Inlägg från: augusti83 |Visa alla inlägg
  • augusti83

PCO..måste ner i vikt..tjejer vi kan väl stötta varandra!!? =)

Jag fick reda på att jag har PCO för en månad senan ungefär. Har väl ca 20 kg för mycket. Tycker att det är jättesvårt att gå ner i vikt och är ordentligt avundsjuk på min man som kan äta vad som helst utan att lägga på sig. Själv känns det som om jag är hungrig jämt. Kan ha ätit middag och någon timme senare vara hungrig igen. Försöker ordentligt i bland och går ner några kilo men så fort man unnar sig något går det åt skogen. Tappar tyvärr tålamodet att verkligen jobba långsiktigt på att gå ned i vikt.

De gånger jag blir riktigt ledsen är när någon kommenterar min mage och tror att jag är gravid. Då känns det tungt. Jag är inte gravid, bara överviktig men skulle ge vad som hellst för att lyckas bli gravid.

• augusti83
    jbo skrev 2010-11-29 22:05:18 följande:
    Hej, hur kollade dom att ni har PCO? Var det på gyn? Jag var på gyn, fick provera i 4 månader o när jag sedan blev kallad på nästa möte så gjordes ingenting, förutom att konstatera att jag bör gå ner 30 kg innan fler prover tas. Jag vill ju veta om jag har PCO eller inte. (även om jag misstänker det)
    När jag slutade med p-piller för 1½ år sedan upptäckte jag att jag hade mycket oregelbunden menscykel. (Mellan 40 och 160 dagar.) Efter drygt ett år fick jag komma till fertilitetsenheten i Örebro, Läkaren gjorde VUL samt frågade lite och baserat på ultraljudet och menscykeln sa han att jag hade PCO. Jag fick då provera för att få mens och pergotime på dag5-10.

Var på VUL förra måndagen igen. Läkaren kontaterade att det såg ut som om pergotime hade fungerat och trodde jag skulle få ägglossning onsdag eller torsdag förra veckan. Min man och jag har gjort vår läxa så nu är det bara att hålla tummarna
Svar på tråden PCO..måste ner i vikt..tjejer vi kan väl stötta varandra!!? =)