Inlägg från: Mamma060812 |Visa alla inlägg
  • Mamma060812

Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?

Mysgosmys skrev 2011-01-27 10:20:05 följande:
    Ja men man går ju ner 2-4 kg de första dagarna, men det är bara vätska så det kommer ju tillbaka sen när man börjar äta kolisar igen. Vattendepåerna i kroppen töms ju när man inte äter kolisar, därför är det så viktigt att dricka mycket vatten!

Haha ja min mage vägrar bli mindre också, och jag är på hela dag 4! ;) Hehe. Nej jag ska inte heller ge upp! Har ju försökt få barn i tre år, men har nu tänkt pausa det tror jag och fokusera på att gå ner i vikt först.. Haha, bara för det så lär jag väl bli gravid inom ett par månader ;) Men det hoppas jag faktiskt inte..

Ja jag försöker ju bolla med alla jag känner, men ingen annan kör ju detta så det är inte samma sak att prata med dem.. Min man har tröttnat på mitt Dukan-snack ^^

Jag tänkte äta tonfisk till lunch och kyckling till middag idag, blir nog en hel del varvning mellan kyckling och kött tror jag.. Eller så ska jag göra färsbiffar ikväll. Får se.. :P

Jag har inga recept alls, jag äter typ samma sak varje dag.. Nån köttvariant med keso och hackad rödlök samt tzatziki..

Ja nej, det är väl lika bra att vänta en vecka med att äta ute tycker jag iallafall. Det är ju inte en såån stor uppoffring egentligen ;) 
    Jag har nu gått ner 2Kg Men som sagt, man vet ju förutsättningarna

Men detta funkar för mig, jag år kanonbra. samtidigt är det super för mitt sockerberoende !! Idag är första dan jag är sugen på godis, men för det tänker jag ju inte äta det !

Idag blir det Kyckling till lunch, Skinkrullar till mellis & ikväll räkor, ska bara med barnen inom McD oxå..phu
  • Mamma060812

Vad tror ni om Dietorelle, det sockerfria godiset, kan man få äta det ? alltså inga mängder, men ett par när man blir godissugen ? 
    Jag menar likväl som att dricka Cola Light ? 

• Mamma060812
    Mysgosmys skrev 2011-01-28 08:10:21 följande:
    Dag 5 idag alltså och har faktiskt ägt mig!

Vågen visar -3,3kg!
    Mått rumpan: -2cm
    Mått magen: -10cm

Helt fantastiskt! Hoppas jaf inte förstör allt nu när jag ska dricka ikväll..Ska inte äta kolisar iallafall! Och lägger på några extradagar på attackfasen som "bestraffning" =P 
    WOW !! Grattis, jag landar nog på samma som dig. Dock har jag struntat i att mäta mig, för ajg blir så knäpp när jag håller på med min våg & mitt mätande hela tiden

Imorse låg jag på minus 2,8Kg iaf. & det var min dag 4.

Igår var jag på McD med barnen, köpte 2st 10kr hamburgare & åt bara köttet & slängde resten Duktigt av mig som älskar McD !!

Idag är det fredagsfika på jobbet & jag vet inte riktigt hur jag skall göra ? Är lite pinsamt att inte äta nåt eller bara äta skinka då det är mitt intiativ & jag känner mig lite löjlig att berätta för alla (15 grabbar) att jag Dietar IGEN, vet inte hur många ggr som har hört mitt tjat om detta. Tycker det är pinsamt. så jag har legat lite lågt med att berätta om detta denna gg. Hoppas dom ser resultat istället så kan man ta upp det då. 

1 macka med skinka på, kan det verkligen göra skada ? Kommer ju inte & har inte ätit nåt liknande innan heller.
    Kommer köra mina 10 dagar Attack. 
  • Mamma060812
    tussill skrev 2011-01-28 08:51:24 följande:
    Kul och höra en till som har gått ner i vikt!
    Jag förstår dig mycket väl med och berätta för grabbarna att man kör diet. Själv jobbar jag med 7 karlar hihi
    Och idag ska dom gå äta pizza, men jag ska inte följa med då det inte direkt finns något på en pizzeria som passar attack fasen.
    Så igår hade dom köpt tårta, tacka nej puuh och då förklara jag att jag går på diet. Fick till svar "varför då" du är ju fin som du är" hihi lite smicker skadar ju inte. Men jag gör ju det här för min egen skull och att jag vill komma iform.
    Unna dig en smörgås, du kan ju skippa smöret och bara ta skinkan.
    Jo jag vet ju att dom säger så till mig med, men samtidigt så vet jag ju oxå att dom tycker ja väger för mycket.

