• tussill

Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?

Dag 11 och imorn får jag lägga till grönsaker! Perfekt och kunna göra typ morots stavar till kvälls snacks en fredag kväll. Åh tomater mmm
    Jaja en dag till, sen så.
    Hur går det för er andra? Min våg står still, irriterande nog. Kissar inte alls lika ofta så jag undrar om jag är tömd på vätska nu? *S*
    Blir nog inga problem med maten idag heller men är lite orolig inför lördag. Ska till min syrra då långt bort och hon bakar såna underbara kladdkakor! Jag vill också ha choklad! Och så läser man två rader upp, vågen står still suck.
    Varför kan inte choklad vara super nyttigt förstå vad smal jag skulle bliDrömmer

• tussill
    Mamma Cia skrev 2011-02-03 09:17:50 följande:
    Jaha Ja det är mycket troligt. Har nog testat det mesta i dietväg tror jag, men detta är ju nästan som GI nu dom dagar man äter Grönsaker iaf. Kände att detta passar mig lite bättre (hoppas jag iaf.) 
    tussill skrev 2011-02-03 09:04:11 följande:
    Dag 11 och imorn får jag lägga till grönsaker! Perfekt och kunna göra typ morots stavar till kvälls snacks en fredag kväll. Åh tomater mmm
    Jaja en dag till, sen så.
    Hur går det för er andra? Min våg står still, irriterande nog. Kissar inte alls lika ofta så jag undrar om jag är tömd på vätska nu? *S*
    Blir nog inga problem med maten idag heller men är lite orolig inför lördag. Ska till min syrra då långt bort och hon bakar såna underbara kladdkakor! Jag vill också ha choklad! Och så läser man två rader upp, vågen står still suck.
    Varför kan inte choklad vara super nyttigt förstå vad smal jag skulle bliDrömmer
    Min våg står oxå helt still Är väl all vätska som dränerats ut ? Men jag hoppas den börjar röra på sig igen snart, måste ju komma igång med den där motionen oxå bara... 
    Men jag vågar inte så länge jag är förkyld. Hade för bara ett  par månader sedan en hosta som aldrig gav sig samt brustna revbensfästen på vänster sida. Kan tala om att detta vill jag INTE ha igen !! Så nu blir det ingen träning förrens jag är helt frisk !!

Ja då får du allt ta det lugnt ett bra tag framöver. En kollega till mig är sjukskriven just pgs brustna fästen.
    Jag har tränat 2 ggr denna vecka, igår blev det inget då vi höll på krocka på jobbet med bilen och jag for in vid handsfacket med knät, ajaj. Är huvudet dumt får kroppenlida (hade alltså inget bälte) Dum som man är då vi åker så korta sträckor men ingen ursäkt.
    Det verkar vara lätt och tömma kroppen på vätska så vikten går ner lite, men har ju 7kg kvar!
    Står det någonstans hur mycket man ska träna när man kommer förbi attack fasen? För när man börjar ska det väl räcka med 20 min promenad max.
    Man tycker kroppen borde reagera mer på att man inte äter massa snask, bröd, pasta osv
    Men det är väl så med all viktnedgång att vikten stannar av ett tag. Jag menar när jag börja förra måndagen och vägde mig på tosdagen förra veckan, redan då hade 3 kilo försvunnit. Det vore ju allt för enkelt och fått minus 3kg till denna vecka. Då hade jag ju bara haft ett kilo kvar efter två veckor. Önsketänkande hihi
  • tussill
    Mamma Cia skrev 2011-02-03 11:04:54 följande:
    30 min/dag är det i Cruisefasen !
    Och cruise var alltså fas 2?
  • tussill

Håller med er ang frukt, undrar varför man inte får äta det? Är det för fruktsockret? men det borde ju vara bättre och få i sig än aspartam. Visst är det bra att man får ta lite light dryck och så men för min del är inte det någon höjdare i mänder. Aspartam och andra sötningsmedel är ju laxerande och jag har ibs så man får akta sig en hel del.
    Men gissa vad jag ville stjäla halva bananen av en kollega igår, haha man blir knäpp i mellanåt. Tycker tandkrämen som annars är så stark, att den smakar godis hihi
    Men idag är det dags för cruising fasen för min del! Det är alltså 12 dagar sen jag börja dieten.
    Vågen vägrar röra sig nedåt men höfterna har minskat en del och magen lite kanske 2cm.
    Har ett skadat knä sen en incident här i veckan då vi höll på och krocka på jobbet. Har inte tränat alls på två dagar men jag gick till jobbet i två dagar men idag får det bli bilen tyvärr.
    Så idag blir det nog en kyckling och räkor wok med grönsaker. Till kvällen ska jag göra morotsstavar (morot fick man väl äta?) med dipp.
    Hur går der för er andra? Ni som kört en längre tid, hur lång tid tar det innan man börjar gå ner i vikt igen? Gick ju ner 3kg hur lätt som helst i början av attack fasen o nu händer det inget mer

• tussill
    Mamma Cia skrev 2011-02-04 09:44:21 följande:
    Dag 2 i Cruisefasen !!

Vågen visade imorse på -4Kg  !!! Äntligen !!

