• Anonym (nervös)

tappat bort kallelsen :(

Om en vecka ska jag till tingsrätten angående mitt äldsta barn. Och jag hittar inte kallelsen. Har en vecka på mig att leta men om jag inte hittar den, vad händer då ? Måste man ha med den ? Letar bland alla papper jag har och misstänker att den råkat hamna bland sjukpapprena för vår nyfödda som varit mycket sjuk. Misstänker att jag missar den hela tiden och att den antagligen dyker upp. Men är så orolig för vad som kan hända om jag inte hittar den och får med mig den.

• Svar på tråden tappat bort kallelsen :(
  • lollisen
    Anonym (nervös) skrev 2010-11-08 11:22:18 följande:

Om en vecka ska jag till tingsrätten angående mitt äldsta barn. Och jag hittar inte kallelsen. Har en vecka på mig att leta men om jag inte hittar den, vad händer då ? Måste man ha med den ? Letar bland alla papper jag har och misstänker att den råkat hamna bland sjukpapprena för vår nyfödda som varit mycket sjuk. Misstänker att jag missar den hela tiden och att den antagligen dyker upp. Men är så orolig för vad som kan hända om jag inte hittar den och får med mig den.

Ring in och kolla av....?
    Respektera andra för dess åsikter och att inte alla tänker likadant som du...
  • Girlinthecity

Ring och be om en ny då.

• Kjell2

Du behöver ingen kallele man ring till TR och be att få en ny. Kan vara bra att ha koll på tid, lokal mm.

• Anonym (nervös)

Så de hinner skicka en ny ? Får ta och ringa här sen när lillen somnat.

• Zeitgeist

Man behöver inte ha kallelsen annat än för att själv veta vart man ska. Om du ringer till tingsrätten kan de enkelt ge dig den informationen så det är absolut ingenting att oroa sig för. Anledningen till att man rekommenderar folk att ta med kallelsen är enbart för att det ska bli lättare att veta var de ska (på kallelsen står nämligen målnr, sal etc).

• Anonym (nervös)
    Zeitgeist skrev 2010-11-08 11:30:31 följande:
    Man behöver inte ha kallelsen annat än för att själv veta vart man ska. Om du ringer till tingsrätten kan de enkelt ge dig den informationen så det är absolut ingenting att oroa sig för. Anledningen till att man rekommenderar folk att ta med kallelsen är enbart för att det ska bli lättare att veta var de ska (på kallelsen står nämligen målnr, sal etc).
    Målnummer står ju även på stämningen. Kom att tänka på nu att min advokat måste ju veta det också och vi möts ju upp innanGlad
    Korkad fråga känner jag nu, men med en liten som skriker och en vårdnadstvist gör mig lite snurrig just nu.
Svar på tråden tappat bort kallelsen :(