Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?
Milli10 skrev 2011-01-26 08:49:25 följande:
Hej på er!Jag började på denna dieten i måndags, har hittills gått ner 1,8 kg men det är ju mest vätska än så länge fast ett minus är alltid kul ändå :) Har 20kg som ska bort!!
Vet inte hur jag snubblade in på just denna diet..såg någon länk på nätet och tyckte det lät vettigt. Jag har tidigare försökt med lchf och visst det är helt ok men man går ner rätt sakta för man får i sig så mkt kalorier när man äter så mkt fett och dessutom så går man upp jättemycket om man fuskar, troligtvis pga av att man redan äter så mkt fett och så lägger man dessutom till kolhydrater... Sen av någon anledning är det svårt att äta begränsat av allt det goda som är tillåtet, tex ostar och nötter. På något vis är det enklare att följa en diet där man måste utesluta allt det goda...iaf i början är det enklare tycker jag.
Måste säga att jag är förvånad att jag inte är hungrig på denna diet, på lchf var jag mkt mer hungrig och sugen de första dagarna. Någon som upplevt samma?
En till fråga, hur är det med fet fisk som makrill får man äta det? Det är ju rätt kaloririkt...
Nu ska jag tipsa er om en god dessert som jag gjorde igår, ni kanske redan har testat den men ändå hihi. Jag tog kesella 1% vaniljpulver (inte socker) och lite sötningsmedel och blandade. Faktiskt gott!
Hade varit kul oxå att få veta hur mycket alla gått ner och hur länge ni hållit på?

Jag har 25Kg att gå ner så jag har tänkt mig Attackfasen i 10 dagar, det är ju Max & rekommenderas när man har så mycket övervikt som jag.
Känner mig inte heller hungrig, med tanke på hur lite man egentligen äter. Vilket är kanon för jag tror till stor del så behöver jag minska min magsäck så jag äter mindre portioner & det verkar ju funka med denna diet utan ansträngning

När jag går in i Fas 2 så har jag tänkt mig varannandag principen, men jag kanske tänker fel här ? Men det är ju bara att testa, annars får man väl gå tillbaka till 5dagar protein & 5 dagar protein+grönskaker.