• Nyfso

Förlossning+BB- Halmstad

Någon som har någon erfarenhet??
    Hur är BM? Får man blöjor, bindor etc??
    Hoppas någon kan berätta lite

• Svar på tråden Förlossning+BB- Halmstad
  • Mia386

Här är en till som ska föda i Halmstad, förhoppningsvis inom 9 dagar ^^ Bf den 17. 
    Sängarna inne i familjerummen, är de höj och sänkbara? Hade varit ganska skönt ju.. om man nu får ett sådant rum.
    Sedan, Hur stora är bindorna? Letade efter stora bindor på Apoteket här i Laholm, men det var ju vanliga stora som jag har annars när jag har mens, så dom kommer jag ju inte kunna ha direkt i början :S kommer jag få byta hela tiden känns det som.  

• vattumannen81
    Mia386 skrev 2010-11-08 16:53:01 följande:
    Här är en till som ska föda i Halmstad, förhoppningsvis inom 9 dagar ^^ Bf den 17. 
    Sängarna inne i familjerummen, är de höj och sänkbara? Hade varit ganska skönt ju.. om man nu får ett sådant rum.
    Sedan, Hur stora är bindorna? Letade efter stora bindor på Apoteket här i Laholm, men det var ju vanliga stora som jag har annars när jag har mens, så dom kommer jag ju inte kunna ha direkt i början :S kommer jag få byta hela tiden känns det som.  
    Födde min son med akut kejsarsnitt för ca 2 år sedan i halmstad. Jag har tyvärr inte lika bra erfarenheter som ni andra.  Jag upplevde personalen som både stressad och vissa tom nonchalanta (inte alla) men eftersom jag fick ligga så länge med värkar (36h)  innan ett beslut om kejsarsnitt togs fick jag träffa en hel del av personalen. De sa också på eftersamtalet att jag hade fått ligga onödigt länge med värkar innan beslutet om kejsarsnitt togs. När jag ville ha epidural så sa de att läkaren kommer snart men det tog två timmar. När jag efteråt pratade med den läkaren som hade snittat mig och frågade varför det hade slutat med kejsarsnitt sa han att mina bäckenmått låg inom "gränsfallet" (hade gjort en bäckenmåttsröntgen tidigare). Barnmorskan/Läkaren på MVC sa dock att mina bäckenmått var helt normala...Har också dålig erfarenhet av en av personalen på amningshjälpen. Låter kanske som jag är en gnällig och jobbig patient men det är först nu i efterhand när man har fått perspektiv på saker som man inser att man verkligen blev dåligt behandlad.
  • Lia och bäbisen

Till dig som frågade om bindornas storlek; de är enorma!! haha! Men väldigt bra o ha, man blöder ju ofta rätt rejält första dagarna!

TS; om du vill ha en naturlig förlossning så kan du kika i min "blogg" här på FL, där finns ett förlossningsbrev med de önskemålen jag hade inför min förlossning i våras. Det finns så många saker man inte tänker på, som jag inte hade en aning om inför första förlossningen, men som jag därför satte i ett brev till denna gång. Du kan ju se om där är nåt du gillar!

• Mia386
    Lia och bäbisen skrev 2010-11-08 17:35:25 följande:
    Till dig som frågade om bindornas storlek; de är enorma!! haha! Men väldigt bra o ha, man blöder ju ofta rätt rejält första dagarna!

TS; om du vill ha en naturlig förlossning så kan du kika i min "blogg" här på FL, där finns ett förlossningsbrev med de önskemålen jag hade inför min förlossning i våras. Det finns så många saker man inte tänker på, som jag inte hade en aning om inför första förlossningen, men som jag därför satte i ett brev till denna gång. Du kan ju se om där är nåt du gillar!
    Okej, kanon det ju! :)
  • Nyfso
    DizNick skrev 2010-11-08 13:45:45 följande:
    Födde sonen i Halmstad. Har bara bra erfarenhet där ifrån. Alla Bm och sköterskor är super trevliga( kom precis vid skift byte)

Fick bada och göra det jag ville. Gick på promenad på berget innan sonen kom. Efter sonen kommit så sov vi på familjerum. Dubbel rum med platttv;) Blöjor, bindor och "mamelucker" får man på BB. Man behöver inte ha med sig något mer än kläder till dig och bebbe. Mat får man så det räcker och blir över. godis och annat går köpa i kafeterian mm.

Nästa barn blir det halmstad. Vi har 7 mil dit. 
    Tack! Känns så bra att det mesta är positivt. Nu ska jag njuta av de sista dagarna som gravid och se fram emot en förlossning som jag hoppas blir en bra upplevelse...

Lycka till!!
  • väduren2

Så skönt att höra att så många är nöjda med BB,halmstad, ska föda där om 7 veckorGlad

• t e a

Jag håller faktiskt med vattumannen81 till vissa delar....
    En av de  BM som jag hade lyssnade inte ALLS på mig utan körde på som hon ville.. vilket bland annat innebar att jag hade en praktikant med som hela tiden också skulle göra undersökningar (=dubbla undersökningar efter varandra) - vilket jag sade att jag inte ville då jag hade hållt på i många långa timmar redan och var helt slut.
    Jag hade även sagt att jag absolut inte ville ha epidural och när jag frågade efter någon sorts smärtlindring eller efter råd hur jag skulle kunna hålla ut fick jag enbart förslaget epidural...

Jag hoppas dock att jag enbart hade otur med två av de tre BM jag hade... och att det blir bättre för dig Nyfso, och för mig nästa gång!

• Nyfso
    t e a skrev 2010-11-09 08:38:22 följande:
    Jag håller faktiskt med vattumannen81 till vissa delar....
    En av de  BM som jag hade lyssnade inte ALLS på mig utan körde på som hon ville.. vilket bland annat innebar att jag hade en praktikant med som hela tiden också skulle göra undersökningar (=dubbla undersökningar efter varandra) - vilket jag sade att jag inte ville då jag hade hållt på i många långa timmar redan och var helt slut.
    Jag hade även sagt att jag absolut inte ville ha epidural och när jag frågade efter någon sorts smärtlindring eller efter råd hur jag skulle kunna hålla ut fick jag enbart förslaget epidural...

Jag hoppas dock att jag enbart hade otur med två av de tre BM jag hade... och att det blir bättre för dig Nyfso, och för mig nästa gång!
    Tråkigt att höra att inte BM lyssnar. Vi (jag o sambon) har pratat en del om det här med praktikanter. Jag känner nog att jag vill ha min sambo Bm o en US ingen mer. Jag tycker att det är upp till mig som kvinna att bestämma det. Sedan har jag hört att vissa har haft jättegod nytta av praktikanter som har haft lite mer tid att stötta och finnas. Jag kommer nog att vara ganska tuff och bestämd i hur jag vill ha det. Har inte skrivit något förlossningsbrev. Min BM skrev lite i min journal men inte så mkt, frågan är om man ska skriva ner lite tankar. Jag hoppas ju att jag ska vara så pass ok att jag kan berätta vad jag vill om inte att de ska lyssna på min sambo som vet hur jag vill ha det
Svar på tråden Förlossning+BB- Halmstad