• Nicknameless

Ensam och längtar efter barn!

Jag trivs bäst som singel, jag är inte den som är ute på krogen och raggar då det inte ger mig någonting.
    Men barn vill jag ha, jag vill vara gravid.
    Har säkert de 10 senaste året vetat om jag jag vill uppfostra ett barn själv!
    Och när jag varit i förhållanden så har det känts helt fel. Vet inte om det är för att jag inte känt samhörighet med dessa.
    Jag säger absolut inte nej om jag hittar kärleken i mitt liv.
    Men som det känns just nu så VILL jag verkligen skaffa barn själv. Har öppna diskussioner med nära och kära och dom tror på mig! Känns skönt att ha deras stöd!
    Men jag vet inte hur... En sak är säker, jag vill vara gravid och bära barnet själv.

Hur gjorde/gör du för att bli gravid?? Åker ni alla till Danmark?
    Hoppas ni vill dela med er av era erfarenheter och tankar!

Kram

• Svar på tråden Ensam och längtar efter barn!
  • Moncabang
    nadir skrev 2010-11-11 18:14:41 följande:
    Jag vet inte om jag är gravid än, men jag har varit i Danmark, ett självklart val för jag vill också ha barn och inte har några förhoppningar om att träffa någon ..
    Kunde inte ha sagt det bättre själv! Flört Fast jag har inte varit i Danmark, utan gör heminsen på hemmaplan med en privat donator. Har BIM den 26/11...

Zenith: känner du något än?

Nicknameless: Att åka till Damnark är ett alternativ, men man kan oxå göra det med en donator om du känner att du vågar. Det finns ett forum på Internet där jag hittade min donator: www.villhabarn.com.
  • Calliope

När jag insåg att Mr Right lär dröja tog jag saken i egna händer då min barnlängtan blir allt starkare. Jag inseminerar hemma med privat donator. Gör det du känner är bäst för dig, på klinik i Danmark eller heminsemination. 

Lycka till med bebisplanerna.

• nadir

Moncabang.. jag vet inte om min kropp lurar mig.. har en hel del symtom, saker jag inte visste var vanliga bieffekter av en graviditet.. testat negativt på bim -5 & -4, inte testat idag, som är bim -3.. men ja, man vet ju inte.. Känner mig ibland gravid ibland inte, men det är ju högst subjektivt.

Hoppas hemskt mkt..
    håller tummarna för dig runt den 26e då.

• Nicknameless

Vad roligt att några ville svara på min tråd! Jag läser och tar in!
    Känns skönt att veta att det finns kvinnor "där ute" man kan vända sig till och fråga!!

Lycka till! Håller tummarna!! :D

Nu ska jag in på villhabarn.com! :)

• Moncabang
    nadir skrev 2010-11-14 19:21:55 följande:
    Moncabang.. jag vet inte om min kropp lurar mig.. har en hel del symtom, saker jag inte visste var vanliga bieffekter av en graviditet.. testat negativt på bim -5 & -4, inte testat idag, som är bim -3.. men ja, man vet ju inte.. Känner mig ibland gravid ibland inte, men det är ju högst subjektivt.

Hoppas hemskt mkt..
    håller tummarna för dig runt den 26e då.
    Zenith: Tack!! Håller tummarna för dig oxå! Glad

/Har haft molvärk och små hugg i äggstocken och ländryggen idag. Börjar få flytningar och är gasig... Grymt ömma bröst... Kan inte vara annat än PMS. Rynkar på näsan

Nicknameless: Lycka till!! Hör gärna av dig med hur det blir. Spännande! Skrattande
  • Maus

jag beffiner mig i samma situation som ts jag vill verkligen ha barn men har svårt att nitta någon man :(

• CinnamonGirl

Samma sak här. Jag har haft en barnlängtan sedan jag var runt 20, är 35 nu. Jag har provat att åka till Danmark en gång och även provat med privat donator sedan sommaren 2010. Jag har ännu inte fått positivt resultat, är rädd att det beror på min ålder.

Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
  • made83

Hur fungerar det med privat donator och heminsemination??

