Inlägg från: Beatrissan |Visa alla inlägg
  • Beatrissan

Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?

Callina skrev 2011-01-07 11:55:38 följande:
    Alltså, förtydligande, jag menar enbart protein varannan dag och protein och grönsaker varannan dag. Eller köra 6 dagar protein och grönsaker och 1 dag enbart protein. :) Hur gör ni?
    Å jag körde 2 dagar av varje...
    Har en tendens att bruka göra för mkt mat så då blev det himla bra att äta det nästa dag med och för mig funkade det jättebra!! =) Man får testa sig fram lite tycker jag bara så det blir hälften hälften generellt...

Idag gjorde jag en jättekonstig sak..
    Jag gick upp och per automatik stoppade jag i mig 4 marabou chokladbitar och sen bara "Oj va gjorde jag, vad hände?!" aa hel skumt, men bara därför blev de ingen frulle....
  • Beatrissan
    XXX09 skrev 2011-01-10 14:12:56 följande:
    Hej alla!

Jag är inne på min dag 2 på attackfasen och änsålänge känns det väldigt bra. Känns jättekul att det finns ett forum med fler som håller på med samma diet, kan man stötta varandra när motivaionen tryter och matideérna sinar.
    Är det någon som har tränat på t ex gym eller liknande under attackperioden? Hur reagerade ni isåfall? Jag älskar att träna men är lite orolig hur kroppen reagerar i början utan kolisar i samband med träning? 
    He...
    Man ska inte träna under attackfasen, endast någon promenad är ok.. kroppen är tillräckligt pressad pga den snåla dieten.... under fas 2 är det nog bättre att träna, men tror inte man ska hårdträna utan bara motionera lite... kroppen orkar inte förmycket...

Jag la ner träningen helt nu och går endast promenader... tror inte kroppen klarar det.. iaf inte min....
  • Beatrissan

Vill inte sitta här o vicka fingret, men ifall att ni inte skulle veta....
    lätt creme freich är inte godkänt enligt Dr Dukan, sen gör alla som de vill ändå givetvis, men bara för att informera så innehåller den för mycket fett än godkänt.. eller är det nåt special-märke som jag inte hittat?? ...

• Beatrissan
    mini2007 skrev 2011-01-11 23:16:31 följande:
    Hej tjejer! Följer tråden med spänning och hoppas på att jag ska ta mig i kragen en dag och hoppa på denna dietSkrattande
    Tänkte bara tipsa om att Må bra kommer att ha ett reportage om Dukan dieten i nästa nummer! Iallafall tror jag det. Jag blev så nyfiken på dieten, så jag skrev till Må Bra och frågade om de inte kunde göra ett reportage/kolla upp Dukan, och fick detta till svar:
    "Håll utkik, i nästa nummer kommer nämligen ett längre jobb om just Dukan-dieten."

Bra jobbat alla ni som kämpar!
    Haha va kul, då ska jag nog köpa mig det numret när det kommer =)
  • Beatrissan
    XXX09 skrev 2011-01-11 22:22:22 följande:
    Haha! I know! Men jag tror faktiskt inte att det lilla som jag äter tar inte direkt ngn skada! Hade en stor creme fraiche hemma och det kändes väldigt onödigt att kasta bara för att :)
    Nä säkerligen inte, typ samma som att jag faktiskt äter fläskkött och det fungerar likabra... =)
    Ibland måste jag lite "bara så ni vet"- nörda mig, så ta mig inte på fullaste allvar då Flört
  • Beatrissan
    EmilieG skrev 2011-01-13 11:48:03 följande:

Jag vägde mig idag, wohooo Skrattande
    Jag har nu nått mitt delmål, jag har gått ner hälften av vikten jag ska gå ner .
    Jag har gått ner 8kg och ska allt som allt gå ner 15 :)
    Känns underbart, nu är det bara hälften kvar :)

Bra jobbat...
    "Kämpa" vidare =)
  • Beatrissan
    Längtar tills imorn då e de fredag o då ska de njutas extra...
    Räkor, ägg, lax, makrill mmm ;)

Tänkte bara säga till alla som håller på, ni är jätteduktiga, kämpa vidare för det fungerar verkligen!!
  • Beatrissan

Blä.. sura uppstötningar av makrillen, den va kanske för fet?!...

Vad dricker ni på morgonen till er frukost?

Förr drack jag alltid juice, men nu när det inte e ok blir det alltid vatten.. (lite tråkigt) E inte så förtjust i the eller kaffe och lightdryck/lightsaft känns jätte fel?!?!

• Beatrissan

Å himla skönt, jag går till en dietist nu under tiden, mest för att få lite stöd och för att jag gick innan och inte ville sluta pga dieten... Min dietist tycker faktiskt denna diet är bra?! Det trodde jag ALDRIG att hon skulle säga (iof så tror hon att jag äter grönsaker till varje måltid ist för ris/potatis/pasta/bröd och heller inget fett..
    Från att jag började med denna dieten i slutet av november så är det -8,5 kg och det känns skitbra!
    TYcker inte längre att et är jobbigt att inte äta de där kolhydraterna och stärkelserna, kanske stämmer det som dem säger att det tar 21 dagar för en människa att ändra ett beteende oavset om det gäller matvanor eller levnadssätt....

Jag känner mig iaf enormt peppad och specielt när man får sån go bekräftelse från sjukhusdietisten =)

Tillägg hade en "paus" under julveckan och lite därtill och jag har ätit godis 2ggr dock inte alls i den mängden som förr och nästa helg ska jag fira mig själv o då blir det kalas på fredan och fest på lördan, men det ska bli gott och unna sig!

Kämpa på era Dukans och glöm inte köpa Må bra tidningen som skulle ha reportage om dieten i nästa nummer som det tipsats om i tråden! 

• Beatrissan
    Mamma Cia skrev 2011-01-21 11:02:50 följande:
    Jag fick Må Bra i brevlådan i veckan & det var pga den som jag fick upp ögonen för detta, hade aldrig hört talas om det innan !!
    Fint, då sticker jag till ICA imorn o köper den =)
Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?