• Milla70

Nyblivna föräldrar till barn med down syndrom

Hej!

Jag har precis fått två tvillingflickor, varav min ena tjej har DS. Sen mina fina tjejer kom har det varit mycket drama under en lång tid, men nu är allt stabilt förutom en kommande hjärtoperation. Dock börjar alla känslor som jag själv har tvingats hålla tillbaka, komma nu.....och jag behöver och skulle verkligen vilja få kontakt med andra som har fått barn med DS. Hur är livet för er? Hur upplever ni er situation? Ja...frågorna är MÅNGA! Känner du som jag? Eller vet du var jag kan vända mig? Kanske finns det grupper som träffas?

Tack för att ni finns! Stor kram!

• Svar på tråden Nyblivna föräldrar till barn med down syndrom
  • Milla70

Tack för era svar! Jag har skrivit in mig på listan, så vi ses där!
    Och ni....vilka fina ungar ni har!
    Kram!

• Mamma till Simon
    Milla70 skrev 2010-11-10 12:35:19 följande:
    Tack för era svar! Jag har skrivit in mig på listan, så vi ses där!
    Och ni....vilka fina ungar ni har!
    Kram!
    Tack! Såg att du skrivit in dej på listan, men är det nått du vill skriva/läsa/skryta eller vad som helst så är det bättre att göra i denna tråd www.familjeliv.se/Forum-3-60/m50649012.html

3-6 mars nästa år har svenska downföreningen ordnat babyläger som jag och några till har anmält oss till, vore kul om ni hänger på. Här kan du läsa om det http://www.svenskadownforeningen.se/aktiviteter/lager/babylager (tänk på att du måste vara medlem där för att få anmälad er)
  • Milla70

Tack för tipset Eva! Ska kolla den tråden också. Och vad roligt med läger, det måste jag också kolla upp!

• Merikarvia

Grattis till tjejerna. Jag är mamma till en son på 7 år med DS. Han föddes också med hjärtfel och är op i Göteborg.

• Seka

Grattis!
    Jag har en son på 8 år med ds.
    Kram från Seka 

• glad i kvadrat

Hej Millan! Och grattis!

Jag svarar här även fast jag inte har ett barn med downs syndrom. Jag har dock tvillingar precis som du där den ena tvillingen har en ovanlig kromosomavvikelse. Jag har som sagt inga direkta erfarenheter kring DS men däremot är jag ju i samma sits vad gäller tvillingar och allt vad det innebär när ena barnet har ett funktionshinder. Jag vet att det är mycket arbete med två små och att det inte blir direkt enklare när man kanske måste in till sjukhus eller habiliteringen relativt ofta. Mina barn är 14 månader idag.

Inboxa mig gärna om du vill!

Kram!

-- Moa och Ludde - 090915 - luttradmamma.blogg.se --
  • Mamma till tre kottar

Tillhör inte de nyblivna föräldrarna direkt. Men jag har tvillingar där den ena har Downs syndrom. Var bor du? Det som var absolut bäst för oss var att träffa andra familjer i den lokala FUB-föreningen i grannkommunen.

Svar på tråden Nyblivna föräldrar till barn med down syndrom