Är 28 och efter 5 års försök med min man som slutade i skilsmässa är jag mer och mer inställd på att inte leta reda på någon ny utan försöka lösa det på egen hand... men har inte hunnit läsa på så mkt.. Eftersom vi inte lyckades så känner man ju av lite stress att man kanske inte lyckas alls och jag vill inte vänta för länge då barnalängtan har funnits länge och den minskar ju inte när vänner skaffa sitt tredje barn m.m....

Så jag skulle gärna vilja veta hur ni har gått tillväga med allt?

• invaderskoodge

Hoppar också in här... Jag har en extrem barnlängtan, speciellt senaste året. Jag är 24 år och tänker att jag har väl tid på mig men ingenting lockar lika mycket som att bli mamma NU. Den här längtan jag har är på både gott och ont. Ont - för att jag den senaste tiden tänker på det varje dag. Varje. Dag.

Känner däremot att Danmark inte är något för mig.. Jag har funderat på att hitta en privat donator, men.. Det finns ju nästan ingen info om hur man ska gå till väga! Jag tycker det verkar lite läskigt. Samtidigt som jag vill veta hur den här personen ser ut och lite hur de är, så är man ju rädd att de ska vara någon slags galning.
    Hur kommer man i kontakt med de här personerna? Den där sidan donor.se verkar ju lagomt seriös! Felstavningar och allt. Nej, tänker inte betala en krona för att komma i kontakt med en donator. Villhabarn.com har jag kikat lite på och hittat en del annonser som verkar vettiga.. Ni som har använt er av privat donator - hur valde ni? hur gick det till? kom de hem till er, sågs ni någon annanstans? träffades ni innan för att stämma av?
    Hur berättade ni för era nära och kära? Jag har bara pratat med några. Mamma, min bästa vän.. Känns jävligt tungt att inte ha någon att prata om det här med på riktigt. Känner mig rätt ensam och utanför eftersom ingen jag pratat med kan acceptera att man skaffar barn utan partner och en miljon på banken.

Ursäkta alla ingående frågor. Men jag har så mycket tankar just nu.

• CinnamonGirl
    invaderskoodge skrev 2011-04-05 21:07:10 följande:
    Hoppar också in här... Jag har en extrem barnlängtan, speciellt senaste året. Jag är 24 år och tänker att jag har väl tid på mig men ingenting lockar lika mycket som att bli mamma NU. Den här längtan jag har är på både gott och ont. Ont - för att jag den senaste tiden tänker på det varje dag. Varje. Dag.

Känner däremot att Danmark inte är något för mig.. Jag har funderat på att hitta en privat donator, men.. Det finns ju nästan ingen info om hur man ska gå till väga! Jag tycker det verkar lite läskigt. Samtidigt som jag vill veta hur den här personen ser ut och lite hur de är, så är man ju rädd att de ska vara någon slags galning.
    Hur kommer man i kontakt med de här personerna? Den där sidan donor.se verkar ju lagomt seriös! Felstavningar och allt. Nej, tänker inte betala en krona för att komma i kontakt med en donator. Villhabarn.com har jag kikat lite på och hittat en del annonser som verkar vettiga.. Ni som har använt er av privat donator - hur valde ni? hur gick det till? kom de hem till er, sågs ni någon annanstans? träffades ni innan för att stämma av?
    Hur berättade ni för era nära och kära? Jag har bara pratat med några. Mamma, min bästa vän.. Känns jävligt tungt att inte ha någon att prata om det här med på riktigt. Känner mig rätt ensam och utanför eftersom ingen jag pratat med kan acceptera att man skaffar barn utan partner och en miljon på banken.

Ursäkta alla ingående frågor. Men jag har så mycket tankar just nu.
    Jag kan gärna berätta, men inte i tråden. Kan inte skicka privat meddelande till dig...
    Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
  • invaderskoodge

Nu kanske det fungerar? Jag visste inte att man behövde ställa in sånt :)

• made83
    CinnamonGirl skrev 2011-04-07 22:35:37 följande:
    Jag kan gärna berätta, men inte i tråden. Kan inte skicka privat meddelande till dig...
    Kan du inte berätta lite för mig åxå? Solig
  • SexyMann

nicknamelessär du ute enbart efter bara barnet så finns jag här SexyMannGlad

Svar på tråden Ensam och längtar efter barn!