Åt världens godaste Wok igår (recept finns på min blogg) Såååå gott var det. Men FY vad jag är godissugen nu !! Bara ropar efter sötsaker, hela kroppen

Får besök imon till Söndag.. o då skall det drickas vin.. Ja jag kommer nog faktiskt ta nåt glas jag oxå 

Såg gott ut!
    Men vad sjutton är carls bröd?
    Jaså du har gått ner mer nu, kul och höra!
    Jag kanske gör något fel? Ska också börja med cruise fasen idag!
    Ska bort i morn och jag är så sugen på och fuska. Kommer åka förbi en jätte stor godis butik i hummelsta gaaaah jag vill ha!
  • tussill
    Anonym (Wohoo) skrev 2011-02-04 11:15:00 följande:
    Attans.. Råkade väga och mäta mig idag igen xD
    Vågen står fortfarande på -3,7kg... Idag är det 12 dagar sen jag började med Dukandieten.
    Minskar inte mer heller, -14cm på rumpan och -12cm på magen... ^^ Recept på carls bröd finns på Dukanforumet: dukan.forum24.se/dukan.html
    Eller på min blogg: likkantheallmighty.blogg.se
    Eller.. ja på andras bloggar xD

Om ni undrar varför jag är anonym så är det för att jag glömt lösen till min användare och således lånar en kompis :p 
    ok kikar in där!'
    Oj det var många centrimetrar det! Själv är det max 2 runt magen och 5 på höfterna.
    Det är svårt och låta bli att mäta och väga sig. Vågen står bara still
  • tussill

Dag 13 och andra dagen i cruise fasen idag!
    Idag är vi bortbjudna som jag har nämt tidigare och jag kommer att fuska lite idag. Vi skulle få olika sorters kött med tzatziki och bauette till. Det känns inte så farligt, bara brödet.
    Men jag upptäckte att godisstoppet i Hummelsta har lagt ner sedan nya motorvägen kom. Hade tänkt och köpt därifrån idag men så upptäckte jag att det finns en ny butik intill E4 an. Godis gallerian! Ja det är helt fel att göra så här, men jag väljer det idag med gott samvete. Sen tycker jag lite synd om min kropp som fått så mycket styk under två dagar. Halkat 2ggr, slagit huvudet, gjort illa knät, rygger, höften och högra armen. Ibland får man tycka synd om sig själv.
    Ska ev få ny frisyr så det känns kanon skoj!
    Hur går det för er andra? Någon annan som har eller ska fuska?? En eloge till er som kan motstå frestelsen helt

• tussill
    morguse skrev 2011-02-06 02:23:48 följande:
    jag har definitivt ätit för många ägg...ooops...kanske där jag gick upp i vikt över en dag? jag trodde faktiskt att man fick äta hur många ägg man ville haha...tyckte det lät konstigt men men...får väl börja imorgon o räkna ägg....hur gör man då med bakning o så? o ni som äter omelett...gör ni den på äggvitor?

jag känner mig deppig efter vågen imorse...jag vet, man ska inte väga sig varje dag...men att gå upp ett kilo urk!!!  
    Jag har säkert också gått upp nu, men jag fuska ju ordentligt igår. Jag visste inte heller det där med äggen, tror det är min bov med. Visserligen har jag tagit ur gulan rätt ofta men ändå.
    Vi får kämpa på tillsammans helt enkelt.
    Har inte gjort någon omelett själv men det ska väl gå utmärkt utan gulan.
  • tussill
    morguse skrev 2011-02-06 12:41:32 följande:
    jag väger mig när jag varit/om jag varit på toa....har varit lite si så där med magen nu....tror förstoppad....
    men va fan nu har jag typ nästan gått upp alla kg jag gick ner....detta kan inte stämma! o jag som inte fuskat, hur sugen jag än varit!  *snyft*
    är det carls brödet? har ätit ganska mycket av det senaste 2 dagarna....aah ja blir knäpp 
    Det kan ju vara mycket vätska som har fyllts på igen, det är vätska som försvinner när man går ner så mycket på en gång.
    Har nog samma problem som dig med magen nu. Brukar måtta och väga mig på morgon efter dusch.
    Det borde inte vara brödet heller för vad jag förstod fick man äta det lika mycket som annat tillåtet. Men jag håller med, det känns allt deprimerande när man har följt det man ska. Jag har ju fuskat så det är bara mitt egna fel.
  • tussill
    Mamma Cia skrev 2011-02-07 08:30:26 följande:
    Hej på er !

Helgen är över & jag har FUSKAT !!  Men det var ett medvetet val. Jag tog en "ätardag" i lördags, men jag fick skit för det emd då jag spydde på natten sen tror inte riktigt magen klarade av alla kolhydrater 6 annat onyttigt.

Dock visade vågen bara +0,6Kg så jag är nöjd. Men det var nog inte värt att må illa för det  

Man behöver ju itne stoppa i sig allt man ser abra för det, menar jag

Fortsätter  som vanligt sen igår igen. Har dock röda veckan på besök, så jag känner mig lite sådär... Ont i amgen, mår illa o extra sugen på allt onyttigt.
    Oj det lät inge vidare att du spydde sen. Jag hade också en riktig ätar dag fast det var lösgodis bara.
    Typiskt att lingonskogen dök upp med, sänder en stor kram. Hoppas du mår bättre snart. Jag gick nog upp lika mycket som dig, så nu ska man sköta sig igen. Men jag tror faktiskt att ibland är onyttigt det mest nyttiga för kroppen när man mår på ett visst sätt.
    Igår blev det köttfärs och grönsaker i en blandning bara, orka inte avancera på en söndag ;D
Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?