• PCOskruttan

Har ni gjort upp om julen?

Ni som har barn i familjen som bor i mer än ett hem, har ni bestämt var barnen ska vara under julhelgen än?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har ni gjort upp om julen?
  • PCOskruttan

Hos oss känns det som en bikupa vi inte har lyft locket på än .. 

• Linda1976

Ja, vi är överens om allt. Vi tar varannan jul men träffas lite grann på fm så dottern får träffa oss båda tillsammans på julafton....

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Weird One
    Linda1976 skrev 2010-11-08 09:46:35 följande:
    Ja, vi är överens om allt. Vi tar varannan jul men träffas lite grann på fm så dottern får träffa oss båda tillsammans på julafton....
    Exakt samma hos oss =)
  • Linda1976

Jag mår fysiskt illa när jag ser Tingsrättsdom som röstningsalt. Så borde ingen ha det...

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Weird One

Ja det skär i hjärtat när jag tänker på alla barn som har det på det viset. Barn som inte kan få vara med mamma och pappa under lugna förhållanden trots att de inte bor tillsammans.

Är så glad att jag och barnens pappa är vänner som kan umgås.

Linda1976 skrev 2010-11-08 09:53:19 följande:
    Jag mår fysiskt illa när jag ser Tingsrättsdom som röstningsalt. Så borde ingen ha det...
  • PCOskruttan

Tack och lov hr ingen kryssat i det alternativen än dock. Vilket borde betyda att så många barn kan inte ha det så ...

I vårt fall skulle vi inget hellre än att komma överrens men den andra parten ändrar både historieskrivning och åsikt lite som det passar, då blir det svårt. *suck*    Tänk om man bara kunde ha barnets/barnens behov i centrum istället...

• shitvadjaghatar

Åh gud vad vuxna ska hålla på och sätta sina egna behov först, heeelt sjukt enligt mig.

Herregud, julen firar man väl främst för barnens skull, då ska man väl ta mig fan göra det också!?Rynkar på näsan
    Har ingen som helst förståelse för vuxna som medvetet förstör för sina egna barn, dessutom ihop med en person som man förmodligen älskat och valt att sakffa barnen med.

Hos oss så kör vi samma varannat år.
    Man vaknar hos en förälder den 24:e, då har man klätt granen kvällen innan, har mysigt på morgonen, öppnar paket, äter gröt och skinkmacka och godis, framåt ett-tvåtiden åker alla till den andra föräldern, där fikar vi och tar en till skinkmacka, sen stannar barnen där, firar julaftonskvällen och stannar  tills annandagen.

/på dåligt humör

• emsmamma

Jag o mitt ex har löst det som så att ena året har man både jul o nyår, nästa träffar man barnen i mellandagarna.

Anledningen till denna uppdelning är för att julafton vill båda ha barnen och njuta familjeliv medan nyår vill båda vara barnfria och njuta vuxenliv. Om vi hade delat jul hos ena och nyår hos andra så hade ena antingen fått allt "bra" - dvs jul m barn o nyår barnfritt - och den andra allt "dåligt" - dvs barntomt på julen och tidigt nyårsfirande.

Denna lösning är vad som passar våra föräldra- och vuxenegon bäst :)

• emsmamma
    shitvadjaghatar skrev 2010-11-08 12:40:00 följande:
    Hos oss så kör vi samma varannat år.
    Man vaknar hos en förälder den 24:e, då har man klätt granen kvällen innan, har mysigt på morgonen, öppnar paket, äter gröt och skinkmacka och godis, framåt ett-tvåtiden åker alla till den andra föräldern, där fikar vi och tar en till skinkmacka, sen stannar barnen där, firar julaftonskvällen och stannar  tills annandagen.
    Vilken kanonlösning! Tänk vad underbart för barnen att få egentid med såväl mamma som pappa och dessutom (!) båfde mamma och pappa - härligt!
Svar på tråden Har ni gjort upp om julen?