaffet i går men hade trots det minskat lite på vågen. För mig går det lååångsamt neråt, kanske för jag kom från vv-diet och hade stannat av i viktminskandet redan där? -2 kg sen i måndags iaf inklusive lite fuskande iaf.
    Minus det sista "iaf"
  • CHARLATAN
    Mayda skrev 2011-02-05 12:01:52 följande:
    CHARLATAN: jag har oxå fått från en annan diet till dukan... har stått stilla oxå...
    jag har kört camebridge.
    Då kanske kroppen är van vid mindre kalorier och allt det där och det blir inte en så stor omställning? Hur som helst så är det ju inga - 5 kg som vissa lyckas med haha. Får se det som att det går sakta men säkert.
  • CHARLATAN
    Beatrissan skrev 2011-02-05 12:13:55 följande:
    Fortsätt kämpa, ge inte upp, fokusera på erat mål och ha gärna en bild på er där ni är "smala" att titta på!!
    Haha någon sån bild har jag inte men jag fantiserar fram en ;D
  • CHARLATAN
    morguse skrev 2011-02-09 20:21:48 följande:
    vet ni hur det e med linser och böner? får man äta det?
    Bönor får man äta i cruisefasen iaf.
  • CHARLATAN
    morguse skrev 2011-02-09 20:21:48 följande:
    vet ni hur det e med linser och böner? får man äta det?
    Skulle också vilja veta hur det är med linser eftersom det skulle underlätta enormt för mig att få äta det någon gång.
  • CHARLATAN
    morguse skrev 2011-02-09 20:30:45 följande:
     ska ju kolla i boken haha
    Oh, frågan var inte riktad till dig.. bara en förlängning av din fråga hehe.
  • CHARLATAN
    morguse skrev 2011-02-09 20:34:12 följande:
    vilka bönor får man äta?
    Alla tror jag.
  • CHARLATAN
    tussill skrev 2011-02-10 19:58:11 följande:
    Snälla skriv ner receptet! Har gnällt hela kvällen om choklad tårta! Den vill jag också göra, snälla skriv det så snart du kan. Jag har abstinens (för jämnan) men mer just nu på choklad!
    www.dukandiet.co.uk/en/436-dukan-coaching/the-dukan-recipe.html
  • CHARLATAN
    Anonym skrev 2011-02-11 10:59:16 följande:
    Vad för sorts majsmjöl använder ni??? Maizena?
    Köpte en annan sorts majsmjöl och dom ser inte alls lika ut. Det jag köpte e mer grovt! Maizena e ju som potatismjöl....
    Risenta majsmjöl.
  • CHARLATAN

Vilken tur att tårtan smakade skit, så slipper jag sörja över att jag glömde köpa tillräckligt med kesella haha.
    Idag ska det fuskas hejvilt men sen så flyttar jag (vi) från stan så då blir det inga fikaträffar hos mormor och mamma. Jag önskar att nåt av bakverken skulle smaka hyffsat iaf men jag har inte gillat nåt. Ligger massa muffins i frysen som jag funderar på att slänga för att det smakar för jäkligt hur som helst Obestämd

Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?