• Caranlachiel

Vad tycker du om tavellister?

Själv gillar jag dem fortfarande.

Lill-Erik kom till oss 2009-04-06!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-09 10:26
    Jag menar tavellister som man hänger upp på väggen och placerar vad man nu vill på; tavlor, böcker, pyssel, ljus...
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker du om tavellister?
  • Pickeli

Fantastiska till allt annat än att ställa tavlor på!

Helt suveräna bokhyllor för exempel.

Google it!
  • Miss Lau

Jag tycker inte det är snyggt för tavlor. Däremot passar de som små hyllor för barnens pyssel och liknande.

• Tant Green

Jättepraktiskt när man har väggar som kräver slagborr, så att man inte behöver göra jättehål varje gång man vill byta ut något. På resten av väggarna är jag glad att jag slipper dem.

• Fru KM

Inte min stil då jag gärna vill ha mycket saker på mina hyllor. Här har vi nästan bara konsollhyllor och tallrikshyllorSkrattande

• La Lola

Praktiskt!

Här har vi endast en sån i hela huset (ovanför Heddas säng) men det kommer nog att sättas upp en ovanför soffan oxå.

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • snillis

Det beror på.
    I barnens rum för foton, teckningar etc - helt OK.
    I typ vardagsrum och sånt - hell no!

• Zenobia

Sambon satte upp i vardagsrummet igår, men vi har tavlor uppsatta runt den och ist ska vi ha ljus stående på tavelisten. Vi har ett mörkt hörn i vardagsrummet men jag vill inte ha nån lampa där.

• 242

det är ju den smartaste lösningen ever! de må va så 2005,men som någon sa,med en jobbig vägg (som vi har många av) är det skönt att ha några hyllor och bara variera det som står på...

nån har lyktor,nån har snygga lp-skivor,nån har bok? man kan ju ändra varje dag om man vill:)
    och måla om dem i den färg man vill ha om färgen på marknaden inte funkar!

Ja,jag har dyslexi..
  • Zixi

Hmmm, skulle precis rösta när jag insåg att det jag kallar tavellister inte är samma som TS syftar på. I min värld är tavellister en sorts taklister i vilka man kan hänga upp tavlor i (istället för att borrs/spika i väggen). Väldigt praktiskt då man kan möblera runt med sina tavlor när man vill utan att göra åverkan på väggen.

Det som TS kallar tavellister kan jag möjligtvis kalla tavelhyllor och sådanna tycker jag är ok till böcker eller värmeljus.

2010-07-20 3040/50
  • La Lola
    Zixi skrev 2010-11-16 11:01:26 följande:
    Hmmm, skulle precis rösta när jag insåg att det jag kallar tavellister inte är samma som TS syftar på. I min värld är tavellister en sorts taklister i vilka man kan hänga upp tavlor i (istället för att borrs/spika i väggen). Väldigt praktiskt då man kan möblera runt med sina tavlor när man vill utan att göra åverkan på väggen.

Det som TS kallar tavellister kan jag möjligtvis kalla tavelhyllor och sådanna tycker jag är ok till böcker eller värmeljus.
    Vad är det för nåt?
    aldrig sett...
  • Zixi
    La Lola skrev 2010-11-16 11:07:06 följande:
    Vad är det för nåt?
    aldrig sett...
    Försökte googla fram en bild men det gick inte så bra. Kan vara så att de normalt inte används i privata hem utan mer på gallerier (där man flyttar tavlor ofta). Jag är dock uppvuxen med det som norm då hela familjen har det så och jag kommer att skaffa såna lister när jag skaffar hus.

Ser ut som en vanlig taklist men den är monterad med en cm glapp från taket och med en lite djupare fåra bakom. Om man inte har några tavelkrokar uppe så syns det inte att det inte är en vanlig taklist.
    2010-07-20 3040/50
  • La Lola
    Zixi skrev 2010-11-16 11:41:16 följande:
    Försökte googla fram en bild men det gick inte så bra. Kan vara så att de normalt inte används i privata hem utan mer på gallerier (där man flyttar tavlor ofta). Jag är dock uppvuxen med det som norm då hela familjen har det så och jag kommer att skaffa såna lister när jag skaffar hus.

Ser ut som en vanlig taklist men den är monterad med en cm glapp från taket och med en lite djupare fåra bakom. Om man inte har några tavelkrokar uppe så syns det inte att det inte är en vanlig taklist.
    Men alltså....hänger tavlorna i nån vajer eller nåt då?
    för de kan ju inte sitta uppe vid taket....
  • Zixi
    La Lola skrev 2010-11-16 11:54:27 följande:
    Men alltså....hänger tavlorna i nån vajer eller nåt då?
    för de kan ju inte sitta uppe vid taket....
    Ja, nån typ av vajer. Min mamma har hängt upp saker i allt från rep till tandtråd (!) beroende på vikt.
    2010-07-20 3040/50
  • La Lola
    Zixi skrev 2010-11-16 12:27:29 följande:
    Ja, nån typ av vajer. Min mamma har hängt upp saker i allt från rep till tandtråd (!) beroende på vikt.
    ok, då förstår jag.
Svar på tråden Vad tycker du om tavellister?