Förlossning+BB- Halmstad
Någon som har någon erfarenhet??
Hur är BM? Får man blöjor, bindor etc??
Hoppas någon kan berätta lite
Någon som har någon erfarenhet??
Hur är BM? Får man blöjor, bindor etc??
Hoppas någon kan berätta lite
Jag födde min första dotter i Halmstad, och jag gillade det skarpt! Men det är dock 3,5 år sedan!
Jag hade en enormt trevlig BM, Lena, och en kanon undersköterska, Maria. De var supergulliga. Uppe på BB var där en surkärring, men alla andra var gulliga! Där fanns blöjor till bebis (och landstingets kläder om man ville låna dem), och bindor till mamman. Olika storlekar, men jag använde de där enorma och snodde med några hem ;) Inte så roliga, men väl behövliga!
Men som sagt, det är ett tag sen, du får säkert nyare svar från andra!
Det är (var?) ju förresten lite småkänt att vara ett bra BB och förlossning i Halmstad!
Bara bra erfarenheter.
Men knökfullt på sommaren, Bm går på knäna men gör sitt bästa.
Har Bf om 6 dagar så jag hoppas där är lungt....
Drömmer ju om att få ett familjerum så pappan oxå får vara kvar... Vill ju att han ska få vara med så mkt som möjligt i början. Både för att umgås med sin son/dotter men också för att han är mitt allt o jag vill ha honom hos mig
Ingen mer som har erfarenhet från Halmstad??
Jag är oxå nyfiken, har BF om 22 dagar.
Har du varit uppe på förlossningen och tittat? De har öppna visningar mån och tis 14.30 och ons och tors kl 18.
Tyvärr var vi där med typ 7 andra par så det var trångt och fanns lixom inget utrymme för så mkt frågor men det var skönt att ha sett stället lite iaf.
Finns tex bara ett badkar, men framkom inte hur man bokar det...
Lycka till! =)
Jag kan försäkra om att FL och BB är kanon i Halmstad. De har ju faktiskt blivit utsedda till ett av världens bästa förlossning.
Fick min son där för 10 år sedan å då var det underbara och det kan inte blivit sämre.
Vet inte hur det är med bindor å sådant, men skulle kunna kolla det om ni vill. Min KÄRA mor jobbar på förlossningen och är ibland på BB med, det är därför som jag vet
Fick sonen för drygt två år sedan och blev superbra omhändertagen på både BB och förlossningen.
Fölossningsteamen (ja, det blev en ganska seg historia så vi han träffa 4 olika team innan han bestämde sig för att komma ut) var super duktiga på att läsa av vad jag behövde för hjälp i olika skeden. Tex trotts att vi i telefonen fick veta att vi troligen skulle bli hemskickade efter undersökning så blev vi inlagda direkt och fick hjälp att sova (de såg att jag var urtrött) eller att när jag gick upp i smärtan prata de med mig på ett sätt som gjorde att jag kunde förstå fast jag bara minuten innan inte lyssnade alls, hade liksom bara stängt av = detta hjälpte otroligt mycket.
Uppe på BB fick vi ett familjerum och mannen fick stanna kvar 2 nätter och den tredje natten fick han inte stanna men de satte mitt rum som sista rum pga att jag hade lite andra komplikationer vilket gjorde att jag hade eget rum även den natten. Hur många gånger jag än ringde för att få hjälp med amningen så hjälpte de till med ett leende. Den natten jag var själv var sjukt jobbig när sonen bara ville äta hela tiden men jag fick så mycket stöd och råd att jag inte förstår hur jag skulle ha klarat mig utan.
Ser fram mot att få komma tillbaka nu när twinsen kommer. Känner mig helt trygg oavsett vad som händer.
Dock vet jag att min syster är inte lika positiv då hon upplevde att de inte läst på hennes journal/förlossningsbrev innan och där med inte direkt fick den hjälp hon behövde. Är det så att du upplever det be dem läsa dina papper det gjorde syrran och då fick hon den hjälpen hon behövde (hade haft en riktigt traumatisk förlossning innan på ett annat sjukhus).