Dom är väldigt modemedvetna & viktmedvetna killar 6 tränare en massa & äter Proteinpulver osv. så visst skulle dom nog förstå. Men jag tycker det är pinsamt ändå, för dom har ju hört om mina dieter om & om igen & jag lyckas ju aldrig med nån, så det känns bättre att skriva dom på näsan sen än att ta upp det & behöva "förkalra" sig, då är det ju det enda det pratas om på fikat sen.... 
  • Mamma060812
    tussill skrev 2011-01-28 10:06:27 följande:
    Så sant så. Tänkte lite så jag med att man vill inte gå ut med att man går på diet för tidigt. Men jag kom på det sen efter mina karlar fick reda på dieten. Att det kan man ju ha som morot med! Men så länge man inte gör sig själv besviken.
    Vi får peppa varandra här! Så ska vi nog tappa vikten, eller hurDrömmer
    Jag hoppas ni inte tycker jag blir tjatig som skriver varje dag, men det är så skönt och ha er och skriva med!
    Jag har väldigt dålig karaktär och detta ska bli ett seriöst försök och inte bara en vecka och så är det bra.
    Vet du- igår skulle två av killarna beställa kebab och den andra killen försöker komma iform med. Efter att jag skoja med dom och sa "kebab vad flottigt" (där dom skulle beställa är kebab tallriken riktigt flottig).
    I alla fall så kom dom tillbaks med mat men det var ju vanligt husmanskost! Då ville dom inte äta onyttigt dom heller, hahaha och så skyller dom på mig {#emotions_dlg.djavulsk} hahaha som svar vart det "jag trodde ni hade mer stake än så där och kunna själva bestämma vad ni ska äta." Vi har alltså väldigt rå humor på jobbet men så jag trivs med mina grabbar. Så idag ska dom unna sig pizza och jag ska vara nyttig hihi
    Känns precis som hos oss
  • Mamma060812

Kikar in en runda medans maken är & handlar 

Går jättebra här faktiskt, fuskade lite igår då vi hade gäster & åt lite glass, men tro det eller ej, vågen visade faktiskt -0,1 idag iaf.

Är idag inne på min 7e dag & har gått ner 3.3Kg men då skall tilläggas att ajg inte rört på mig ett dyft pga halsont & förkylning.

Skall köra på med Attackfasen tills på onsdag & sen går jag över till nästa. Kommer nog försöka köra 5 dagar protein & 5 dagar grönsaker . Men jag skall börja med grönsaker för jag är sjukt sugen nu !!

Kommer bli mycket Thai/Kina mat känner jag, mycket wookade grönsaker med kyckling/kött/fisk osv. Har kollat & soya är ju gjort på bönor, så det borde ju vara helt ok. Så länge det inte innehåller socker så Vilket innebär en helt ny värld av godsaker...mmmm ser fram emot torsdag !!

Nu är det dax att ta tag i målningen uppe så det blir klart !

• Mamma060812
    morguse skrev 2011-01-30 21:03:03 följande:
    Är det någon som äter havrekli-gröt till frukost?
    Ja jag har testat, är helt ok med lite sötningsmedel i & jag ta mer än 1,5msk annars blir det ju ingen gröt
  • Mamma060812
    Mysgosmys skrev 2011-01-30 21:22:27 följande:
    Mjo men han skriver ju att man bara ska ta 1,5 msk av en anledning, så det är nog inte så bra att ta mer... :)
    Verkar inte ha gjort nån större skillnad så...

Men man gör som man vill  
  • Mamma060812
    Anonym (Wohoo) skrev 2011-01-30 23:53:35 följande:
    Idag har jag gjort oopsies, eller ja, min variant av oopsies ;)

Sätt ugnen på 150 grader.

6 st äggvitor
    5 st äggulor 
    En burk Icas lättkvarg
    En msk mini keso
    Några matskedar vetekli
    En tsk kokosflingor
    Lite linfrön
    Lite psylliumfrön
    1tsk bikarbonat

Gör såhär:
    Vispa äggvitorna stela.

Lägg äggulorna i en mixer tillsammans med övriga ingridenser (inte äggvitorna). Mixa.
    Vänd försiktigt ner äggulesmeten i äggvitesmeten, rör inte om, vispa inte, utan rör försiktigt ner smeten. Detta för att behålla luftigheten.

klicka ut på en plåt med ugnspapper på. Dräll på lite sesamfrön. In i ugnen i 25 minuter, låt sedan vara därinne på eftervärme i 20 minuter.

Mina står i ugnen nu och ska snart tas ut, då ska jag provsmaka en med lite vitlökssås som smör och chili keso på :)
    Man kan säkert ha en mager ost eller så på, men har ingen hemma nu. Imorgon blir det med ägg o kaviar på. :) 
    Låter ju nästan så som jag gjorde mina, men jag hade i Brödkrydda oxå, men det var inte speciellt gott

Tycker Oopsies  smakar lustigt, är liksom ingen konsistens på dom, dom är bara mjuka o fluffiga, skulle vilja ha nåt som mer liknar bröd.

Du som har boken, finns det inget bra recept på nåt brödliknande i den ?  
Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?