• Fru T

Gratis gravid-försäkring?

Har hört (och käst någonstans) att något försäkrigsbolag (Trygghansa?) ska ha någon slags försäkring som hjälper till om problem skulle uppstå under graviditet eller vid förlossning. Den skulle vara gratis. Någon som vet nåt om detta?
    Tackar för info för gratis är ju gott... ;)

• Svar på tråden Gratis gravid-försäkring?
  • Lilo

Tecknade den med mitt första barn. Då hittade jag annons om detta i nån gravid-tidning eller typ vi föräldrar.. kolla om du hittar nån :)

• Millans hustru

Ring trygghansa. De säljer också en tilläggsfk för 950 kr som vi funderar på att ta. denna försäkrar barnet för förlossningsskador o dyl, vilket känns viktigt för oss. Jag är dock inte säker på om den ger ett tillräckligt bra skydd, som vi önskar. Ska kolla med andra fk-bolag också men tror att det är främst trygg hansa som har dessa försäkringar? Någon annan som har tips?

• MickisW

Ring trygghansa, för det är deras försäkring.........tror den heter Vänta Barn eller nåt sånt. Det är en försäkring som gäller både för mamma o barn om nånting händer under graviditeten efter v. 26 tror jag och framåt samt under förlossningen. Tror oxå att det är en livförsäkring för barnet första halvåret.

Vi får en sån folder av barnmorskan vid inskrivningen.

• Andrundrun

Jag fick med en broschyr om det i en grav.tidning. ring o hör!

• elma

Jag teckande den idag. Fick en broschyr med tidningen GRAVID. Det verkar ju vara den enda försäkringen för en som gravid. Man kunde till och med få ersättning om man spricker mycket under förlossningen.
    Jag gick in på www.trygghansa.se och klickade mig vidare och tecknade den via internet.

• Kattiz

Skulle jag vara dig så skulle jag satsa i en VäntaBarn försäkring. Den är betydligt säkrare än den som är gratis!! Så ska du skaffa en så till att få en ordentlig!! Denna gång ska jag försäkra både mig och barnet...ifall det blir problem som förra gången.

• Smulan

Den som är gratis kan man teckna från v 10. Den som kostar pengar från v 26. De är lite olika men tecknas både på TryggHansa. Det går utmärkt att ha bägge försäkringarna. Det bästa är väl trots allt att ringa dem om man har funderingar. Vi kommer i alla fall teckna den senare varianten när vi kommer så långt. Det är det värt om något otänkbart händer.

• Kaninmamma

Jag fyllde i en sån när jag var i vecka 20 tror jag. Fick den i en Gravid-tidning. Men jag har inte hört nåt från de alls...

• Åsa

Man kanske ska spara en skärmdump när man skickar in bekräftelsen om man gör det via nätet. Funderar också på VäntaBarnförsäkringen (betalvarianten). Egentligen tycker jag den täcker i minsta laget och en del av det som gäller för mamman har jag redan genom min egen försäkring. Skulle gärna ha en försäkring som gällde även för /medfödda/ sjukdomar som man inte kan förutse. Inte hittat något bolag förutom TryggHansa som försäkrar ofödda dock. Om det (som man ju inte hoppas) bebisen skulle ha någon sjukdom så är det ju så gott som omöjligt att få en försäkring sedan.

• nile

Hej! Jag ville bara tacka för tipset, nu har jag oxå skaffat en. Kram

Svar på tråden Gratis gravid-försäkring?