Milleman skrev 2010-11-10 08:39:07 följande:
Blev du sjukskriven hela graviditeten på en gång eller 2 månader i taget? Min läkare säger att man bara kan bli 2 månader i taget men jag blir sämre och sämre hela tiden och ser inte nått slut på detta direkt. Ska på ny bedömning nu i november... Kan ju inte bli något annat än sjukskriven då jag blivit sämre...
Vad skönt det är att höra att det för många inte märks på förlossningen...
Jag har för mig att jag blev det 3 veckor i taget och sista gången blev jag det helt fram till förlossningen då, blev först sjukskriven i slutet på graviditeten de sista 3 månaderna som det var som allra värst. Gick på VC först men sen bytte jag till läkaren på MVC och hon fixade min sjukskrivning fullt ut fram till förlossningen när jag kunde ha gått på föräldraledigt som flera läkare föredrar och den gick igenom. Båda läkarna sade att det är svårt att bli sjukskriven för foglossning om man inte går på kryckor eller sitter i rullstol, men du har ju bevisligen väldigt svårt så jag hoppas det går vägen för dig.
Ja det var konstigt att man inte kände av något alls där inne, jag for runt, sittande, stående, gående och på huk/alla fyra och det var inga problem öht, det var som att jag aldrig haft mer energi än just på den dagen. I början iaf. :)